2000
Sök

Jönssonligan jänkaren

Evildan
11 oktober 2012
Karlie skrev:
Evildan skrev:
Karlie skrev:

Det är inte Jönssonligans Impala, utan en Biscayne från 63..

DNH350
Fabrikat: CHEVROLET 1869 IMPALA
Färg: SVART 
Fordonsår: 1964
Chassinummer: 4181869P6079IC
Fordonsslag: PB
Fordonsslagsklass: I

Ägare/Brukare
Namn: TONEFILM AKTIEBOLAG 
Adress: KLIPPVÄGEN 3/SVENSKA BIO/
Postnr: 181 31
Förvärvsdatum: 1994-02-18

Jo tack, de flesta här inne vet redan att DNH350 är Jönssonligans Impala. Jättebra att du visade detta igen. roll

Det vi diskuterade var huruvida DNH350 var med i "Fiendens Fiende" eller inte, som länkas ovan. Mig veterligen kan man omöjligt se att det står DNH350 på regplåten, och det ser definitivt inte ut som Jönssonligans 64:a, utan snarare en 63:a.
Dvs - Det är INTE jönssonligans impala i filmen länkad ovan. Ni får gärna bevisa motsatsen genom att komma med konkreta bevis istället för att yttra sig om sådant man bara tror eller fått höra.

Då en Biscayne -63 påstods vara just Jönsson -64an klippte jag in dessa fakta..IGEN, då många inte verkar förstått att det är en -64 impala och inget annat roll
Dessutom för att förtydliga att bilen ägs av ett filmbolag och inte av en privatperson som det oxå felaktigt påstods.
Jag har oxå tittat på klippet och det syns inget regnummer på Chevan i Hamilton det ser snarare redigerat ut till oläslighet då det är suddigt på Biscaynen men fullt läsbart på HGVn.
Ser fram emot försök till konkreta bevis även jag big_smile

1 298 Inlägg
11 oktober 2012
Karlie skrev:
Evildan skrev:
Karlie skrev:

DNH350
Fabrikat: CHEVROLET 1869 IMPALA
Färg: SVART 
Fordonsår: 1964
Chassinummer: 4181869P6079IC
Fordonsslag: PB
Fordonsslagsklass: I

Ägare/Brukare
Namn: TONEFILM AKTIEBOLAG 
Adress: KLIPPVÄGEN 3/SVENSKA BIO/
Postnr: 181 31
Förvärvsdatum: 1994-02-18

Jo tack, de flesta här inne vet redan att DNH350 är Jönssonligans Impala. Jättebra att du visade detta igen. roll

Det vi diskuterade var huruvida DNH350 var med i "Fiendens Fiende" eller inte, som länkas ovan. Mig veterligen kan man omöjligt se att det står DNH350 på regplåten, och det ser definitivt inte ut som Jönssonligans 64:a, utan snarare en 63:a.
Dvs - Det är INTE jönssonligans impala i filmen länkad ovan. Ni får gärna bevisa motsatsen genom att komma med konkreta bevis istället för att yttra sig om sådant man bara tror eller fått höra.

Nu såg jag inte Fiendens Fiende igår direkt men har för mig att de inte ens är en Impala dem åker?

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

1 062 Inlägg
11 oktober 2012
Det är INTE, DNH350 som är med i Fiendens Fiende!!!!

"You Go, we go!"

43 Inlägg
15 oktober 2012
Puchis skrev:
Kan den stå undanställd uppe i dalarna tro?

Det stämmer, den står i ett garage i Sälen. Rolls Roycen Sickan och Wall-Enberg åker från fängelset i första filmen står knappa metern till vänster om Vanhedens gamla Impala

Forummoderator
26 390 Inlägg
15 oktober 2012
Fox-Sunrise skrev:
Puchis skrev:

Det stämmer, den står i ett garage i Sälen. Rolls Roycen Sickan och Wall-Enberg åker från fängelset i första filmen står knappa metern till vänster om Vanhedens gamla Impala

Låter nästan som att det är du som äger båda..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

33 Inlägg
15 oktober 2012
Fox-Sunrise skrev:
Puchis skrev:

Har film bolaget någon uppställnings plats där ?

