3646
Sök

Turbo !!

10 Inlägg
24 november 2005
Trådstartare
#1
Vet någon när turbo trycket skall komma i en Audi A4 1,8T ?
Min kommer vid 3500rpm lite väl sent tycker jag ! =/

904 Inlägg
25 november 2005
#2
Jupp för sent de, du ska nog ha fullt laddtryck före 2500 rpm.. det har iaf jag i S4an..

Troligen lekage nånstans vid detta symtom

De ska va gött å leva

5 710 Inlägg
25 november 2005
#3
....eller att WG-inte stänger helt för att det kärvar eller att turbon inte mår bra...

MVH Jonas
..............

10 287 Inlägg
25 november 2005
#4
Hmm....brukar dom inte bli toksega när luftmassemätaren har gett sig också?
Har vi nån Audimek här?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

2 Inlägg
25 november 2005
#5
Min turbo börjar laddda vid 1500rpm och fult tryck vid 2700rpm..

904 Inlägg
25 november 2005
#6
De kan vara mycket på dessa motorer men kolla läckage först, provtryck å se, kostar ju inte nått

De ska va gött å leva

10 Inlägg
26 november 2005
Trådstartare
#7
Det är ett konstigt rassel vid ungefär 2500 - 3000 rpm å en jobbar kompis som har vart bilmek på Mullers "Vag" sa att ljudet kanske kommer från Turbon el Wg'n ! Men det är ju så jävla tight att kolla Wg så mycket prylar ivägen o så har man ju tummen mitt i handen ! Måste ta hjälp av nå kompisar ! =/
Skall dock kolla om det är nå lekage någonstans !!

Om Lm mätarn gått sönder så borde ju bilen gå "crap" hela tiden ! Men när man kommit över 3000rpm så börjar bilen gå som den skall innan så går den som en vanlig A4 1,8 ! =/

Bilen har gått ca 15600 mil !

Kom med förslag så jag kan börja skruva å ta sönder bilen ännu mer ! smile

272 Inlägg
1 december 2005
#8
Gör det jätte enkelt för dig, hör med turbocenter, gikturbo eller liknande och fråga vad dom tar för en inbytesturbo..

Projekt 900hk 2JZ-GTE
www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris

Maizer
1 december 2005
#9
Alltså nu har jag kanske helt fel men jag har för mig att min nissan inte börjar ladda förns vid 3500. Kan dock ha fel men annars borde det ju inte va några fel på din heller.

142 Inlägg
1 december 2005
#10
men de kan ju skilja lite på en nissan och en audi? tror inte att alla bilars kurvor ser exakt likadana ut =P


10 Inlägg
1 december 2005
Trådstartare
#11
Var å felsökt bilen med vagcom eller va det heter ! Fick en felkod på en givare till Wg'n och "ROM ERROR" på självaste styrboxen !!! Men han sa att det var nästan omögligt att det var fel på styrboxen men han skulle iallafall låna mig en givare så att jag kunde kolla om det är den som orsakat felet ! =/

272 Inlägg
1 december 2005
#12
Vissa utav er verkar ha turbos som är i mindre bra skick.. Min GT37 (a/r .99 och trim 78 på turbinen) började jag få laddtryck vid 3700rpm och ca 500rpm senare hade jag 1.3 bar och rejält tillbaka tryckt i stolen. Då är är den glidlagrad och sitter i Scania's raka 6or, så det är en småseg rackare..

Projekt 900hk 2JZ-GTE
www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris

4 Inlägg
8 december 2005
#13
BoostLogic skrev:
Vissa utav er verkar ha turbos som är i mindre bra skick.. Min GT37 (a/r .99 och trim 78 på turbinen) började jag få laddtryck vid 3700rpm och ca 500rpm senare hade jag 1.3 bar och rejält tillbaka tryckt i stolen. Då är är den glidlagrad och sitter i Scania's raka 6or, så det är en småseg rackare..

Ante säg buss agg istället för GT37 hahaha...


272 Inlägg
8 december 2005
#14
audiS6Racing skrev:
BoostLogic skrev:
Vissa utav er verkar ha turbos som är i mindre bra skick.. Min GT37 (a/r .99 och trim 78 på turbinen) började jag få laddtryck vid 3700rpm och ca 500rpm senare hade jag 1.3 bar och rejält tillbaka tryckt i stolen. Då är är den glidlagrad och sitter i Scania's raka 6or, så det är en småseg rackare..

Ante säg buss agg istället för GT37 hahaha...

Lider du av nånting Pinnen? Eftersom du hela tiden har nå invändningar mot det jag skriver hela tiden! Gå och kratta hö eller gör nåt annat nyttigt istället för att bry dig i mig.

Projekt 900hk 2JZ-GTE
www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris

135 Inlägg
12 december 2005
#15
BoostLogic skrev:
audiS6Racing skrev:
BoostLogic skrev:
Vissa utav er verkar ha turbos som är i mindre bra skick.. Min GT37 (a/r .99 och trim 78 på turbinen) började jag få laddtryck vid 3700rpm och ca 500rpm senare hade jag 1.3 bar och rejält tillbaka tryckt i stolen. Då är är den glidlagrad och sitter i Scania's raka 6or, så det är en småseg rackare..

Ante säg buss agg istället för GT37 hahaha...

Lider du av nånting Pinnen? Eftersom du hela tiden har nå invändningar mot det jag skriver hela tiden! Gå och kratta hö eller gör nåt annat nyttigt istället för att bry dig i mig.

Tror dock inte detta handlade om en GT37:a utan kanske en mindre modell som inte börjar ladda med ketchupeffekt vid 3700rpm...


Sök