3890
Sök

hej jag har problem med min 240 glt

90 Inlägg
4 januari 2008
Trådstartare
Vet nån om det sitter en elektrisk choka på den och var den sitter .den är en insprutare så ingen förgasare !

Mr White
1 072 Inlägg
90 Inlägg
4 januari 2008
Trådstartare
men var på insuger, bör ju hitta den rätt lätt men är det bara o följa en extra slang från den klumpen som skickar ut till spridana eller? det bör väll sitta nån elektronik där som styr det  ?

90 Inlägg
4 januari 2008
Trådstartare
b23e !

21 761 Inlägg
4 januari 2008
Mellan 2:ans och 3:ans insugskanaler sitter kallstartsventilen, den sitter rakt ut från insuget och har en elkontakt. Sitter fastskruvad med 2 st skruvar. På en av skruvarna kan det sitta en kabelsko med två jordkablar. Kontaktanslutningen på själva ventilen är blå, åtminstone på min B230E.
Senast redigerat av Drönirettab (4 januari 2008)

90 Inlägg
4 januari 2008
Trådstartare
tackar för svaret ! men när börja den att starta hur känner den av att morton är kall " vet ej om jag har blandatihopa kablana för att drt sitter en lika dan kontakt som går till nått vakum eller nått där :s

21 761 Inlägg
4 januari 2008
dvorg skrev:
vet ej om jag har blandatihopa kablana för att drt sitter en lika dan kontakt som går till nått vakum eller nått där :s

Menar du kanske tillsatsluftsliden?

Den sitter vid ventilkåpan mitt emot startventilen och sitter rakt upp.

Det är väl termotidgivaren som styr hur startventilen ska arbeta vad jag vet, men är inte så väldigt insatt i K-Jet.

Sök