3808
Sök

Vad tycker ni om att köpa en Nissan S13 eller importera en Infinti G35 ifrån usa?

2 201 Inlägg
7 januari 2008
dom specen är för deras bil. för dom finns faktiskt med blan automat oxå
men vad jag vet så finns inte G35 som ny längre., utan efterträdaren G37
för säkraste spec kolla http://www.infiniti.com/g_coupe/models.html
Senast redigerat av peter_1976 (7 januari 2008)

OEM <3
6 957 Inlägg
7 januari 2008
peter_1976 skrev:

Nähä de visste ja inte lol
Kopiera bara snabbt från teknikens värld, men de verka ju inte vara någon
stress, eftersom han inte riktigt ska köpa någon än!

OEM <3

142 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
Bjork skrev:
peter_1976 skrev:

Nähä de visste ja inte lol
Kopiera bara snabbt från teknikens värld, men de verka ju inte vara någon
stress, eftersom han inte riktigt ska köpa någon än!

Hehe,nae det behövs inte stressas här wink Precis G37an e den nya. Ser också fin ut. Men så mkt pengar har man inte så man kan köpa en sån. Gäller o prata med släktingarna och se ifall de vet ngn billigare variant osv. Men den skickas som gåva. Det har jag redan snackat med dem om wink

Gooo Wide =)

142 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
Måste bara tacka alla som har ägnat sig tid åt att säga sin åsikt och leta info. Toppen sida med underbara medlemmar smile

Gooo Wide =)

142 Inlägg
12 januari 2008
Trådstartare
Ngn som vet vad kostnaden osv är ifall man ska skeppa bilen från USA till Sverige som gåva? MVH. smile

Gooo Wide =)

333 Inlägg
12 januari 2008
frakt mellan 10-20k kr skulle jag tro.

Skeppa som gåva spelar ingen roll. Det blir tull och moms iallafall.
Gåva funkar bara på grejer som har ett värde på upp till 500:- tror jag att det var.

Så du får räkna med 10% tull på bilens pris samt frakt och sedan 25% på hela den summan.

Rörpulare
1 453 Inlägg
12 januari 2008
yakozan skrev:

Gåva funkar bara på grejer som har ett värde på upp till 500:- tror jag att det var.

Så du får räkna med 10% tull på bilens pris samt frakt och sedan 25% på hela den summan.

ett Annat sätt ska vara sponsor grejer har ja hört för att kunna kma runt de där

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Livsnjutare
362 Inlägg
12 januari 2008
vart ska du importera infinityn med för företag?

mvh Johan

vissa försäkringsbolag är bra tills det händer något....

142 Inlägg
12 januari 2008
Trådstartare
yakozan skrev:

Men det beror på. Fick i Julas ett paket från släktingarna i Fl som är värt 2000kr. Blev ingen tull lr liknande. Året innan kryssade de i FEL ruta så vi va tvugna att betala 700kr som moms o tull för att lösa ut det. Vet inte ifall man kan göra så på bilar etc me. Men ska höra med dem snart. Thx iaf smile

Gooo Wide =)

142 Inlägg
12 januari 2008
Trådstartare
highway skrev:

mvh Johan

Tjenare. Blir o köpa pärlan där (släktingar i Florida) de skickar bilen möjligtvis som gåva till Svergie. Men ska höra lite till innan allt e 100%. Kolla ifall det går o komma runt moms o tull genom att skicka som gåva. Gäller o kryssa rätt i papprerna. Det gjorde de inte Julen 06 när vi fick ett paket. Fick lösa ut det för 700kr (moms o tull). Men ska höra lite med dem.
Så blir nog inte o importera g35an med ett företag. Men allt kan ändras.  smile

MVH Vic

Gooo Wide =)

Livsnjutare
362 Inlägg
12 januari 2008
V1C skrev:
highway skrev:

mvh Johan

Tjenare. Blir o köpa pärlan där (släktingar i Florida) de skickar bilen möjligtvis som gåva till Svergie. Men ska höra lite till innan allt e 100%. Kolla ifall det går o komma runt moms o tull genom att skicka som gåva. Gäller o kryssa rätt i papprerna. Det gjorde de inte Julen 06 när vi fick ett paket. Fick lösa ut det för 700kr (moms o tull). Men ska höra lite med dem.

MVH Vic

okej trevligt smile
jag e också intresserad av en men om du hittar ett bra företag som tar hem får du gärna meddela mig smile

mvh Johan

vissa försäkringsbolag är bra tills det händer något....

142 Inlägg
12 januari 2008
Trådstartare
highway skrev:
V1C skrev:
highway skrev:

mvh Johan

MVH Vic

okej trevligt smile
jag e också intresserad av en men om du hittar ett bra företag som tar hem får du gärna meddela mig smile

mvh Johan

Det ska jag göra. Föresten har du kollat www.autotrader.com ? smile

Gooo Wide =)

Sök