23 januari 2008
Trådstartare
Dåliga dagar har alla nån gång ibland, vissa har dom kanske oftare än andra, å ja måste vara en av dom andra...
Började med att man kom 10 minuter sent till jobbet imorse, sen skulle ja köra umeå, som ja absolut inte hittar nåt vidare, tillsammans med en ny praktikant, som inte heller hittade. Tur de finns gps...
På e4 4 mil söder om umeå tappar ja en ostbit från mackan på tröjan, å när ja kör ner rutan för å sedan kasta ut ostbiten, så lyckas ja ju såklart gå lite för långt åt vänster å slå i mitträcket... Pinnarna yrde å lastbilen fick lite skador, bland annat sprack kofrångarn, dimljuset, nedre fotsteget slets lös å navkapseln blev en aning knövlig... Underkörningsskyddet fick även det en liten smäll, samt bakre stänkskärmar och stödaxelns navkapsel...
Ringde chefen för å meddela han å sedan vägverket för att anmäla skadan på mitträcket...
Körde vidare mot umeå, marginellt sen än så länge. Första kunden hade såklart fått en sak fel, andra likaså, plus nån halvfull snuskig dricka(fel på bryggeriet nånstans å iget ja kan göra nåt åt...). Ställe nr.3 kommer ja såklart mitt i lunchrusningen å får vänta ett tag på betalning... Stäle nr.4 hittar ja inte, så tar nr.5 före, å kommer sedan mycket försenad till nr.4... Missnöjd kund å missnöjd chef... Löste sej dock utan problem.
Kör vidare utan några problem, å lämnar umeå 2 timmar senare än planerat. Lyckas köra in några minuter på vägen hem, men är ändå hemma 1,5-2 timmar senare än planerat...
Stressad chef jagar på en å vill prata lite på kontoret när man lossat klart tompallarna... Får då veta att ALLA kunder ringt å klagat på mej idag, å skällt ut chefen, som i sin tur skällt ut lagerpersonalen, allt tackvare mej... Fick dock inte veta vad ja gjort för fel å varför dom varit missnöjda, de ville han inte diskutera/prata om med mej... Kan ju säjja att de var 2-3 kunder av 13 där de jävlades lite, inte alla!
Får veta att ja inte behöver komma imorgon, min timanställning är slut, ja får sparken med omedelbar värkan...
Har kört extra på timtid sen augusti, så nu efter 6 månader får man sparken på helt lösa grunder, vet inte ens vad jag har gjort för fel... Känns en aning surt, även om ja inte riktigt trivts på företaget alla gånger, de kom ju helt utan förvarning, så nu är man arbetslös igen... Å ingen a-kassa har man heler, skitkul var ordet... Men vad ska man göra, är väl bara å bita ihop å ta nya tag å söka nytt bätre jobb...
För er som inte förstått de så körde ja fram till idag ut matvaror å dylikt till restauranger å pizzerior i mellannorrland, med utgångspunkt från sollefteå...
Så nu vet ni hur min dag varit, men nu vill ja höra hur de gått för er andra, nån fler som haft en lika trevlig dag? Både krockat å fått sparken? Skriv å berätta å få mej å må lite bättre, å inte känna mej lika ensamt dum...
Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**