3275
Sök

Same shit but different name (högtalare).. kolla!

Smålänning
7 887 Inlägg
22 januari 2008
Det kan inte vara så att soundstream kopierat MDS då?

Kan ju likagärna vara MDS som var först ut med den designen av de två.

Nej, det kan det ju självklart inte... MDS är ju skit, att jag aldrig lär mig roll

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
22 januari 2008
twin_cam skrev:

Nej, det kan det ju självklart inte... MDS är ju skit, att jag aldrig lär mig roll

Du menar att Soundstream sen insåg att filtret och diskanten var för lite dålig och behövde vara bättre? Jo, det kan tänkas...

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

1 045 Inlägg
22 januari 2008
jonash skrev:
NMI skrev:
Nu måste faktis jag lägga mig i också, en fel procent på 30 det kan jag säga direkt att det har inte vi..

dock tvivlar jag inte att många har det, för det är grymt stor skillnad på dvd spelarna från kina det kan jag hålla med om, men köper man in dom billigaste modellerna därifrån som många gör då blir det så,

vi däremot testar en hel del  spelare och man märker oftas rätt fort vilka som håller och vilka som itne gör det, vi tar även isär dom och kollar hur dom är byggda,
kan även säga att felprocenten är högre en exempel pioneer vi säljer, men dom är ju inte heller fel fria.
dock har vi garanti i fall oturen skulle vara inne.

så jonash dra inte alla över samma kant är du snäll wink

mvh nyberg

Vi kan förtydliga, de allra billigaste är ju refurbished skärmar, dvs såna som varit i bruk förut. även i de lite dyrare så är det refurbished många gånger.

Jag vet ej vilka ni säljer, men kina-skärmarna är dynga, så enkelt är det, hur man än vrider och vänder på det.

Hur länge har ni hållt på att ta in dem? Du vet att kunden har rätt att lämna tillbaks grejer upp till 3 år om man anser det vara tillverkarens fel, och är det nånting som kunderna får rätt i så är det just såna här produkter när de överklagar till konsumentverket. Och jag står bakom dem det kan jag ju säga.

Så har du inte kört din import i 3 år så kan du ha en ganska obehaglig överraskning kommande....

mvh Jonas

vi har haft import av skärmar i 3 år ja,
sen ser du nog inte så stor skillnad i bilden på kina skärm samt "märkes kina skärm"
klart är det fel på varan ska det fixas ingen som sagt nå annat heller..
men sen är själva skärmen minsat problemet har aldrig haft en trasig lcd panel, det som varit svaga längen är kugg hjulen till skärmar som kommer ut,
sen vet man ju inte heller om dom tagit i nå när dom körts ut eller inte heller.
samt viss model av dvd läsare, men finns bättre kvalitet på dom också.

som sagt kan inte säga att alla "noname" saker är kass, för är nog om det vi snackar, kina saker kan man itne säga för 90% av all elektronik tilverkas där smile

ta dit morgon kaffe så du får en trevligare ton också wink

mvh nyberg

2 911 Inlägg
22 januari 2008
MDS har väl inga egna prylar, dom köper oem och plitar på sin logga.

Det finns tillverkare i Kina som tar fram en högtalarserie, lägger ut den för appraisal och då kan man köpa serien av dem med sin logga, eller så kan man betala en engångssumma + löpande kostnad så får man Unique branding. D.v.s. ingen annan som kommer ha den designen förutom ditt märke.
Sen kan t.ex. kon, korg m.m. vara likadan medan övrigt kan skilja, som i fallet med Soundstream - MDS.
Men i fallet MDS - BOSS är det samma junk, fast den basen verkar inte vara kvar.

MDS är jätteduktiga, på riktad marknadsföring

Smålänning
7 887 Inlägg
22 januari 2008
jonash skrev:
twin_cam skrev:

Du menar att Soundstream sen insåg att filtret och diskanten var för lite dålig och behövde vara bättre? Jo, det kan tänkas...

mvh Jonas

Haha, ja antingen det, eller, eftersom MDS va dyrare i detta fallet, så kanske, kanske MDS köper från Soundstream, men lägger till sitt egna dåliga filter för att inte folk ska märka någonting smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

volvoraggare
4 776 Inlägg
22 januari 2008
oftast är det billigare grejer i sämre kvalitetsmärken rätta mig om jag har fel

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

169 Inlägg
22 januari 2008
själv köper jag alltid gekås skit högtalare typ och deras denver steg mutant låda och lågbudget kablar funkar hur bra som helst smile känns lite som all elektronik kommer från mer eller mindre samma ställe så.

