Hej jag har en BMW 325 E36. Det är så att varje gång ja ska åka brett så brukar ja få släpp på framdäcken hela tin så det blir ingen ordentligt snurr. Jag undrar vad som är problemet? Nya däck på alla fyra har jag bilen är däremot endast sänkt där back och jag undrar om ja måste sänka där fram oxå för att det ska få grepp där fram så att det släpper bättre i baken. Nån som kan förklara hur man kan fixa det eller är BMW understyrd?
Snuten kan inte böta dig om han inte kan stoppa dig!!!
i med att du har sänkt där back så ändras vikt fördelningen. så sänk fram så blir det nog bra. ifall du ska sänka fram så gör det somm an ska göra dvs byta fjädara och inget volvo kapa fjäder bonde meck
för stora däck fälgar? Första gången jag skulle åka brett med min samt med 325 e36 blev det likandant båda dom rullade på 225/45/17 däck.. Men de handlar bara om att få in tekniken.. åk på ettan i cirkel lungt med nästan fullt ratt utslagså stämplar du ner pedaleen i golvet så kommer du nog få snurr på den.. öva i snön..
Alltså jag brukar få snurr på bilen ordentligt när jag väl drar på. Men det släpper lite väl mycket där fram ibland och det är just det problemet jag vill åtgärda så att jag får bättre grepp på framdäcken. Tror nog att sänkning funkar ska köpa sänkningssats till bilen. UseDubbelTurbo// Jag har samma dimension som du men 192 hk ska inte hindras utav detta bilen ska klara av det har jag för mig.
Har för mig att en bekants polare hade lite bekymmer med att 'sladda' runt med E36 också. (318is) Fast vet inte vad han hade för fälgar/däck osv.
Min är ju 325 visst att den är cab och den väger mera. Men det ska väl inte hindra backhjulen att snurra för rullt eller?. Känns bara som att jag har för mycket tryck där back och för lite tryck där fram så att framvagnen släpper mycket lättare.
Alltså jag brukar få snurr på bilen ordentligt när jag väl drar på. Men det släpper lite väl mycket där fram ibland och det är just det problemet jag vill åtgärda så att jag får bättre grepp på framdäcken. Tror nog att sänkning funkar ska köpa sänkningssats till bilen. UseDubbelTurbo// Jag har samma dimension som du men 192 hk ska inte hindras utav detta bilen ska klara av det har jag för mig.
Ja vene faktiskt.. för mina fram däck är helt förstörda.. tänkte köra 215/40/17 nästa säsong.. Men jag har sladdat med en 325 också med 225/45/17 o den var lika dana i fram vagnen.. Men det gäller ju att då ett kast... man får helt enkelt trycka till.. Www.autopower.se fråga där.. nog lite mer folk med e36 sladd erfarenhet där Sen finns ju clube36 me.. Det kan ju vara så att org hjulupphänignarna är lite tama..
Har för mig att en bekants polare hade lite bekymmer med att 'sladda' runt med E36 också. (318is) Fast vet inte vad han hade för fälgar/däck osv.
Min är ju 325 visst att den är cab och den väger mera. Men det ska väl inte hindra backhjulen att snurra för rullt eller?. Känns bara som att jag har för mycket tryck där back och för lite tryck där fram så att framvagnen släpper mycket lättare.
Hörru! har du samma stötdämpare fram o bak då?
Det har jag faktiskt ingen aning om. bilen är importerad men allt ja ser på den när de gäller väghålling är att den är ganska sänkt där bak men ser original ut fram.
Hörru! har du samma stötdämpare fram o bak då?
Det har jag faktiskt ingen aning om. bilen är importerad men allt ja ser på den när de gäller väghålling är att den är ganska sänkt där bak men ser original ut fram.
E36 brukar alltid se lägre ut i bak än ifram.. nog inge konstigt med det. Har för mig min är sänkt 40 i fram o 20 i bak eller 60 i fram o 40 i bak kmr inte ihåg.. men kollar man hjulhusen ser den lägre ut i bak iaf..
Din är garanterat sänkt även fram utifrån bilderna i din profil. Men vad i helvete har de gjort med skärmarna?? E36 är ganska understyrd innan du får ut baken så det gäller bara att ha rätt teknik
Din är garanterat sänkt även fram utifrån bilderna i din profil. Men vad i helvete har de gjort med skärmarna?? E36 är ganska understyrd innan du får ut baken så det gäller bara att ha rätt teknik
Tack thorssa nu fick va veta de ja ville veta. Och skärmarna är bara ett kasst tyskt bygge som jag ska ordna till sommar. funderar på att sätta originala delar.
Tack thorssa nu fick va veta de ja ville veta. Och skärmarna är bara ett kasst tyskt bygge som jag ska ordna till sommar. funderar på att sätta originala delar.
Hehe va bra, linjerna stämde verkligen inte nånstans med de där skärmarna Ser fin ut annars!