Det är ett konstigt rassel vid ungefär 2500 - 3000 rpm å en jobbar kompis som har vart bilmek på Mullers "Vag" sa att ljudet kanske kommer från Turbon el Wg'n ! Men det är ju så jävla tight att kolla Wg så mycket prylar ivägen o så har man ju tummen mitt i handen ! Måste ta hjälp av nå kompisar ! =/ Skall dock kolla om det är nå lekage någonstans !!
Om Lm mätarn gått sönder så borde ju bilen gå "crap" hela tiden ! Men när man kommit över 3000rpm så börjar bilen gå som den skall innan så går den som en vanlig A4 1,8 ! =/
Bilen har gått ca 15600 mil !
Kom med förslag så jag kan börja skruva å ta sönder bilen ännu mer !
Alltså nu har jag kanske helt fel men jag har för mig att min nissan inte börjar ladda förns vid 3500. Kan dock ha fel men annars borde det ju inte va några fel på din heller.
Var å felsökt bilen med vagcom eller va det heter ! Fick en felkod på en givare till Wg'n och "ROM ERROR" på självaste styrboxen !!! Men han sa att det var nästan omögligt att det var fel på styrboxen men han skulle iallafall låna mig en givare så att jag kunde kolla om det är den som orsakat felet ! =/
Vissa utav er verkar ha turbos som är i mindre bra skick.. Min GT37 (a/r .99 och trim 78 på turbinen) började jag få laddtryck vid 3700rpm och ca 500rpm senare hade jag 1.3 bar och rejält tillbaka tryckt i stolen. Då är är den glidlagrad och sitter i Scania's raka 6or, så det är en småseg rackare..
Projekt 900hk 2JZ-GTE www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris
Vissa utav er verkar ha turbos som är i mindre bra skick.. Min GT37 (a/r .99 och trim 78 på turbinen) började jag få laddtryck vid 3700rpm och ca 500rpm senare hade jag 1.3 bar och rejält tillbaka tryckt i stolen. Då är är den glidlagrad och sitter i Scania's raka 6or, så det är en småseg rackare..
Vissa utav er verkar ha turbos som är i mindre bra skick.. Min GT37 (a/r .99 och trim 78 på turbinen) började jag få laddtryck vid 3700rpm och ca 500rpm senare hade jag 1.3 bar och rejält tillbaka tryckt i stolen. Då är är den glidlagrad och sitter i Scania's raka 6or, så det är en småseg rackare..
Ante säg buss agg istället för GT37 hahaha...
Lider du av nånting Pinnen? Eftersom du hela tiden har nå invändningar mot det jag skriver hela tiden! Gå och kratta hö eller gör nåt annat nyttigt istället för att bry dig i mig.
Projekt 900hk 2JZ-GTE www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris
Vissa utav er verkar ha turbos som är i mindre bra skick.. Min GT37 (a/r .99 och trim 78 på turbinen) började jag få laddtryck vid 3700rpm och ca 500rpm senare hade jag 1.3 bar och rejält tillbaka tryckt i stolen. Då är är den glidlagrad och sitter i Scania's raka 6or, så det är en småseg rackare..
Ante säg buss agg istället för GT37 hahaha...
Lider du av nånting Pinnen? Eftersom du hela tiden har nå invändningar mot det jag skriver hela tiden! Gå och kratta hö eller gör nåt annat nyttigt istället för att bry dig i mig.
Tror dock inte detta handlade om en GT37:a utan kanske en mindre modell som inte börjar ladda med ketchupeffekt vid 3700rpm...