3429
Sök

Volvo 855 stulen i GBG - UPPHITTAD

10 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
Någon gång natten mellan den 27:e och den 28:e december stals min och min fars bil, en svart Volvo 855 2.5 GLT, årsmodell 1997. Detta skedde där den stod parkerad på August Kobbsgatan, på Masthugget

Bilen var utrustad med svart skinnklädsel, träpanel, volvo original träratt samt stora bigfrontstereon SC-805 med CD och kassettbandspelare. På satt svarta plåtfälgar med dubbade vinterdäck.

Gamle Svarten är en mycket omtyckt familjemedlem! Så om någon ser eller tror sig ha sett bilen, tveka inte att höra av er! Tips som leder fram till återfinnandet av svarten belönas!

BILEN UPPHITTAD, SLAKTAD, I BISKOPSGÅRDEN! (no shit liksom)

/Rikard
Senast redigerat av pappa björn (8 januari 2008)

10 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
Idag, vid 17-tiden, ringde yttre befälet på hisingspolisen och sa att min och min fars bil var återfunnen. Han frågade om det satt strålkastare, motor och inredning i min bil när den blev stulen. Jag svarade... äh... ja.roll
" - Aja, inte längre i alla fall!"big_smile

Skönt att den är hittad i alla fall, hoppas bara att allt löser sig med försäkringsbolaget!

Frågan är bara om det anses lönsamt att byta ut motor och inredning i en 850 värd 40-50 000?

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
8 januari 2008
pappa björn skrev:
Idag, vid 17-tiden, ringde yttre befälet på hisingspolisen och sa att min och min fars bil var återfunnen. Han frågade om det satt strålkastare, motor och inredning i min bil när den blev stulen. Jag svarade... äh... ja.roll
" - Aja, inte längre i alla fall!"big_smile

Skönt att den är hittad i alla fall, hoppas bara att allt löser sig med försäkringsbolaget!

Frågan är bara om det anses lönsamt att byta ut motor och inredning ny motor i en 850 värd 40-50 000?

Frågan det, men man får ju hoppas! Lös ut den billigt annars, får du ju bilen tillbaka + pengar att köpa egna "nya" delar till.

MVH

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

10 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
Fick se bilen idag, där den stod, på CMS. Nästan allt av värde var väck i motorrummet inklusive topplocket, avgassystem borta, framhjulen var avplockade, dock ej bakhjulen som satt fast med två bultar vardera.
Strålkastarna var väck, dock ej blinkers/positionsljusen som hängde inne i motorrummet. Takspoiler - plockad. Till och med gummi-kupémattorna var plockade och samtliga högtalare fattades.
Lite förvånad blir man då den flong nya SC805:an sitter kvar - HELT ORÖRD!!!

Det var inget snack om saken - bilen blir inlöst. Nu känns det som det riktigt jobbiga börjar... Varit med om det förut, snacket med försäkringsbolaget.

151 Inlägg
8 januari 2008
Biskopsgården förvånad jag blir att den hittades där? undra va d kan vara för några? roll

Lita aldrig på bilar, och kärringar som är hårt spacklade...

10 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
raliman08 skrev:
Biskopsgården förvånad jag blir att den hittades där? undra va d kan vara för några? roll

Då jag fann ett tält i bilen misstänker jag starkt att det rör sig om människor av ett nomadfolk.

Bilen stank pundare, alla saker jag och min far förvarade i bilen var borta. Istället fanns där ciggfimpar, flanellskjortor, och diverse hemskt krims-krams som man idag endast förväntar sig finna på ett rumänskt barnhem, plastkeruber och rosaspräckliga fleecetröjor.

Men man undrar om inte bilen efter att ha blivit slaktad på en parkeringsplats på temperaturgatan använts som härbärge. Hur många pundare behärskar konsten att demontera en b5254:a? Att stereon fanns kvar intakt och orörd förbryllar mig...

44 Inlägg
8 januari 2008
förvånad man blir att den hittades i biskop.. där kan man hitta allt fan, stulna bilar, moppar, MC med mera.. blir så jävla tröt på sånna människor som inte kan skillja på DITT & MITT!..