43 Inlägg
15 oktober 2012
Puchis skrev:
Fox-Sunrise skrev:
Puchis skrev:

Har film bolaget någon uppställnings plats där ?

Filmbolaget har en fastighet strax utanför Sälen

43 Inlägg
15 oktober 2012
Mack skrev:
Fox-Sunrise skrev:
Puchis skrev:

Låter nästan som att det är du som äger båda..?

Nej, men det hade allt vart nåt wink
Var där och jobba

2 Inlägg
17 oktober 2012
Karlie skrev:
Mack skrev:
trichevys skrev:

det filmklippet var det jag som körde och 3 polare från sthlm och den ena polaren som ägde bilen och gör det fortfarande. bilen är en 63a och går i trafik fortfarande om inte ännu risigare än den var 1990

Lite utförligare förklaring tack?

att det är en 63a e rätt men det är ingen biscayne det är en impala

1 062 Inlägg
20 oktober 2012
Fox-Sunrise skrev:
Puchis skrev:

Den har stått i Stockholmstrakten väldigt länge. Detta att den skulle finnas i Sälen vore intressant att höra mer om?

"You Go, we go!"

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
20 oktober 2012
TLO skrev:
Fox-Sunrise skrev:
Puchis skrev:

Den har stått i Stockholmstrakten väldigt länge. Detta att den skulle finnas i Sälen vore intressant att höra mer om?

Jag har oxå hört det där om Stockholmstrakten men dom kan ju ha flyttat den.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

1 265 Inlägg
20 oktober 2012
den va väl på elmia för nått år sen?

Det Spinner På Driven
250 Inlägg
20 oktober 2012
joakim89 skrev:
den va väl på elmia för nått år sen?

Jupp, förra året hade hoppats på att den var där iår igen men det var den inte hmm

Besök gärna mitt projekt! =)

1 265 Inlägg
20 oktober 2012
är de ingen som har lyckas köpa loss den?

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
20 oktober 2012
joakim89 skrev:

Uppenbarligen inte eftersom filmbolaget fortfarande äger den!!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Det Spinner På Driven
250 Inlägg
20 oktober 2012
joakim89 skrev:

Många som försökt, blir nekade direkt av filmbolaget vet dock inte varför, om dom ska ha den till fler filmer kanske? smile

Självlärd
3 083 Inlägg
20 oktober 2012
Fredrushen skrev:
joakim89 skrev:

Många som försökt, blir nekade direkt av filmbolaget vet dock inte varför, om dom ska ha den till fler filmer kanske? smile

Dom är nog rädda att den åker till nån som inte har mer vätt än att ha den som "pilsnerhäck"

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Det Spinner På Driven
250 Inlägg
20 oktober 2012
Volvo142_73a skrev:
Fredrushen skrev:
joakim89 skrev:

Dom är nog rädda att den åker till nån som inte har mer vätt än att ha den som "pilsnerhäck"

Kan ju vara så, har även hört att nått museum försökte få ha den utställd/köpa den till museumet men fick inte. SÅ kan vara många anledningar tongue

33 Inlägg
20 oktober 2012
Hade lugnt köpt den och åkt med den som den är.  Snacka om kultur åk :-)

1 067 Inlägg
20 oktober 2012
Om jag förstått saken rätt så är det samma grundbil..  Biscayne är den enklare basmodellen medans Impala är den lyxigare top of the line varianten..   

2 lyktor per sida bak = Biscayne
3 lyktor per sida bak = Imapala

Kommer bara inte ihåg vilken årsmodell det rör sig om..

Samma med massor av andra modeller..  Cheyenne är basen på pickisarna och Silverado är den top of the line..

Sök