1723
Sök

Saab 900 t16, behöver man ha APC?

136 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
tjenare har en saab 900 t16? och jag undrar om man kan ta bort apc systemet helt och bara köra med en pysventil eller måste jag bygga om till mekaniskt sprut om jag ska göra det ? mvh robin olsson

Fixade en bättre (och godkänd) rubrik.
Läs denna :
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=18176
...innan du poster en ny tråd.

MVH jonTe/moderator

Avstängd
653 Inlägg
15 januari 2008
Olsson__ skrev:
tjenare har en saab 900 t16? och jag undrar om man kan ta bort apc systemet helt och bara köra med en pysventil eller måste jag bygga om till mekaniskt sprut om jag ska göra det ? mvh robin olsson

och varför ska du ta bort det? du bör INTE ta bort apc systemet för o köra med nåt annat om du frågar mej, tror alla kmr svara så, roll  det är säkrast med apc wink

Jag har rätt i vad jag än säger.

136 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
sant smile men då slipper man löda boxxen m,m det som apc är bra för är väll just tryckvakten?

Avstängd
653 Inlägg
15 januari 2008
Olsson__ skrev:
sant smile men då slipper man löda boxxen m,m det som apc är bra för är väll just tryckvakten?

men är det för att du inte vill löda boxen? det är väl allra smidigast o göra det? jag kmr iaf aldrig plocka bort det wink nu kan nån mer kunnig komma o förklara tkr jag cool

Jag har rätt i vad jag än säger.

136 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
Tack ändå smile, är väll kanske värt o lämna in den på lödning , men jag tror även att det är något fel i apc systemet magnetventilen knackar nämligen har provat min på en kompis bil och då knacka den inte  och även med en ny men det knackar likt förbannat hmm

Ford Service Tekniker
3 Inlägg
15 januari 2008
Kollat jordpunkten?

Doktorns diagnos: "Ett allvarligt fall av blyfot, ända sättet att bota detta är med bågfil."

136 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
ne det har jag ju inte , kan ju kolla smile får la hoppas på det bästa!

71 Inlägg
29 januari 2008
Varför plocka bort APC? Utan APC kommer du inte kunna ladda lika mycket, iallafall inte utan att riskera spikningar och motorras som följd. Mycket bättre att behålla APCn, undersöka vad som är fel med magnerventilen och sedan kunna ladda mer och säkert.
Senast redigerat av RobertS (30 januari 2008)

Sök