2150
Sök

Efterlyst (Programmet på TV3)

Sleeper
3 084 Inlägg
28 januari 2008
#121
richardoo290 skrev:
ok, alla fattar väll att detta är vinklat rätt hårt.. men ändå!? fakta får dom ju inte ljuga om i tv.. bara vinkla..
finns bara ett alternativ: www.sverigedemokraterna.se
dem vill inte slänga invandrare i gaskammare om de är de ni tror.. läs! de för en relativt bra politik och framför allt så vill dem bromsa ner invandringen och ta hand om dem vi redan har först..
du är inte racist bara för att du röstar på SD wink
Bara bonnraggare som inte vet något om SD som röstar på dem... Enda dem vill är att kicka ut alla invandrare men vad annat gör dem? Sitter i fängelse och lever på Soc?
Senast redigerat av Sushikocken (28 januari 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

993 Inlägg
28 januari 2008
#122
hahah hur fan palar ni ? big_smile

Ni sitter och skriver om politik rader efter rader, men kommer ingenvart.

För det första borde trådenlåsas? Admin vet juh att det är helt offtopic nu..
Men när man lyfter en tråd som handlar om bilar, så lås den direkt,
Nu när det handlar om rasism,nasism,svennar,blattar dittan och dattan, så är det acceptabelt.


8 156 Inlägg
28 januari 2008
#123
Kungen-EssE, du pallade ju att kommentera? Så varför inte?
Iaf. Jag har ganska så högt i tak, men jag brukar låsa trådar som kan innebära en sådan här diskussion.
Bumpar man en biltråd så brukar jag inte låsa den, utan mest kommentera det olämpliga i att göra en sådan sak.

Jag håller koll på tråden. Om den går över gränsen så kommer jag (eller någon annan moderator) att låsa den. Men det bästa är ju faktiskt att ta hand om dom som postar inlägg som bryter mot reglerna.

Så jag uppmanar er i tråden att ha lite extra koll och anmäla olämpliga inlägg så att vi moderatorer snabbare kan se när någon gjort ett olämpligt inlägg.

/Moderator (Phaetoon)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Bobo
28 januari 2008
#124
Angående SD tror jag många vet med sig att de inte är ett parti som skulle kunna leda landet, däremot så får de många röster för att många väljare vill visa sitt missnöje, finns väl inget av de stora partierna idag som är invandringskritiska.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
28 januari 2008
#125
Sushikocken skrev:
Bara bonnraggare som inte vet något om SD som röstar på dem... Enda dem vill är att kicka ut alla invandrare men vad annat gör dem? Sitter i fängelse och lever på Soc?
de vill dem inte.. är du en bonnraggare som inte vet nått om dem? wink
som sagt läs på innan du dömer..
dem funkar som moderaterna med en skillnad.. sakta ner invandringen och satsa de 40 miljaderna de kostar på äldre/sjukvård/försvar. och ta hand om de invandrare som redan finns i sverige först. när de flesta invandrarna och svenskar har jobb o trivs tillsammans kan man öppna för invandring igen. dock inte med raketfart som sossarna vill, utan de vill som våra grannländer norge/danmark/finland.. begränsa!
så det inte blir överflödiga ghetton överallt..

lite som danmarks nuvarande styre.. är danskarna rasister?? yikes nu har ja missat nått roll

dem klassas som främlingsfientligt enbart pga. att soc och moderater inte vill att deras väljare skall gå över och media säljer ju fler tidningar om de har ett parti som de kan skriva mkt skit om.


http://www.youtube.com/watch?v=pHrmSTRmjyw&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=MwhdZQH8 … re=related

http://www.youtube.com/watch?v=YJfFXIz3 … re=related
Senast redigerat av richardoo290 (28 januari 2008)

