2647
Sök

chiptrim till d24? finns det ?

242 Inlägg
31 januari 2008
Trådstartare
tjena jag undrar om det finns chiptrim till d24?

Darth Vader
1 644 Inlägg
31 januari 2008
Det finns säkert, men är det verkligen värt ~1500 kronor för ett fåtal häst? Mer får du inte i en d24

Braaaaap?

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
31 januari 2008
timpa_ skrev:

D24 har såvitt jag vet ingen elektronik, sitter ju mekanisk pump på den, det man ska göra då är ju att "skruva upp" pumpen lite... Dvs ger den mer bränsle... Den kommer dra mer sopp men ge nån mer häst oxå,...

47 Inlägg
26 mars 2008
Stämmer bra Rickard... laddtryck och mer bränsle så.

Driifter;)
1 630 Inlägg
26 mars 2008
ett varv bör du ju vri så de händer nåt sen e de ju ballt när de sootar:D

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

Smålänning
7 883 Inlägg
26 mars 2008
Ee... Nä... Är en gammal hederlig bonnadiesel så den gäller mer ladd och mer soppa genom arr skruva...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
27 mars 2008
Alltid lika roligt att mobba miljöaktivisterna med ett kraftigt rökmoln bakom sin gammle häck... tongue Enda jag kör diesel i nu är dock min biltransport, men det e alltid ngt roligt med gammla dieslar lol

288 Inlägg
27 mars 2008
Har du inte turbo, så kommer inte du kunna hitta så många extra hästar, för att kunna bränna mer soppa så behävs mer luft, och det kommer du inte att få i motorn, utan nått som trycker in det, en komperssor ellet turbo. Men därimot kan du lagga på lite vatten/metanolinsprutning och hitta några hästar till.

Här en bild på ett hemmapulat vatteninsprut.

http://i119.photobucket.com/albums/o144/BiggerDigger/vatteninsprut.jpg

Lastbilschaffis
64 Inlägg
24 januari 2010
timpa_ skrev:

Haha, enda elen som finns på en D24 är en plus på pumpen som öppnar magnetventilen. Kan bli svårt att chippa den va? ^^

Kolla framåt! Det som händer i backspegeln får du läsa om i tidningen dagen efter!

P o r s c h e
1 700 Inlägg
25 januari 2010
Jepp som så många skrivit så är d24 är härkig gammal traktormotor i princip wink

Sök