2421
Sök

förbjuda fyverkerier!

1 893 Inlägg
4 januari 2008
242RR skrev:
Nåja några små taxar, är inte ett bra argument mot att förbjuda högtider.

- - - !cool

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
4 januari 2008
Trådstartare
man får lära hundarna att palla fyverkerier!  idag finns de till och med lugnande att köpa till dem. blir ju sur när man hör på alla dumma inlägg i tråden!

man skall inte ha hund om man inte kan ta hand om den!
så har ja alltid sagt och nu passar det som bäst!

23 Inlägg
4 januari 2008
richardoo290 skrev:
såg på tv4 nyheterna nyss, tydligen skall frågan om fyverkerier diskuteras..
jag tycker det är helt förjävligt som det är nu att smällare e borta..
funkar man i skallen kan man hantera fyverkerier..

vad tycker ni?  skall fyverkerier förbjudas ?
jävligt roliga nyårs aftonar i fortsättningen då... hmm
tänk att inte längre kunna stå och se på raketer med ungarna.. sad

en licens för raketerer kanske vore nått?   för att få den ska man gå en snabb kurs och vara över 25 år? hmm?   tråkigt att förbjuda helt roll

ja hoppas dom inte försvinner, hur skoj blir annars nyår om alla raketer förbjuds! tråkigt redan som det är när smällarna förbjöds! sad

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
4 januari 2008
242RR skrev:

Jaaa, för det är bara taxar som mår dåligt av det. Vanliga vilda djur har ju köpt öronproppar, så dom mår inte dåligt alls av det.

Alltså, jag kan nog gå med på att inte förbjuda fyverkerier, men isf så måste vi förbjuda dumma jävla människor istället som verkligen inte fattar nånting.

Whine whine!

719 Inlägg
4 januari 2008
Folk följer dom lagar dom vill så enkelt är det!

Förbud skapar bara mindre kontroll över marknaden när den blir svart och folk gör egna saker.

För mig är det som att förbjuda julklappar på julafton, Nubben på midsommar, Att få gå på gatan tongue

live free, die young.

Yellow bug!
1 640 Inlägg
4 januari 2008
Norde skrev:
Kanske inte bara var jag som såg ett nyhetsinslag från något ställe söderut där folk sköt raketer som idioter mitt bland folk för någon dag sedan? Det är bara ett av många argument jag ser till varför det bör förbjudas.

Haha, tror det där kan va Borås. Vart ett gäng ungdomar som hade roat sig med att skjuta prick på folk vid Vattentornet. De hade lyckats träffa folk i huvudet och grejer.

Så ja, straff på detta vore på sin plats. Har ett flertal brännmärken på rutan till mitt rum, samt på plastbord och trägolv på balkongen. Från smällare/raketer som kastats/skjutits upp.

Fick även en smällare mot bilen.

Och det är då man börjar fundera på ett förbud tongue

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

215 Inlägg
4 januari 2008
Mera smällare åt folket smile

Better than God \o/
1 883 Inlägg
4 januari 2008
242RR skrev:
Det finns en baksida med allt, och alltid surkukar som vill göra samhället gråare och tråkigare. Så är det.

Jo det finns ju folk som använder hjärnan och de som inte gör det. roll

Det e en genomgående mysko syn på det bland vissa av er. Jag anser att höjd åldersgräns och någon typ av "licens" (kort utbildning som kostar PENGAR) kan lösa det värsta. Om någon missbrukar förtroendet genom att tex köpa ut åt snorungar dras licens tillbaka och är förbrukad.

Att ha det som det funkar nu är totalt jävla värdelöst. Tuffa, coola killar som leker under två veckor, helst mitt i nätterna. Är det så jävla ball med något som fräser och smäller???

22.00 > 02.00 på nyårsnatten är det okej, årets övriga timmar kan ni bränna av dem i röven eller någe...  cool

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

1 893 Inlägg
4 januari 2008
242RR skrev:

Jag tyckte dettavar en så dum komentar att den inte förtjänar ytterligare uppmärksamhet. Men det tog inte många minuter innan en ännu mera korkad komentar dök upp...
richardoo290 skrev:
man får lära hundarna att palla fyverkerier!  idag finns de till och med lugnande att köpa till dem. blir ju sur när man hör på alla dumma inlägg i tråden!

man skall inte ha hund om man inte kan ta hand om den!
så har ja alltid sagt och nu passar det som bäst!

Komentar #1. Ingen har snackat om att förbjuda högtider. Vad går du på?
Komentar #2. Hundägare skall behöva droga sina hundar med Valium i flera veckor, så att sånna som du skall kunna fortsätta med era barnsligheter..?
Angående att kunna ta hand om sin hund... En del människor borde inte skaffa barn, eftersom de inte kan uppfostra barnet. "...så har ja alltid sagt och nu passar det som bäst!" wink

221 Inlägg
4 januari 2008
halllå som sakt de är bara en gång om året!

Muttley
4 januari 2008
Ja jag tycker de ska förbjudas.