Om en scitzo hotat att ta livet av sig är det gisslan drama då?

782 Inlägg
22 januari 2008
Trådstartare
Otroligt hur ni höjjer alla andra märken till skyarna,, det kan bara inte vara bra om det står MDS på dom Faan har fyllt en hel bil med mds grejor låter kanonfint verkligen!!! håller på att fylla en till med MDS så länge vi inte får bättre pris någon annanstans så fortsätter vi med MDS...

Sen funderar man ju Har soundstream Tillverkat sin egen 6,5a eller har dom köpt den av kineserna så som MDS?
Senast redigerat av bushmyra (22 januari 2008)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..

1 688 Inlägg
22 januari 2008
Det bästa hade varit att låta en oberoende dommare lyssna på båda kitten big_smile

Något som även är kul är att MDS anger mindre magnet-massa än Soundstream gör.
MDS anger att sina är 3ohms och Soundstream anger att sina är 4ohms.
MDS anger 140wrms max, Soundstream anger 180 som max big_smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

tokfrans
982 Inlägg
22 januari 2008
bushmyra skrev:
Otroligt hur ni höjjer alla andra märken till skyarna,, det kan bara inte vara bra om det står MDS på dom Faan har fyllt en hel bil med mds grejor låter kanonfint verkligen!!! håller på att fylla en till med MDS så länge vi inte får bättre pris någon annanstans så fortsätter vi med MDS...

Sen funderar man ju Har soundstream Tillverkat sin egen 6,5a eller har dom köpt den av kineserna så som MDS?

kom ut och tävla då om det låter så kanon fint.

nej det är inte samma kit.. bara samma design

8 Inlägg
22 januari 2008
Är det inte så att oftast så slutar det med att alla kommer fram till att oftast får man vad man betalar för dvs billig mds är just billig, kass kvalite kasst ljud etc men det är även billig gas etc och så till andra ändan dyr mds är säkert lika bra som andra märken i samma klass. så jag vet inte avrför så många klankar ner på mds framför allt känns det som mds användare på nå ironiskt sätt verkar vara dom mest ifrågasätter mds för att sedan höja det till skyarna. Bara så som jag ser det....

410 Inlägg
22 januari 2008
Men det är väl rätt så tydligt vart det är på väg iallafall. Titta bara på TV industrin det finns 3-4 leverentörer av bildrören sen så lägger bara stormärkerna in sin beställning. Så du kan med andra ord få lika bra bild och ljud ur en centrum tv från netonet som från en sony som kostar det dubbla. Men skillnaden ligger i hur skärmen används med andra ord allt annat som behövs för att få fram bilden till tv. Men nu när märken som samsung och LG blivit duktigare så märks det på marknaden också dom har billiga apparater som är identiska med dyrare märken. Kommer med största sannolikhet också ske inom stereo avdelningen. Det är billigare att bara ha ett antal storfabriker som alla beställer från än att vara företag ska ha sina egna fabriker.

Avstängd
1 031 Inlägg
22 januari 2008
Man får vad man betalalar för...

782 Inlägg
22 januari 2008
Trådstartare
Runn WS7 skrev:

Så då är mds kittet bättre ?
Allvarligt talat så lägger iallfall jag ner diskussionen här och nu..
Jag var inget stort fan av mds innan vi byggde bmwn men sen så är det systemet ifrån 2006 ja alltså mds slutade med serien till 2007. Sen komm det lite dinkie toys 2007... som inte håller samma klass..och det här med att mds är billigt ja läs själva.. Stegen APH1 kostade 6499:- kr styck basarna runt 3000:- aph 4an 5000:-framsystemet är samma som i tråden kostade 5000:- plus 2000:- för de extra middarna..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
22 januari 2008
NMI skrev:
vi har haft import av skärmar i 3 år ja,
sen ser du nog inte så stor skillnad i bilden på kina skärm samt "märkes kina skärm"
klart är det fel på varan ska det fixas ingen som sagt nå annat heller..
men sen är själva skärmen minsat problemet har aldrig haft en trasig lcd panel, det som varit svaga längen är kugg hjulen till skärmar som kommer ut,
sen vet man ju inte heller om dom tagit i nå när dom körts ut eller inte heller.
samt viss model av dvd läsare, men finns bättre kvalitet på dom också.

som sagt kan inte säga att alla "noname" saker är kass, för är nog om det vi snackar, kina saker kan man itne säga för 90% av all elektronik tilverkas där smile

ta dit morgon kaffe så du får en trevligare ton också wink

mvh nyberg

Nyberg, jag dricker inte kaffe, kanske där det sitter?! wink

Hur som haver, jag håller helt med dig om att de allra flesta inte ser skillnad på en skaplig no-name och en high-end skärm. Så där är vi överens.

