3809
Sök

Vilken är snabbast egentligen? (200sx vs 740)

Biltok
117 Inlägg
3 februari 2008
Trådstartare
Jag vill ha bevis på vilken som är snabbast.. en Nissan 200Sx S13 eller en Volvo 740 eller alla volvos över huvudtaget.? vill veta detta då jag går fordon och finns nästan bara Volvoraggare som klankar ner på min 200a och säger att de kan köra ifrån mig. och detta är då helt original bilar. Så någon som vet någonting om detta?

MVH Tuzz

Team Frosth

Lastbilschaufför
265 Inlägg
3 februari 2008
Håller med, Det är bara att ut och prova någon rast..

Drygare än Yes
112 Inlägg
3 februari 2008
När vi har kört 740Turbo mot 200sx (S13) har 200an alltid vunnit.
Men klart så bero det på föraren så ända sättet är väll att du få bevisa vad en nissan gårför. big_smile

Biltok
117 Inlägg
3 februari 2008
Trådstartare
viccoA skrev:
Det handlar nog mest om avundsjuka wink

Jo jag antar det också.. bara så jävla trött på allt jävla tjat om att volvo ska piska mig som satan.

Hultman skrev:
Håller med, Det är bara att ut och prova någon rast..

problemet är att jag är 16år vettu... men sen när jag har körkortet om ett par år så ska vi se wink vem vet.. man kanske har något annat på g då big_smile

zippo skrev:
När vi har kört 740Turbo mot 200sx (S13) har 200an alltid vunnit.
Men klart så bero det på föraren så ända sättet är väll att du få bevisa vad en nissan gårför. big_smile

Jo blir väl så när man fått lappen wink Så sjukt trött på allt jävla tjat om att volvo är bäst då jag vet vad som är sant egentligen....

Team Frosth

9 108 Inlägg
3 februari 2008
200orna går bra, 0-100 på 7,3 skulle jag tro? Volvo 740 är ett vitt begrepp, finns väl hur många olika motorer som helst. Ingen otrimmad 740 utan Turbo har ens skuggan av en chans, om du kan köra vill säga.

Biltok
117 Inlägg
3 februari 2008
Trådstartare
MilleN skrev:
200orna går bra, 0-100 på 7,3 skulle jag tro? Volvo 740 är ett vitt begrepp, finns väl hur många olika motorer som helst. Ingen otrimmad 740 utan Turbo har ens skuggan av en chans, om du kan köra vill säga.

Jo tror att det ligger runt den tiden..
Som sagt det är ju om ett par år man får köra själv..

Team Frosth

Muttley
3 februari 2008
de kan inte vara så att de bara jäklas med dig ? lite ironi i de hela smile

Biltok
117 Inlägg
3 februari 2008
Trådstartare
tkd_rille skrev:

Önskar att det hade varit så lätt... men det är fordonskillar vi snackar om.. 16åriga fordonskillar.. Alla är volvofrälsta.. Det är jag och min bästa polare som håller oss till japps big_smile..

Team Frosth

7 120 Inlägg
3 februari 2008
Samma sak här. Inte många som gillar japs. tongue
Senast redigerat av Aerodynamik (3 februari 2008)

9 108 Inlägg
3 februari 2008
tuzz skrev:
tkd_rille skrev:

Önskar att det hade varit så lätt... men det är fordonskillar vi snackar om.. 16åriga fordonskillar.. Alla är volvofrälsta.. Det är jag och min bästa polare som håller oss till japps big_smile..

Be dom hitta fakta om sina älskade bilar då smile

Jag har kört mot några original 200sx med min Omega 3000 och vi har legat exakt jämnt ända till slutet(åkte alltid retligt dit med en halvmeter), Vikt gör sjukt mycket och dom väger garanterat minst 150kg mindre än en 740.

Evolution Garage
1 299 Inlägg
3 februari 2008
En stor ful, säkerhetsinriktad familjebil kör säkert ifrån en japansk sportbil! Dom raggare som tjafsar med dig gör det som sagt av avundsjuka, eller för att dom e så pass inavlade att dom inte vet bättre...

Vad gäller trimning är det dock lite annorlunda!
För även om du smackar på 3" hela vägen, downpipe T28BB å byter spridare så har Volvo 740/940 den egenskapen att få runt 400hp om det är hål i ljuddämparen, har dom dessutom satt på på ett 5" stuprör som utblås ligger effekten nånstans runt 500-550hp på bakhjulen...

