2326
Sök

har besiktnings männen missat något för er?

1 196 Inlägg
7 januari 2008
När jag nyligen besiktigade min 900a, så gick den igenom med blankt papper.. När allt var klart och jag ska rulla ur besiktningshallen så ramlar hela jävla avgaset ner i backen. Gummibussningarna hade gått sönder och det redan rostiga avgassystemet gick av i grenröret... Besiktningsgubben bara garva och höll för öronen...

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
7 januari 2008
min är nybesiktad o klar ett år framåt nu big_smile slipper man o tänka på det big_smile
Don´t worry.. be  happy... ooohohuhooo nannannnannaana...

95 Inlägg
7 januari 2008
master_lars skrev:
När jag nyligen besiktigade min 900a, så gick den igenom med blankt papper.. När allt var klart och jag ska rulla ur besiktningshallen så ramlar hela jävla avgaset ner i backen. Gummibussningarna hade gått sönder och det redan rostiga avgassystemet gick av i grenröret... Besiktningsgubben bara garva och höll för öronen...

Haha, det var den bästa hittills wink

Blästrare LITAB LACK
325 Inlägg
7 januari 2008
avrostad övre länkarm bak på 240n. märkte jag efter bes (fick blankt papper )

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!

175 Inlägg
7 januari 2008
Båda motorkuddarna var helt av och växellåds kudden var det inte mkt kvar av.. Motorn låg helt snett och växellådan lika så, men dom sa inget wink

Bytte dock motorkuddar nån vecka senare, var så jobbigt när man knappt fick i 3an och 4an tongue

Edit: Min gammla 245a var det.
Senast redigerat av NoBra1n (7 januari 2008)

Like A Glove

3 059 Inlägg
7 januari 2008
Helt offtopic mitt inlägg men det gör inget för världsmästaren på offtopic är redan här o förgyller allas tillvaro med en massa helt onödiga offtopic inlägg i en intressant tråd som vanligt.

Urkas skrev:
evilaudio skrev:
Urkas skrev:
Vad är det roliga?

Men iaf,vet inte hur många gånger dom har missat styrleder på min bil. Eller enbart hittat på ena sidan när det är på båda sidorna.

nån som e grinig?? tongue

Inte direkt, men jag förstår verkligen inte det roliga. Iofs förstår jag inte mycket du säger alls tyvärr.. ;\

big_smile Hehe.. Håller med: "Iofs förstår jag inte mycket du säger alls tyvärr.."
Senast redigerat av Smajly (7 januari 2008)

341 Inlägg
7 januari 2008
Hade ett helkasst hjullager på en V70, det lät riktigt illa när man bara körde lite sakta, fick inget för det....

Bilbyggare!!!
595 Inlägg
7 januari 2008
Bes en kadett jag hade innan med fel motor ett par år. Hade stoppat i en 16v från calibra! 35 hk ökning! Men till sist kom jag till en kille som märkte det! Blev till att regga om bilen...

286 Inlägg
8 januari 2008
Legonet skrev:
Ja det har hänt flera gånger... Jag skulle upp till Hudiksvall och besikta en tjejkompis bil som vi hade räknat till 14st 2:or men fick på "bara" 5st... Så ska man besikta och man vet att man har några 2:or så åk dit om ni är i närheten... wink

Ända tills man får Dolken, då får man tvåor på allt plus lite till.
Men alla andra i Huik är väldigt trevlig även i Ljusdal smile

Tror inte det har blivit någon miss på mina bilar någon gång förutom att jag borde ha fått körförbud på en spindelled som det gick dra ut axeltappen ur men klarade mig undan med en tvåa smile

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
8 januari 2008
På C70:in har jag originalinsatser och klarglaslyktglas. Lär väl inte vara en godkänd kombination, men ljuset slog som det skulle så de tänkte väl intre på att det var två olika varianter av lyktor ihopsatt. smile

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
8 januari 2008
när jag bessade min förra sierra så glömde gubben att kolla varningstriangeln.. säkert nånting mer också men jag satt mig och läste en tidning medans han gick igenom bilen så jag missade säkert nått han missade med eller nått för han verkade inte riktigt över-kunnig tongue
Senast redigerat av _Glenne_ (8 januari 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Noiseprojekt
8 januari 2008
zoopåse skrev:
Mortalis skrev:
o automatlådor har ju inga kopplingar i sig dum di dum dum tongue

För de som missade det så var Mortalis ironisk...