12 086 Inlägg
28 januari 2008
#126
richardoo290 skrev:
Sushikocken skrev:
Bara bonnraggare som inte vet något om SD som röstar på dem... Enda dem vill är att kicka ut alla invandrare men vad annat gör dem? Sitter i fängelse och lever på Soc?
de vill dem inte.. är du en bonnraggare som inte vet nått om dem? wink
som sagt läs på innan du dömer..
dem funkar som moderaterna med en skillnad.. sakta ner invandringen och satsa de 40 miljaderna de kostar på äldre/sjukvård/försvar. och ta hand om de invandrare som redan finns i sverige först. när de flesta invandrarna och svenskar har jobb o trivs tillsammans kan man öppna för invandring igen. dock inte med raketfart som sossarna vill, utan de vill som våra grannländer norge/danmark/finland.. begränsa!
så det inte blir överflödiga ghetton överallt..

lite som danmarks nuvarande styre.. är danskarna rasister?? yikes nu har ja missat nått roll

dem klassas som främlingsfientligt enbart pga. att soc och moderater inte vill att deras väljare skall gå över och media säljer ju fler tidningar om de har ett parti som de kan skriva mkt skit om.
Det där med o ta upp invandringen igen när allt är frid o fröjd är väl knappast med i SD:s politikplan? Låter inte likt dom. Jag tyckte SD va fjantar tills jag fkt hörde redas partiledare prata, ha lät riktigt vettig.
Jag vet deras representant o Motala, en gammal gubbe som uttrycke sig i lokalpress att han skiter i politik bara invandrarna försvinner ur landet. Lagom genomtänkt svar av en partirepresentant.

321 Inlägg
28 januari 2008
#127
calibra1992 skrev:
Räcker ju bara att titta på hur SD skött sina uppdrag här i denna kommunen för att fatta att dom inte är seriöst alternativ. Dom har 2 platser i fullmäktige men inte en enda motion har kommit in.
Och när dom andra partierna debatterade budgeten och sd ledamöterna fick ordet om vad dom tyckte om budgeten, då började dom i stället svamla om hur deras arbete med att värva nya medlemmar gått till. Så för mig är det väldigt svårt att ta dom på allvar. Tänker bara på vilken soppa det blev när Ny demokrati kom över 4% spärren
Visserligen har jag själv mycket tvivel på SD men du kan ju tänka hur pass duktig du hade varit på hur det fungerar inom kommunpolitiken när du sitter där för första gången och inga av de övriga i fullmäktige hjälper dig, ger tips, etc. Går inte riktigt jämföra mot de etablerade partierna.
Senast redigerat av HardCore (28 januari 2008)


410 Inlägg
28 januari 2008
#128
richardoo290 skrev:
MilleN skrev:
Eftersom Topicen handlar om Efterlyst, här är lite klipp från Efterlyst och Insider tror jag det är(?). Lite känsliga scener för vissa. Sympatiserar inte för fem öre med han som lagt ut filmen men innehållet är ju taget från verkligheten.

http://www.youtube.com/watch?v=S3cpreVQELY
ok, alla fattar väll att detta är vinklat rätt hårt.. men ändå!? fakta får dom ju inte ljuga om i tv.. bara vinkla..
finns bara ett alternativ: www.sverigedemokraterna.se
dem vill inte slänga invandrare i gaskammare om de är de ni tror.. läs! de för en relativt bra politik och framför allt så vill dem bromsa ner invandringen och ta hand om dem vi redan har först..
du är inte racist bara för att du röstar på SD wink
alltså det är precis som med aschberg fast mycket mycket värre med sd. SD skriver sitt partiprogram så att det inte ska framgå hur otroligt främlingsfientliga dom är. Men det är ju klart att dom vill hamna i regeringen och då kan dom inte springa runt på sveriges torg och skrika heil hitler. Om dom nu inte hade varit så himla främlingfientliga hur kommer det sig då att det inte finns något annat parti som vill ha med dom att göra. Moderaterna och socialdemokraterna har till och med sagt att dom hellre går över partigränserna än att låta SD ha en vågmästarroll. SD formulerar bara rasism på ett finare sett så att det inte blir lika lätt att förstå vad dom menar ihopp om att folk ska gå på det tyvärr så finns det gott om folk som inte fattar det och ser SD som sveriges politiska mesias.