Om man inte kan sätta en 25 års gräns och licens för fyrverkerierna, och verkligen sätter hårda straff på de som köper ut åt unga.
Inga "godishörnor" borde får sälja fyrverkerierna för de kan ju inte kolla leg eller liknande och säljer ut till de som betalar.
    Det är onödigt störande.
Som typ de idioterna som sköt mot folksamlingar och misshandla de som inte tyckte om de? sådant folk borde ju inte få skjuta raketer.

Sen att man MÅSTE ge lugnande till sin hund bara för att en massa jävla idioter ska behöva skjuta i flera veckor är väl ändå sjukt?
jävligt sjukt med att skylla på att hundägare är dåliga är ju bara patetiska, man kan inte lära en skotträdd hund att hantera dessa situationer så är de bara.

35 Inlägg
4 januari 2008
Vem säger att äldre har mer förrstånd ? de är när de är Booz med i bilden som ungdomar spränger fingrarna av sig själv och andra. Borde finnas någon bättre lösning.

No R

Muttley
4 januari 2008
RobinG skrev:
Vem säger att äldre har mer förrstånd ? de är när de är Booz med i bilden som ungdomar spränger fingrarna av sig själv och andra. Borde finnas någon bättre lösning.

nej de har vi ju inte sagt men de yngre har absolut inte nått förstånd när de har smällare och raketer i handen... den allra bästa lösningen blir ju då att förbjuda de .

177 Inlägg
4 januari 2008
Hallo!! man kan väll sätta alkolås på dem! *IRONISK* det sker faktiskt mkt olyckor med alkohol inblandat..

719 Inlägg
4 januari 2008
Ni tycker förbud mot raketer. (Det gör din hund skraj)

Jag tycker böter till dom som kör under hastighetsbegränsningen! (Det gör mig irriterad och leder till dumma omkörningar)

Om raketer förbjuds kan vi ju förbjuda hundar oxå. Så är båda faktorerna borta så blir alla nöjda o glada?

live free, die young.

Muttley
4 januari 2008
Scratch skrev:
Ni tycker förbud mot raketer. (Det gör din hund skraj)

Jag tycker böter till dom som kör under hastighetsbegränsningen! (Det gör mig irriterad och leder till dumma omkörningar)

Om raketer förbjuds kan vi ju förbjuda hundar oxå. Så är båda faktorerna borta så blir alla nöjda o glada?

ja du blir verkligen så jäkla rädd när de är en sak som smäller så mycket att du pissar på dig? en hund kan inte rå för att de blir rädda. 
klarar du dock inte av om folk kör lite under hastighet så har du extremt dåligt tålamod och ett sämre körsätt helt enkelt..

tycker de mest blev skit av hela tråden då alla jämför med skitsaker!

719 Inlägg
4 januari 2008
tkd_rille skrev:
nej de har vi ju inte sagt men de yngre har absolut inte nått förstånd när de har smällare och raketer i handen... den allra bästa lösningen blir ju då att förbjuda de .

Förbjud all trafik med personbil som inte är till och från jobbet också på engång!
tror jag skulle rädda en jävla massa mer liv!

förbjud levande ljus vid julen. (dödar nog flera än raketerna varje år)

sluta döda den moderna världens ända gemensamma tradition! säger ja.

live free, die young.

buffys
4 januari 2008
tkd_rille skrev:

Det brukar ju bli så på gorg, några är riktigt duktiga på att diskutera sakligt o bra, andra är bra på o va tuffa bakom skärmen cool Synd, det är sånt här skit som drar ner intrycket av sidan...

Muttley
4 januari 2008
buffys skrev:
tkd_rille skrev:

Det brukar ju bli så på gorg, några är riktigt duktiga på att diskutera sakligt o bra, andra är bra på o va tuffa bakom skärmen cool Synd, det är sånt här skit som drar ner intrycket av sidan...

ja tyvärr, för nu var de fyrverkerierna och deras påverkan av allt negativt de ger och inte allt som har med allt annat att göra. men men de går väl inte göra nått åt sad

jag står för förbjudet och kommer alltid göra det så länge man inte kan komma på nya lösningar.

Muttley
4 januari 2008
Scratch skrev:
tkd_rille skrev:

Förbjud all trafik med personbil som inte är till och från jobbet också på engång!
tror jag skulle rädda en jävla massa mer liv!

förbjud levande ljus vid julen. (dödar nog flera än raketerna varje år)

sluta döda den moderna världens ända gemensamma tradition! säger ja.

du tar upp allt som inte har med fyrverkerier att göra i denna tråde just nu!!!!

Sök