Sökte på trimma volvo 740... Och det är bara i motor & motorstyrning...
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
är det för att den ska orka spinna så man kan sladda lite so har jag bra tipps.. ta bort allt vad fjädring heter, svetsa diffen, släng ut all inredning och såga ur så mkt golv och dörrsidor du vågar!
är det för att den ska orka spinna så man kan sladda lite so har jag bra tipps.. ta bort allt vad fjädring heter, svetsa diffen, släng ut all inredning och såga ur så mkt golv och dörrsidor du vågar!
Trevligt med seriösa svar som hjälper va? Men som sagt de är en mkt vanlig fråga..
Hur som helst, du kan ju plana toppen, köpa en V-kam på skroten för nåra hundringar till att börja mer då blir den mer varvvillig. De bästa vore ju om du sa ett pristak, så skulle de bli enklare att säga vad som går att göra.
SÅ GÖR DU FÖR ATT FÅ 200HK EXTARA I DIN VOLVO, STEG FÖR STEG:
1.Stripes (helst i nån frän färg) +5hk 2.Wunderbaum i backspegeln +5hk 3.Hjulsidor (helst med spinners) +20-30hk 4.Överdragsklädsel (gärna med flames) +10hk 5.Sportluftfilter +10-15hk 6.Sportratt (10" eller mindre) +15hk 7.Aluminium vinge (den får inte vara mindre än att den sticker ut en meter på varje sida av bilen) +20hk
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
När bilen har blivit ordentligt servad och 'allt' är fräscht så kan du ju skaffa en roligare kamaxel, typ 'V' från 740 B230E. Blir lite roligare motorkaraktär.
Fattar inte varför alla ska rekommendera V-/VX-/VX3-kammen?! Av egen erfarenhet kan jag säga att den är riktigt pisstråkig på en sugmaskin, till en turbo kan jag rekommendera V-kam där den verkligen gör skillnad på motorkaraktär.
Fattar inte varför alla ska rekommendera V-/VX-/VX3-kammen?! Av egen erfarenhet kan jag säga att den är riktigt pisstråkig på en sugmaskin, till en turbo kan jag rekommendera V-kam där den verkligen gör skillnad på motorkaraktär.
Fattar inte varför alla ska rekommendera V-/VX-/VX3-kammen?! Av egen erfarenhet kan jag säga att den är riktigt pisstråkig på en sugmaskin, till en turbo kan jag rekommendera V-kam där den verkligen gör skillnad på motorkaraktär.
Enda nackdelen är väl att K-kammen inte gör så stor skillnad. En polare bytte från V till K på sin B230E. Ingen extrem skillnad alls. V-kammen är ju bra mycket lättare att få tag på begagnad så varför inte rekommendera den?
Tillochmed Volvo rekommenderade ju V (till B230K) & Vx-kam (till B230F) till sugisbilarna.
SÅ GÖR DU FÖR ATT FÅ 200HK EXTARA I DIN VOLVO, STEG FÖR STEG:
1.Stripes (helst i nån frän färg) +5hk 2.Wunderbaum i backspegeln +5hk 3.Hjulsidor (helst med spinners) +20-30hk 4.Överdragsklädsel (gärna med flames) +10hk 5.Sportluftfilter +10-15hk 6.Sportratt (10" eller mindre) +15hk 7.Aluminium vinge (den får inte vara mindre än att den sticker ut en meter på varje sida av bilen) +20hk
för att få lite extra: 8. Takräcke +20hk (med skidor, +30hk) 9. Cykelställ +50 hk