Vet inte om det stämmer men har hört att de ska vara så... av volvoraggare...

Sky´s the limit...

435 Inlägg
3 februari 2008
Rushman skrev:
En stor ful, säkerhetsinriktad familjebil kör säkert ifrån en japansk sportbil! Dom raggare som tjafsar med dig gör det som sagt av avundsjuka, eller för att dom e så pass inavlade att dom inte vet bättre...

För även om du smackar på 3" hela vägen, downpipe T28BB å byter spridare så har Volvo 740/940 den egenskapen att få runt 400hp om det är hål i ljuddämparen, har dom dessutom satt på på ett 5" stuprör som utblås ligger effekten nånstans runt 500-550hp på bakhjulen...

HAHA! lol

No risk, No reward

4 670 Inlägg
3 februari 2008
haha skulle vilja se en org 740 turbo hänga på en nissan 200sx.. inte en suck om man kan köra bil!

Biltok
117 Inlägg
3 februari 2008
Trådstartare
Rushman skrev:

man tackar så hjärtligt av dagens garv big_smile. Jo klart trimmade kan köra ifrån mig det tvivlar jag inte en sek på. Men att de kör ifrån mig org... nja.

Team Frosth

Forummoderator
26 397 Inlägg
3 februari 2008
tuzz skrev:
tkd_rille skrev:

"16åriga fordonskillar" som älskar Volvo skulle lika gärna säga att dom kör ifrån en trimmad Skyline och dom skulle ha lika fel. Är det inte bara att ignorera och vänta på att du har åldern inne?

Inte underligt folk gnäller på varandra om märken som är "bäst". Antingen växer man upp eller så stannar man i den åldern. Finns bara en anledning till varför jag kan säga nåt i stil med "jag hatar bmw", tex, därför att ägarna har en tendens av att gå mig på nerverna om sitt eviga tjat om "traktorer".
Skulle kunna mörda, men väljer att avstå.

Jag försöker ignorera och sluta med mina kommentarer. Försök ni alla också?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
3 februari 2008
ja kör en volvo ifrån din 200a så måste du väl stå helt stilla ?
är ju enda sätter för en slö volvo att komma ifatt ^^
min är grymt slö tillome en saab 99 går bättre tongue

Biltok
117 Inlägg
3 februari 2008
Trådstartare
AirOne skrev:
tuzz skrev:
tkd_rille skrev:

"16åriga fordonskillar" som älskar Volvo skulle lika gärna säga att dom kör ifrån en trimmad Skyline och dom skulle ha lika fel. Är det inte bara att ignorera och vänta på att du har åldern inne?

Inte underligt folk gnäller på varandra om märken som är "bäst". Antingen växer man upp eller så stannar man i den åldern. Finns bara en anledning till varför jag kan säga nåt i stil med "jag hatar bmw", tex, därför att ägarna har en tendens av att gå mig på nerverna om sitt eviga tjat om "traktorer".
Skulle kunna mörda, men väljer att avstå.

Jag försöker ignorera och sluta med mina kommentarer. Försök ni alla också?

jaja du har helt rätt i det du skriver. det nekar jag verkligen inte. jag garvar åt dem. ville bara få det bekräftat vettu wink eftersom jag gått 1termin med denna klassen nu och redan nu hade jag kunnat strypa ett par st när de håller på som värst.....
Senast redigerat av tuzz (3 februari 2008)

Team Frosth

654 Inlägg
3 februari 2008
Din 200a likväl som deras volvo spöar säkert skiten ur en Porsche gt2,beroende på vem man frågar och vem som spakar.
Men summan av kardemumman är att många i din ålder har den snabbaste bilen av alla..Oavsett vad man har/ska köra mot.
SÅ enda sättet du kan få tyst på dom är att köra mot dom..Eller risken är nog stor att dom har alla möjliga fel på sina bilar eftersom dom inte går nått bra om du skulle vinna..
Men ett tips är att göra en sån körning på ett klokt sätt så ingen råkar illa ut bara för att.

Skrönan om VEM som har den snabbaste bilen alt "min är snabbare än din" kommer aldrig ta slut..Oavsett vad man gör åt det!

Saabvilde!
1 708 Inlägg
3 februari 2008
Rushman skrev:

HAHAHAHAHA ! Fy fan va sant! big_smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

Sök