410 Inlägg
28 januari 2008
#129
richardoo290 skrev:
Sushikocken skrev:
Bara bonnraggare som inte vet något om SD som röstar på dem... Enda dem vill är att kicka ut alla invandrare men vad annat gör dem? Sitter i fängelse och lever på Soc?
de vill dem inte.. är du en bonnraggare som inte vet nått om dem? wink
som sagt läs på innan du dömer..
dem funkar som moderaterna med en skillnad.. sakta ner invandringen och satsa de 40 miljaderna de kostar på äldre/sjukvård/försvar. och ta hand om de invandrare som redan finns i sverige först. när de flesta invandrarna och svenskar har jobb o trivs tillsammans kan man öppna för invandring igen. dock inte med raketfart som sossarna vill, utan de vill som våra grannländer norge/danmark/finland.. begränsa!
så det inte blir överflödiga ghetton överallt..

lite som danmarks nuvarande styre.. är danskarna rasister?? yikes nu har ja missat nått roll

dem klassas som främlingsfientligt enbart pga. att soc och moderater inte vill att deras väljare skall gå över och media säljer ju fler tidningar om de har ett parti som de kan skriva mkt skit om.


http://www.youtube.com/watch?v=pHrmSTRmjyw&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=MwhdZQH8 … re=related

http://www.youtube.com/watch?v=YJfFXIz3 … re=related
big_smile har suttit och vänta hur länge som helst att någon skulle få för sig att vräka ur sig att socialdemokraterna vill ha öppen invandring. Enda andledningen till att vi har en så stor andel invandrare som vi har är pga av folkpartiet och moderaterna. När dom senaste hade makten i början av 90-talet så hade socialdemokraterna börjat låsa sveriges gränser mer och mer för dom insåg att vi måste ta hand om integreringen innan vi släpper in fler svenskar. Men dessvärre kom folkpartiet och dess allierade och tog makten sen fick dom den brilljanta iden att öppna upp igen och släppa in massa invandrare i en pågående lågkonjuktur. Så du kan ju sluta vräka ur dig saker om politiska partier och sverige utan att ha kunskap om det. Socialdemokraterna idags läget förespråkar integrering och dom vill precis som vänstern att man inte ska göra de invandrarna som finns i sverige av politiska anledningar illegala men dom vill inte att man ska låta invandrarna välla in.

danskarna är rasister med tanke på att när österrike nästna fick en uberrasist som president så var han bästa polare med danskarnas nuvanrande premiärminister. Ganska solklart att han är främlingsfientlig, danskarna själv har gjort dokumentärer nu när dom har en främlingfientlig regering om hur situationen är för invandrarna. Det är inte den svenska politiken har att göra med.


blacken
28 januari 2008
#130
richardoo290 skrev:
MilleN skrev:
Eftersom Topicen handlar om Efterlyst, här är lite klipp från Efterlyst och Insider tror jag det är(?). Lite känsliga scener för vissa. Sympatiserar inte för fem öre med han som lagt ut filmen men innehållet är ju taget från verkligheten.

http://www.youtube.com/watch?v=S3cpreVQELY
ok, alla fattar väll att detta är vinklat rätt hårt.. men ändå!? fakta får dom ju inte ljuga om i tv.. bara vinkla..
finns bara ett alternativ: www.sverigedemokraterna.se
dem vill inte slänga invandrare i gaskammare om de är de ni tror.. läs! de för en relativt bra politik och framför allt så vill dem bromsa ner invandringen och ta hand om dem vi redan har först..
du är inte racist bara för att du röstar på SD wink
Denna däringa filmsnutten ÄR INTE vinklad, så är det där ute i förorterna..

blacken
28 januari 2008
#131
johanhhh skrev:
Att invandrare gör brott är ju inget nytt, att dom gör mer än svenskar vet jag inte men. Det är vi svenskars fel att dom gör brott! Vafan ska du göra, du växer upp runt folk som bara håller på med brott, då tror jag inte du börjar tänka: Nämen fan jag ska nog satsa på skolan. Du gör som dom gör. OCh sen att vi diskriminerar invandrare i jobb mm är ju inte deras fel.

