2597
Sök

Sommar eller vinterhjul till Elmia?

184 Inlägg
27 januari 2008
Trådstartare
Fan att det ska vara så tidigt i år på elmia. Hur tänker ni göra med däckval? tror inte polisen går in så hårt för å ta folk med sommardäck va:P?

MvH: Johan

Offroad Racing
3 122 Inlägg
27 januari 2008
Tänkte bara upplysa om att så länge de inte är vinterväglag så får man åka med sommardäck hela året... Visst, det står att man måste ha vinterdäck 1 december – 31 mars men många missar den lilla detaljen strax efter - OM VINTERVÄGLAG RÅDER. Så så länge det inte är vintreväglag kan man åka med sommardäck helt lagligt... http://www.vv.se/templates/page3____2714.aspx

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
27 januari 2008
elmia har alltid varit vår tecknet för mig. när det är elmia, då r dt vår. så jag har alltid tvättat bilen invändigt och utvändigt dagen före elmia och satt på sommardäcken, så varför ska jagbryta det mönstret tongue

Vilket jävla drag :)

184 Inlägg
27 januari 2008
Trådstartare
Tack så mkt:P man ser bara de dära med 31Mars å går efter de. orka åka 40 mil på dubbdäck:D

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
27 januari 2008
exakt. kommer polisen och delar ut böter så visst, då tar jag väll det. men det tror jag inte. är så jävla mycket trafik då så varför ska de stoppa just mig? tongue

Körv
3 535 Inlägg
27 januari 2008
P-G skrev:
exakt. kommer polisen och delar ut böter så visst, då tar jag väll det. men det tror jag inte. är så jävla mycket trafik då så varför ska de stoppa just mig? tongue

haha, hoppas dom tar dig big_smile

Truckdriving Man

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
27 januari 2008
decib3L skrev:
P-G skrev:

haha, hoppas dom tar dig big_smile

Du ska ju sitta med i samma bil så jag klättrar väll bak och sen trycker vi ner dig i förarsätet, inte svårare än så tongue

184 Inlägg
27 januari 2008
Trådstartare
hahaha, Precis. det finns ju annat roligt dom kan ta ist. men om man gör ngt annat bus så dom stoppar en så tar dom troligen oxå för däckvalet:P

399 Inlägg
27 januari 2008
ja tror inte dom bryr sig om däck valet. däremot vet ja att dom mäter mönster djup. det råkade ja ut för 2 gånger förra året.

VOLVO for life

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
27 januari 2008
Haha jo. för några år sedan, tror det va 2003, så blåste 2 saab 9000turbo förbi oss, och efter de åkte det 2 snutbilar med blåljus, men saabarna lättade inte på gasen big_smile

26 Inlägg
27 januari 2008
men nu får man ju chansen att elda upp vinterdäcken där:D

så för min del blir de vinter sulor ditt å sommar hem för ja tar nogm e dom så kan man ju bytta när ena uppsättningen e slut hehe

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
27 januari 2008
det har du rätt i. men det blir sommardäck för min del

26 Inlägg
27 januari 2008
hehe ok...... P-G

de rök mycke förra året på elmia http://www.garaget.org/galningombord/video men hade tänkt de skulle bli änu bättre iår:D

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
27 januari 2008
aaaa, det vill jag se live iår iaf big_smile

184 Inlägg
27 januari 2008
Trådstartare
Fy fan va schysst. tror ja såg en subba gjorde donötter" där.. men ena kvällen vart de ju pissväder med snö va? hehe. men du har ju kräm ändå under huven.. Hmm, Har du servicebil med upp med uppsättning däck eller får frugan ta egen bil;)?

Mkt schysst bil. jag kanske hinner byta til subaru tills elmia. e på G med de=)

132 Inlägg
27 januari 2008
hela grejen med elmia e ju att man ska få ta ut sin bil o glida upp te jkpg....blir de vinterväglag mu med tanke på att de ligger så tidigt så försvinner ju tjusningen med det hela...så snälla ge oss sol o värme tills dess

Berget_

9 108 Inlägg
27 januari 2008
Förra året åkte jag hem på söndagkvällen i snöstorm med 275orna bak, inget fäste alls, blev ett par glidningar mot diket hehe.

26 Inlägg
27 januari 2008
Lehtinen skrev:
Fy fan va schysst. tror ja såg en subba gjorde donötter" där.. men ena kvällen vart de ju pissväder med snö va? hehe. men du har ju kräm ändå under huven.. Hmm, Har du servicebil med upp med uppsättning däck eller får frugan ta egen bil;)?

Mkt schysst bil. jag kanske hinner byta til subaru tills elmia. e på G med de=)

hehe nä ingen servicebil tyvär:( får ta dom i baksätet isåfall...... detta va lördan ja va där å lekte hehe

184 Inlägg
28 januari 2008
Trådstartare
Okej:P Är de bara du som åker upp eller e ni ett gäng polare?
Ja tänkte åka ner på skärtorsdan å hem på antingen lördag eller söndag.
Har du ngt bra tips på boende? nu är jag ruggit sent ute. de senaste åren har vi bott på motell vätterleden 10 minuter norrut.

16 197 Inlägg
28 januari 2008
till elmia blir de trailer wink

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sök