Nej här ska inte förbjudas!!
Är emot det mesta av förbud, däremot skall saker och ting skötas på ett snyggt sätt.
En licens för raketer/smäller vore bra, denna licensen skulle utfärdas av den lokala polismyndigheten efter en utblidning med en sprängämnesutbildad person, bland annat så bör man visa vilka skador det kan bli och tro mig det är inte vackert att titta på en bortsprängd hand eller fot.
Alla som får handha smällare/raketer skall finnas i ett register och det skall enbart gå att sälja dessa pjäser i speciella butiker med utbildad personal, inte som idag hos var enda varuhus.
Stifta en lag om säkerhetsavstånd till publik, samt ge polisen verktyg för att beivra alla de brott som begås med fyrverkerier på nyår.
Som det är nu råder det anraki, ingen skulle reagera om jag blåste av en "bomb" inne på stortorget annt än att huka sig lite, att jag samtidigt gör mig skyldig till ett i mina ögon mycket allvarligt brott är det ingen som bryr sig om.
Vad hände med brottet, "framkallande av fara för annan"? Det gör ju varenda unge med fyverkeripjäser sig skyldig till. Näe låt polisen ta hand om dessa.
/Magnus
Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...