De fel som jag har statistik på är dels det du beskriver med mekaniken, men den största delen är döda pixlar. Och det är klart, kollar man på nåt rörligt hela tiden så upptäcker man sällan sånt. Ögat har fullt sjå med att fokusera på annat...En HELT trasig LCD panel är ett extremt ovanligt fel.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

1 631 Inlägg
22 januari 2008
Runn WS7 skrev:

Nej, det gäller långt ifrån alltid inom bilstereo. En stor mängd produkter är för högt prissatta i förhållande till vad du får för pengarna. Just MDS sticker ut här.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

BilstereoNörd
576 Inlägg
23 januari 2008
bushmyra skrev:
BAE skrev:
bushmyra skrev:
Är inte det här exakt samma högtalare med olika namn så vet inte jag.. ALLT görs i china??
Tänk på det ni som rackar ner på mds.... cool

http://www.garaget.org/gallery/archive/46612/236155_h6elkf.jpg
soundstream 3770:-

http://www.garaget.org/gallery/archive/46612/236158_rkucoi.jpg
MDS 3999:-

Ja midbasen är den exakt samma, men MDS har valt ett enklare filter och billigare diskanter, så det är inte i samma klass som SS..

I övrigt vad gäller tex DVD-spelare med skärm så finns det ingen noname som kommer upp i samma klass som tex Kenwood, JVC, Panasonic i mellanklassen..

Har testat så många Kina DVD och kan meddela att det är rena skiten, har tyvärr sålt dem oxå så att jag vet att de går sönder.. Frågan är inte om, utan när..
Så tro absolut inte att det är i närheten av de vanliga märkena bara för att de ser liknande ut....... Finns givetvis undantag där "Kända" märken har satt sitt namn på billig skit.

Sen Mutant och Denver räknar jag inte som noname, de har kvalitetskontroll och Svenska leverantörer som fixar garantiservicen..
// Tommy

Du får vara hur mycket bilstereonörd du vill men man ser ju att det är same same finns ju inte en detalj som skiljer.. men men bara för att det är MDS så ska det gnällas.. faan sugen att köpa hem ett soundstreamkit bara för att jämföra!! Du kanske kan ge mig ett Bra Pris?? big_smile

Som sagt basarna är de samma, innehållet i filtren är inte samma, det syns bättre på andra bilder på SS hemsida, där syns även skillnaden på diskanterna.. Men visst första anblicken säger att det är samma..
Har faktiskt ett Demo-kit liggandes som du kan få köpa till ett bra pris...wink
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

BilstereoNörd
576 Inlägg
23 januari 2008
bushmyra skrev:

En stor Kinesisk fabrik äger Soundstream, SPL-USA, PowerAcoustik och något mer..
Så i detta fallet är det verkligen Fabriken som tillverkar Soundstream för Soundstream..

Denna modellen har nu funnits några år och fabriken har släppt på modellen så att det är fritt för vem som helst att köpa den mid-basen med eget namn, diskanter och filter väljer man själv..
Finns ett stort utbud att plocka ihop av ifrån den fabriken...

Sen när jag läser att så länge ni inte får bättre pris någon annan stans så fortsätter ni med M*S??
Till halva priset kan vi erbjuda bättre prylar..

Det finns tex dB klasser max 10000kr, stoppa i m*s för 10000kr och spela i den klassen så får vi se hur långt det räcker..

Sen finns det prisbegränsade SQ klasser, 15000kr, 30000kr..
Här vore det ju kanon för någon att visa hur bra det är i förhållande till priset...big_smile

Det går an att stå med stringtrosade brudar inne i en hall och flasha med Lambos, skryta om hur bra det är så länge det inte är någon som tävlar med prylarna..cool
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

719 Inlägg
23 januari 2008
Gör ett blind test på högtalarna o se vilken som vinner! smaken är som baken. det som skulle vara intressant att vet är hur långe grejerna kommer att hålla. finns måndags-ex bland alla märken så.

live free, die young.

Team dBakuten
3 453 Inlägg
23 januari 2008
BAE skrev:
Det går an att stå med stringtrosade brudar inne i en hall och flasha med Lambos, skryta om hur bra det är så länge det inte är någon som tävlar med prylarna..cool
// Tommy

lol Väl talat..

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

Sök