3568
Sök

LMM igen !?

91 Inlägg
2 februari 2008
Trådstartare
bil gå bra tills den ha fått sin temp och gått en kvart sådär så köra man på 90 väg och dra på fullt så är det som man dödar den. de låter bara en massa men inget händer. acc väldigt trögt. är som att den få förmycket sopa lr förmycket luft. jag vet inte hur jag ska skilja dom på det jag hör.?

jag kör men 1 bar. kanske de som strular. sänka till orginal 0.6 . hur?

ha skickat in det till verksatd 2 gånger. första gången blev de felkod på LMM andra inte men problem är ju kvar så. kan LMM givaren glappa lätt?

BMW fantast
1 172 Inlägg
2 februari 2008
så är min med.... har lite glapp i min lmm. kontakten är sönder... sänkte laddet till 0.72 så försvann det... råkade endag ändra det till 1.11 bar igen så då kom rycket igen.. märkte att det var när den försöket komma över 0.8 bar den börjar rycka och hoppa och vill.. dör kolla om det är samma fenomen så kanske vi kan hjälpas åt mer... för jag vill också ladda 1 bar utan hoppe ryck:D

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

218 Inlägg
2 februari 2008
hmm det låter som som samma problem jag hade med min evo gick jätte bra att köra med 1.0 bar ladd gick jag upp till 1.2 bar så började den bara bludra och tappa kraft och gå riktigt dåligt och ner till matti på scram som är gammal rally meck han provade och sa med en gång att det är det var tändkabeln som hade en skada så den misstände provade med ny tänd kabbel och genast gick allt som det skall igen skadan sitter oftast i själva tänd hatten och är så liten att den går inte se

prova byta tändkablar

till våren skall nytt grenrör på och då kommer vi ladda 1.6bar fan gött det skall bli
Senast redigerat av mcguyver (2 februari 2008)

turboabstinens
442 Inlägg
2 februari 2008
testa o dra ut kontakten till LMM och kolla om den går likadant

ocertifierad klåpmekare

91 Inlägg
2 februari 2008
Trådstartare
hur sänker jag laddet ??

Sök