3806
Sök

Vad tycker ni om att köpa en Nissan S13 eller importera en Infinti G35 ifrån usa?

142 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
Tjenare alla biltokar. Själv e man en snubbe på 16 bast som undra vad ni tkr.
Vad skulle ni gjort i min ålder, köpt en 200sx s13 nu till hösten 2008 o byggt om den totalt med massa godis under huven lr vänta o spara pengar tills man är runt 17 - 18 o importera en Infiniti G-35a från USA? G-35orna e inte så jaekla dyra i staterna ändå. Lutar mest åt att göra så. Men vill höra era åsikter. Vad skulle ni gjort? MVH VIC.
Senast redigerat av Goffen (6 januari 2008)

Gooo Wide =)

Gorgilus addictus
4 760 Inlägg
6 januari 2008
g-35:an!

200sx är ju snart lika vanliga som 740.

Allt för den där jävla hatten!

142 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
camaro67 skrev:
Jag skulle ta G-35an. Alla jävlar åker 200. Men har du en snäll mor och far eller? big_smile

haha, blir nog G-35an. Jo mor o far e alltid snälla. Men har en hel del släkt i Florida som har kontakter o så. Så ska snacka med dem i sommar när jag besöker dem, ser ifall de kan fixa ngt lite billigare osv. Har kollat runt lite på internet o hittat G35or för 17-18 000 dollar. e ju runt 105-110 000kr. Sen så blir det ju tullavgift,moms o hela köret. Men det får man ta;) Billigare än o köpa den i Sverige iaf.

Gooo Wide =)

V-Power
1 186 Inlägg
6 januari 2008
camaro67 skrev:
Jag skulle ta G-35an. Alla jävlar åker 200. Men har du en snäll mor och far eller? big_smile

Haha ja de kan man undra, eller så jobbar han som fan smile

Nä man fan vänta istället! smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

7 100 Inlägg
6 januari 2008
jag tycker att du borde ändra rubrik!!

men annars tkr ja g-35:an!
Senast redigerat av bmx (6 januari 2008)

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

V-Power
1 186 Inlägg
6 januari 2008
V1C skrev:
camaro67 skrev:

haha, blir nog G-35an. Jo mor o far e alltid snälla. Men har en hel del släkt i Florida som har kontakter o så. Så ska snacka med dem i sommar när jag besöker dem, ser ifall de kan fixa ngt lite billigare osv. Har kollat runt lite på internet o hittat G35or för 17-18 000 dollar. e ju runt 105-110 000kr. Sen så blir det ju tullavgift,moms o hela köret. Men det får man ta;) Billigare än o köpa den i Sverige iaf.

Gör dem om den då till tex. svenska mätare?

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

142 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
Konbanan skrev:
camaro67 skrev:

Haha, nae jobbar som fan. Helger efter skolan(ibland) osv. Men ska nog sikta mot en sån. En sån svart med ett par 19 lr 20 tum svart chromade fälgar vore inte fel wink Sen ere ju v6a på 3.5L på 280 häst:)

Gooo Wide =)

142 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
bmx skrev:

Ska göras, men hur ?smile thx.

Konbanan.

Det brukar finnas Km/h siffror innanför mph siffrorna. Annars får man ta o roa sig med att byta wink
Senast redigerat av V1C (6 januari 2008)

Gooo Wide =)

V-Power
1 186 Inlägg
6 januari 2008
V1C skrev:
Konbanan skrev:
camaro67 skrev:

Haha, nae jobbar som fan. Helger efter skolan(ibland) osv. Men ska nog sikta mot en sån. En sån svart med ett par 19 lr 20 tum svart chromade fälgar vore inte fel wink Sen ere ju v6a på 3.5L på 280 häst:)

Fyfan va nice smile "Helt ok" förstabil för o uttrycka de milt smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

V-Power
1 186 Inlägg
6 januari 2008
V1C skrev:
bmx skrev:

Konbanan.