Jag säger inte att det är rätt att göra brott därför men det är lika mycket vårat ansvar som deras. Sluta sätt alla invandrare i botkyrka mm. Sprid ut dom!
Så det är mitt fel ifall en turk eller dylikt snor min bil?. Skärp dig, var och en ska ta ansvar för SINA egna handlingar, man kan ALLDRIG skylla på någon annan OM man begår en handling som man VET är brottslig!.

blacken
28 januari 2008
#132
Sushikocken skrev:
richardoo290 skrev:
ok, alla fattar väll att detta är vinklat rätt hårt.. men ändå!? fakta får dom ju inte ljuga om i tv.. bara vinkla..
finns bara ett alternativ: www.sverigedemokraterna.se
dem vill inte slänga invandrare i gaskammare om de är de ni tror.. läs! de för en relativt bra politik och framför allt så vill dem bromsa ner invandringen och ta hand om dem vi redan har först..
du är inte racist bara för att du röstar på SD wink
Bara bonnraggare som inte vet något om SD som röstar på dem... Enda dem vill är att kicka ut alla invandrare men vad annat gör dem? Sitter i fängelse och lever på Soc?
Det finns ett parti till som är värt att rösta på.
http://www.nyframtid.com/

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
28 januari 2008
#133
blacken skrev:
http://www.nyframtid.com/
de dem vill, är ungefär vad sd vill i invandrarfrågorna...
är nyframtid ett rasistparti? roll

blacken
28 januari 2008
#134
richardoo290 skrev:
blacken skrev:
http://www.nyframtid.com/
de dem vill, är ungefär vad sd vill i invandrarfrågorna...
är nyframtid ett rasistparti? roll
Nej det är dom inte. Läs vad dom har för agenda så får du se..
Senast redigerat av blacken (28 januari 2008)

Makaronborrare
993 Inlägg
28 januari 2008
#135
HardCore skrev:
calibra1992 skrev:
Räcker ju bara att titta på hur SD skött sina uppdrag här i denna kommunen för att fatta att dom inte är seriöst alternativ. Dom har 2 platser i fullmäktige men inte en enda motion har kommit in.
Och när dom andra partierna debatterade budgeten och sd ledamöterna fick ordet om vad dom tyckte om budgeten, då började dom i stället svamla om hur deras arbete med att värva nya medlemmar gått till. Så för mig är det väldigt svårt att ta dom på allvar. Tänker bara på vilken soppa det blev när Ny demokrati kom över 4% spärren
Visserligen har jag själv mycket tvivel på SD men du kan ju tänka hur pass duktig du hade varit på hur det fungerar inom kommunpolitiken när du sitter där för första gången och inga av de övriga i fullmäktige hjälper dig, ger tips, etc. Går inte riktigt jämföra mot de etablerade partierna.
Nej jag har inte påstått att jag skulle vara särskilt duktig som nybörjare i kommunfullmäktige heller.
Det jag vände mig emot är vissas naiva inställning att SD skulle vara räddningen för landet.
Är i många fler kommuner än denna som det varit problem med att SD ledamöter aldrig dyker upp på möten, uteslutningar och ledamöter som blivit invalda men som egentligen inte vill.
Och dom verkar inte veta vad dom vill själva heller. I ena kommunen röstar dom med dom borgerliga för att i nästa kommun rösta med S.
Funkar dom inte i kommunpolitiken så bör dom rimligtvis inte funka i riksdagen heller eller har jag fel? Sen kan inte jag yttra mig om hur etablerade dom kommer bli i framtiden


263 Inlägg
28 januari 2008
#136
richardoo290 skrev:
blacken skrev:
http://www.nyframtid.com/
de dem vill, är ungefär vad sd vill i invandrarfrågorna...
är nyframtid ett rasistparti? roll
http://www.nyframtid.com/PDF/Ny%20Framtid%20vill...pdf
ta en titt här, verkar väldigt vettiga faktiskt big_smile

