det somavgör basvalet är ju i vilken bilmodell, musiksmak, slutsteg etc..som avgör. men visst mutant xxxbasen har ju större potential änvad gasbasen har. men är sen mutant basen bäst i sin prisklass? att en få en låda att spela högt görs av att lådan passarbilen!
member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)
Utan någon som helst tvekan Mutant! GAS är bara skit i mina öron faktiskt... Ska man ha bra ljud till ett hyffsat lågt pris så är Mutant grymma. Steg? Hm, ja dom har ju låga priser o bra kvalité även där. Kör själv deras 300.4x o det driver jävligt bra min Mutant X10 på 400w RMS och framsystem XXX
skulle köpa ett par billiga basar, så jag köpte gas alpha tror jag dom hette. Dubbla 12"alpha basar dom spelar mycket mer än man tror FÖR DET PRIS man betalar.
skulle köpa ett par billiga basar, så jag köpte gas alpha tror jag dom hette. Dubbla 12"alpha basar dom spelar mycket mer än man tror FÖR DET PRIS man betalar.
väldigt nöjd
Alltså, GAS och Mutant är EXTRMT likvärdiga, både prestanda och pris. Det är instegsprylar som funkar helt okej som en intro till den höär branschen, men det skall påpekas med all tydlighet att man INTE kan förvänta sig nån super-duper upplevelse om man är lite kräsen! Då finns det bättre produkter att köpa, både från BRL och Autoleads (via deras ÅF)!
mvh Jonas
Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Om man ska kola på GAS och MUTANT så röstar jag på MUTANT, har testat en del grejor från båda märkena...men se dig omkring och lyssna på lite olika bilar....det finns fler märken som kanske kan vara något....
2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue" www.ljudbyggaren.se
Om man ska kola på GAS och MUTANT så röstar jag på MUTANT, har testat en del grejor från båda märkena...men se dig omkring och lyssna på lite olika bilar....det finns fler märken som kanske kan vara något....
Både GAS och Mutant köper idag in sig på färdiga steg på vilka de enbart trycker dit sin logga. Så, risken (eller chansen) att det är samma finns ju.
GAS stora klass D steg vet jag är rätt skapliga, likaså Mutants steg med ljus i sidorna som de köpt in och satt logo på är okej! (som för övrigt finns under minst 3 andra märken)
mvh Jonas
Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
men om du hade tex 4000 kr vad skulle du köpt för låda å steg då? har kollat på gas på brl å bluopunkt med steg .. vilket är bäst elelr finns det något anat ?