Det brukar finnas Km/h siffror innanför mph siffrorna. Annars får man ta o roa sig med att byta wink

Ja jag vet smile men jag bara tänkte ibland om man tar hem genom företag så gör dem om lite sånt till svenskt.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

142 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
Konbanan skrev:
V1C skrev:
Konbanan skrev:

Haha, jodå. Lite ovanligare än s13 iaf. Sen får man ägna sig åt att jobba som ett svin o höra sig med många företag som hjälper en o importera. Men men, G35an har varit drömbilen ett bra tag. Bryta linjen o köra på drömbilen som första bil wink

Gooo Wide =)

Meister
6 763 Inlägg
6 januari 2008
Konbanan skrev:
V1C skrev:
bmx skrev:

Konbanan.

Ja jag vet smile men jag bara tänkte ibland om man tar hem genom företag så gör dem om lite sånt till svenskt.

De duger med att göra en liten pappersbit på ett ungefär med km/h och klistra dit över när man besiktar big_smile

Meister
6 763 Inlägg
6 januari 2008
V1C skrev:
Konbanan skrev:
V1C skrev:

Haha, jodå. Lite ovanligare än s13 iaf. Sen får man ägna sig åt att jobba som ett svin o höra sig med många företag som hjälper en o importera. Men men, G35an har varit drömbilen ett bra tag. Bryta linjen o köra på drömbilen som första bil wink

De är du och jag då med drömbilen som förstabil big_smile

V-Power
1 186 Inlägg
6 januari 2008
camaro67 skrev:
Konbanan skrev:
V1C skrev:

Konbanan.

De duger med att göra en liten pappersbit på ett ungefär med km/h och klistra dit över när man besiktar big_smile

Hahah big_smile till den fina bilen måste allt klocka fattar du väääl tongue haha

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

142 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
camaro67 skrev:
Har du råd så köp den! big_smile Men du får räkna på att den minst kommer att kosta dig 150 innan den är klar för gatan i sverige.

hehe, det haru rätt i. Jobba som ett svin blire.
http://www.dealster.se/index.php?page=usa-bilar

Där står det en hel del härlig fakta, kollade med deras importkalkylator om att importera än G35a som kostar 15 000 USD (har jag för mig) Det gick på med tull,moms,besikting o hela köret för 160 000 kr. O frakten enligt dem ligger på 1500 USD, va fan liksom shit billigt. Kolla lite där. Om allt de skriver stämmer wink

Gooo Wide =)

V-Power
1 186 Inlägg
6 januari 2008
camaro67 skrev:
V1C skrev:
Konbanan skrev:

Min 9000 kanske oxå e min drömbil? big_smile
Hahahah NOT tongue

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

V-Power
1 186 Inlägg
6 januari 2008
V1C skrev:
camaro67 skrev:
Har du råd så köp den! big_smile Men du får räkna på att den minst kommer att kosta dig 150 innan den är klar för gatan i sverige.

hehe, det haru rätt i. Jobba som ett svin blire.
http://www.dealster.se/index.php?page=usa-bilar

Där står det en hel del härlig fakta, kollade med deras importkalkylator om att importera än G35a som kostar 15 000 USD (har jag för mig) Det gick på med tull,moms,besikting o hela köret för 160 000 kr. O frakten enligt dem ligger på 1500 USD, va fan liksom shit billigt. Kolla lite där. Om allt de skriver stämmer wink

Ja jag har oxå kollat där smile Dem verkar vara riktigt bra, dem fixar ju fan allt! Men man får ju betala oxå tongue

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

142 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
Konbanan skrev:
camaro67 skrev:
V1C skrev:

Min 9000 kanske oxå e min drömbil? big_smile
Hahahah NOT tongue

Haha, du har så rätt så smile Vilken bil som helst kan vara sin drömbil. Allt från Lamborghini till ja vad fan som helst wink

Gooo Wide =)

Sök