Volvo - Probably the best car in the world
"Ge mig svenskar, wiskey och snus så ska
jag bygga järnväg ända in i helvete"
James J. Hill, Amerikas stora järnvägsbyggare

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
28 januari 2008
#137
blacken skrev:
richardoo290 skrev:
blacken skrev:
http://www.nyframtid.com/
de dem vill, är ungefär vad sd vill i invandrarfrågorna...
är nyframtid ett rasistparti? roll
Nej det är dom inte. Läs vad dom har för agenda så får du se..
ja har läst om dem,
men eftersom att dem likså SD vill ställa krav på invandrare.. SD har blivigt rasse stämplat..
då borde ny framtid också vara rasse stämplat? om de ska va rättvist asså.. roll

men de verkar vara ett bra parti.. mkt vettigare än någott som sitter i rikstaden idag iallafall cool

993 Inlägg
28 januari 2008
#138
denna måste ni kolla..
asså jag har flabbat så mycket så det inte är sant..

http://www.youtube.com/watch?v=pE3KdIMT … re=related
Senast redigerat av Kungen-EssE (28 januari 2008)


blacken
28 januari 2008
#139
calibra1992 skrev:
HardCore skrev:
calibra1992 skrev:
Räcker ju bara att titta på hur SD skött sina uppdrag här i denna kommunen för att fatta att dom inte är seriöst alternativ. Dom har 2 platser i fullmäktige men inte en enda motion har kommit in.
Och när dom andra partierna debatterade budgeten och sd ledamöterna fick ordet om vad dom tyckte om budgeten, då började dom i stället svamla om hur deras arbete med att värva nya medlemmar gått till. Så för mig är det väldigt svårt att ta dom på allvar. Tänker bara på vilken soppa det blev när Ny demokrati kom över 4% spärren
Visserligen har jag själv mycket tvivel på SD men du kan ju tänka hur pass duktig du hade varit på hur det fungerar inom kommunpolitiken när du sitter där för första gången och inga av de övriga i fullmäktige hjälper dig, ger tips, etc. Går inte riktigt jämföra mot de etablerade partierna.
Nej jag har inte påstått att jag skulle vara särskilt duktig som nybörjare i kommunfullmäktige heller.
Det jag vände mig emot är vissas naiva inställning att SD skulle vara räddningen för landet.
Är i många fler kommuner än denna som det varit problem med att SD ledamöter aldrig dyker upp på möten, uteslutningar och ledamöter som blivit invalda men som egentligen inte vill.
Och dom verkar inte veta vad dom vill själva heller. I ena kommunen röstar dom med dom borgerliga för att i nästa kommun rösta med S.
Funkar dom inte i kommunpolitiken så bör dom rimligtvis inte funka i riksdagen heller eller har jag fel? Sen kan inte jag yttra mig om hur etablerade dom kommer bli i framtiden
Problemet som SD har i dom olika kommuner som dom ÄR invalda i. Är att dom övriga partierna INTE är demokratiska och följer dom demokratiska reglerna utan tenderar mer åt det diktatoriska hållet när SD är med i bilden. Oavsett vad dom kan ha för åsikt om SD som parti, så ÄR dom demokratisk invalda av folket i ett LAGLIGT val!.

Better than God \o/
1 883 Inlägg
28 januari 2008
#140
SD är ett jävla pack! Alla med lite vett i skallen kollar ju var partier har för ståndpunkt i FLERA OLIKA frågor. Man kan inte bara stirra sig blid på en sak. Man kan idiotförklara dem redan efter att sett deras invandrarpolitik, tittar man sedan vidare och ser deras övriga åsikter i partiprogrammet så räcker det inte att idiotförklara dem, det vore ett hån mot alla idioter, de är värre än så. Saknar allt fäste vid verkligheten och de som kom på det borde låsas in ihop med radioaktivtavfall....
Senast redigerat av MrTurbo (28 januari 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)


Sök