Det finns ingen bildel som har så många kopplingar som en automatlåda.

Hörrödu, det kopplar dåligt för mig nu..
måste va kortslutning, nähäpp bara koppla och hoppas på att hjärnan inte slirar denna gången också

a.k.a aLan.
281 Inlägg
8 januari 2008
evilaudio skrev:
Robban 245 skrev:
evilaudio skrev:

haha.. skulle ALDRIG låta en brud besikta min/mina bilar...

Beror väll på hur mycke man kan lite på dom;)

kan man lita på nåt som blöder en vecka i månaden utan att dö?? HAHA

HAHAHAHAAHH big_smile

hade 3"rör på min gamle 855 t5, som var halvt av vid bakfjädringen typ.. gick igenom ändå smile

12 086 Inlägg
8 januari 2008
Skitfel har man väl slunkit undan med, men en kompis beiskta sin audi a4 med tonade rutor runt om och skitdäck fram. Däcken komentera han men då sa min vän att de skulle bytas till våren o då sa han bara okej de blir bra. Toningen sa han inte ett ljud om, och de här va svarttonat.

Sen va bilen som är en -00 omgjord massor, kjolpaket ögonlock vinge trimmad.. sånna saker som kanske brukar gå igenom men inte ska göra det.

Antar att han va på bra humör och tyckte bilen va cool, för han släppte den med blankt papper!

Galning =)
96 Inlägg
8 januari 2008
Hade ett helt upprostat avgassystem på min 740 men ingen anmärkning på de:/
men fick ombes. på en styrled.

Väl inne på ombes. så frågar bes.mannen om det var en gubbe med vit käpp som bes. förra gången smile

veckan efter så gick avgassystemet helt av smile

993 Inlägg
8 januari 2008
Bil: BMW M3

för någon vecka sedan var jag inne och besikta bilen.
jag fick bara 2st 2or på avgasvärdena, CO och HC för högt..

veckan efter så hälde jag i lite t-röd i tanken..
körde jag till besiktningen..
innan han satte sig i bilen, så sa jag till honom:
"hård kör den innnan du testar bilen så avgasvärdena blir rätt för det är en M-bil, dom är kännsliga när dom är kalla"

han börja smajla som fan big_smile.
när han körde ut så drog han på som fan....
han kom tillbax efter 4 minuter med ett jävla smile...

han sa: "det behövs inga avgastester på denna bilen"
så skrev han ut ett papper med lite siffror på HC och CO..

godkänt! smile

470 Inlägg
8 januari 2008
Gick igenom med ej fungerande tuta på min R5a

Och 17tums fälgar på min Sierra... big_smile

Jag är inte bara snygg, jag är singel också!

Varningar. 36
1 200 Inlägg
8 januari 2008
mjukismagnus skrev:
Gick igenom med ej fungerande tuta på min R5a

Och 17tums fälgar på min Sierra... big_smile

Min sierra gick också igenom besiktning med 17" smile Fick man inte ha det? haha han missade även tutan och 1 trasig lampa och varningstreangel'n samma gång. Verkade inte speciellt kunnig.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
8 januari 2008
och min förra sierra gick igenom med 16" som nästan låg imot fjädertallriken eller vad det heter, alltså det handlade bara om nån mm ifrån, trots att gubben såg det att den nästan låg imot så sa han bara, passa dig för det här om du ska montera större fälgar...öööh okej?
Senast redigerat av _Glenne_ (8 januari 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

2 911 Inlägg
8 januari 2008
...500kg betong i balkarna missades

Sök