Eclipse;)

10 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
Bilens förardörr var forcerad likaså tändningslås, såg ut att vara borrat, motorrummmet var i princip helt tomt. Idag fick min far en indikation av försäkringbolaget att bilen inte skulle kunna gå att stjäla utan nyckel då alla 97:or har immobilizer... Varför skulle man i så fall borra upp låsen?

Jag har för mig att jag läste att det skulle vara rätt enkelt att ta sig förbi startspärren på en 850. Är det så och försöker bara försäkringsbolaget ev. dra en fuling? Någon som vet?

Cheers
Senast redigerat av pappa björn (11 januari 2008)

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
11 januari 2008
synd med detta. Är själv från Biskop innan jag flytta bort från pundar träsket till Lerum ( Snobbarnas parasis lol

C H E V R O L E T <3

155 Inlägg
11 januari 2008
fan va surt, det finns tyvärr idioter som inte har ngt liv och måste sno saker.
Hoppas de löser sig med fösäkringen, de kan vara luriga jäklar

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
11 januari 2008
är det inte bara att byta ut styrboxen till en utan startspärr och sen knäcka låset...

läst på många ställen attt dom fått sin startspärrs försedda 850 stulen på det sättet...

kolla upp vad det sitter för styrbox i den eller om den är borta....

mvh
Senast redigerat av azid (10 januari 2011)

2slow

10 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
azid skrev:
är det inte bara att byta ut styrboxen till en utan startspärr och sen knäcka låset...

läst på många ställen attt dom fått sin startspärrs försedda 850 stulen på det sättet...

kolla upp vad det sitter för styrbox i den eller om den är borta....

mvh tim

Tack för svar! Skall göra det idag!

2 668 Inlägg
11 januari 2008
bara kul att kunna ´hjälpa nån... ingen kunskap att skryta om det här med styrboxen men om det hjälper dig att få ut pengar för din slaktade bil så är det ju skit  bra...

försäkringsbolagen verkar tro att bilar med lite lulul inte går att få stulna. sjuk attetyd tycker jag. vill dom ha det så tar dom det så är det med tjuvar

mch

2slow

684 Inlägg
11 januari 2008
Att dom inet snott steron kan vara att det behövs kod för att få den att funka? och den lär dom ju inte veta, om du inte har den i serviceboken vill säga, afnns den kvar?

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

2 668 Inlägg
11 januari 2008
eller så har han redan en sån sterio i sin egen bil... tror det är nån som vill fixa till sin egenbil. är ju inga jätte pengar i dom här grejerna dom tagit igentligen för mycke jobb för så lite förtjänst

2slow

IT-Tekniker
161 Inlägg
11 januari 2008
det är tydlien vanligt att sno boxar ur äldre 850 för att använda till att sno nyare 850/v70 med immobilizer i...

10 Inlägg
11 januari 2008
Trådstartare
Jo, jag har förstått det så också. Har varit och kollat på bilen med pappa idag, och jupp, styrboxen är puts väck. Jag upptäckte även idag att koden stod med tusch på stereon.hmm
Tack för all för info och erbjudanden om hjälp, det uppskattas verkligen ska ni veta!

För övrigt så tycker jag nu att hela stölden stinker beställningsjobb. Det verkar iaf som att personen som slaktade bilen visste vad han ville ha. Vad gäller den plockade toppen skulle man kanske misstänka att det var kammarna som lockade? För visst används dessa vid trimmning av turbovagnarna? Och bara två av hjulen var plockade (de finaste).

486 Inlägg
11 januari 2008
pappa björn skrev:
Vad gäller den plockade toppen skulle man kanske misstänka att det var kammarna som lockade? För visst används dessa vid trimmning av turbovagnarna?

Det var det säkert. Men tjuvaran var nog inte så insatta, för det e kammarna från -92 och -93 man använder. Inte samma i dom nyare.

// Tomas

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!

684 Inlägg
11 januari 2008
Tomas_H skrev:
pappa björn skrev:
Vad gäller den plockade toppen skulle man kanske misstänka att det var kammarna som lockade? För visst används dessa vid trimmning av turbovagnarna?

Det var det säkert. Men tjuvaran var nog inte så insatta, för det e kammarna från -92 och -93 man använder. Inte samma i dom nyare.

// Tomas

Vad är det som skiljer dom åt då? är inte glt kammarna grövre än dom som sitter på 2,3:orn? eller, någon som vill förklara?

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

Sök