4191
Sök

Dagisbarn serverades kattmat på dagis.

Flickspanare
728 Inlägg
13 februari 2008
Haha hörde oxå de. Var tydligen en skola i Alingsås som gjort det...

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

Administratör
2 980 Inlägg
13 februari 2008
Jag har 2 döttrar "olika åldrar" och en katt, och båda döttrarna va o käkade på hans torrfoder så fort man vände ryggen till och dom tog inte skada av det vad jag har märkt. Givetvis skulle jag inte vilja att dagis gav dom kattmat men som jag förstog det va det bara för att smaka på det och inte för att ersätta en måltid...?

En kopp av den svarta såsen...

Bildrulle
499 Inlägg
13 februari 2008
Men spela roll. Så dom fick smaka kattmat. Vad exakt är det som är så hemskt med det? Fast jag förstår inte riktigt hur dagisfröken tänkte, är ju inte som om barn i åldrarna 1-5 lägger mycket vikt vid det dom stoppar i sig, annat än om det smakar gott eller inte.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

2 594 Inlägg
13 februari 2008
master_- skrev:
Urkas skrev:
Trodde först att hon bjöd på maten typ random istället för vanlig mat. Men iom att dom tydligen hade kattema osv så var det väl inte lika konstigt egentligen. Det är ju inte direkt farligt, så vad är problemet? Är ju ändå typ samma ingredienser som i vanlig korv. ;\

Har du barn?

Skulle du tycka de var så jävla skoj om någon gav ditt barn kattmat?

Jag som är rätt nybliven pappa hade blivit rasande o kört ner den där jävla burkmaten i halsen på henne...

samma här har en son som går på dagis skulle bli rasande

583 Inlägg
13 februari 2008
Men snälla nån? När jag gick på dagis åt vi maskar och sand. Men vad jag tycker är ännu värre är att ni ger era katter mat som ni aldrig skulle äta själva eller ge till era barn? Är inte de värre på sätt och vis?

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
13 februari 2008
hur är man funtad om man matar barn med kattmat? smile

769 Inlägg
13 februari 2008
Men snälla vad alla nyblivna mammor och pappor överreagerar, tror ni verkligen att kattmat är det farligaste och äckligaste era ungar stoppar i sig på dagis ? dom hade katt tema, fröken hällde upp kattmat för att ungarna skulle se vad katten äter och några smakade, so what ? ska man avskeda å slå ihjäl en människa för det ? människor felar inse fakta, och det var ju ingen som blev sjuk eller skadad. Men fortfarande så ser jag hällre att ungen stoppar i sig lite kattmat än sin egen avföring eller någon jävla hundägares hundbajs som dom lämnat kvar utanför dagis, eller cigarettfimpar! Så sluta gnäll.

Det löser sig ska du se.
Mitt projekt: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320590

outlaw
106 Inlägg
13 februari 2008
master_- skrev:
Urkas skrev:
Trodde först att hon bjöd på maten typ random istället för vanlig mat. Men iom att dom tydligen hade kattema osv så var det väl inte lika konstigt egentligen. Det är ju inte direkt farligt, så vad är problemet? Är ju ändå typ samma ingredienser som i vanlig korv. ;\

Har du barn?

Skulle du tycka de var så jävla skoj om någon gav ditt barn kattmat?

Jag som är rätt nybliven pappa hade blivit rasande o kört ner den där jävla burkmaten i halsen på henne...

håller helt med!! blivit så jävla galen om mina ungar fått kattmat!!!

bad ass boys drive bad ass toys

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
13 februari 2008
Trådstartare
Skyline_dennis skrev:
Men snälla nån? När jag gick på dagis åt vi maskar och sand. Men vad jag tycker är ännu värre är att ni ger era katter mat som ni aldrig skulle äta själva eller ge till era barn? Är inte de värre på sätt och vis?

Hahaha ganska sant faktiskt, inte fan skulle det bli stora tidningsrubriker om man matade sina katter med barnmat inte lol

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

8 883 Inlägg
13 februari 2008
Muninet skrev:
Men snälla vad alla nyblivna mammor och pappor överreagerar, tror ni verkligen att kattmat är det farligaste och äckligaste era ungar stoppar i sig på dagis ? dom hade katt tema, fröken hällde upp kattmat för att ungarna skulle se vad katten äter och några smakade, so what ? ska man avskeda å slå ihjäl en människa för det ? människor felar inse fakta, och det var ju ingen som blev sjuk eller skadad. Men fortfarande så ser jag hällre att ungen stoppar i sig lite kattmat än sin egen avföring eller någon jävla hundägares hundbajs som dom lämnat kvar utanför dagis, eller cigarettfimpar! Så sluta gnäll.

Men dom blir väl inte serverade hundskit och ciggaretfimpar av personalen som i fallet med kattmaten!
Jag som förälder reagerar på att det inte finns mycket innanför pannbenet på den som serverat kattmaten.
Mitt förtroende för honom/henne är förbrukad och hon/han ska byta jobb.
Senast redigerat av Hamilton (13 februari 2008)

Fotograf på tierpidag.se

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
13 februari 2008
Sen kan det ju vara så att dom fick smaka på kattmat, inte att dom fick det som lunch.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

583 Inlägg
13 februari 2008
Nej... nu får de vara nog! Ni tjatar och tajtar om kattmat men på min skola får vi fan Brockoli-soppa. (stavning) Det är så ohumant att ge nån brockoli-soppa. TORTYR! GE MIG AFTONBLADET OCH STORA RUBRIKER!

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

volvoraggare
4 776 Inlägg
13 februari 2008
master_- skrev:
ironhead skrev:
master_- skrev:
Det spelar ingen roll om det är samma skit som i hotdogs man ger inte kattmat till barn, det tycker jag är ganska självklart.
Spelar ingen roll om hon inte tvingade i ungarn det, man erbjuder inte ens det pga av att kattmat är till katter och inget annat.

Förstår inte att folk inte reagerar hårdare.

det kan vara så att vi har för mycket olja i huvet och bensin i skallen och äter tändstift och tolvtumsbasar hehe. ja vi garagetfolk tänker ju inte så mycket  eller reagerar på sånt.

Du har inga barn va?

nix har ej det men om du nu läser en gång till så stog ju det att hon hälde upp kattmaten för att visa vad katten äter och dom ungar som ville smaka smaka ju. märks att föräldrar är för vaksamma över sina barn i dag

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

volvoraggare
4 776 Inlägg
13 februari 2008
John87 skrev:
Sen kan det ju vara så att dom fick smaka på kattmat, inte att dom fick det som lunch.

det är det man ska se det men hade dom fått det till lunch då hade  tom jag börjar undrat om det var fel på läraren eller om dom inte hatte katt tema och dom  hade fått kattmat i stället  för pastagratäng eller vad nu var den dagen

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

730 Inlägg
13 februari 2008
ironhead skrev:
master_- skrev:
ironhead skrev:

det kan vara så att vi har för mycket olja i huvet och bensin i skallen och äter tändstift och tolvtumsbasar hehe. ja vi garagetfolk tänker ju inte så mycket  eller reagerar på sånt.

Du har inga barn va?

nix har ej det men om du nu läser en gång till så stog ju det att hon hälde upp kattmaten för att visa vad katten äter och dom ungar som ville smaka smaka ju. märks att föräldrar är för vaksamma över sina barn i dag

Ehh för vaksamma, det tror jag inte, så klart man inte vill att sin unge ska äta kattmat.

Och dels om nu hon hälde upp framför dom så skulle ju hon självklart ha sagt nej till dom som ville smaka.
Klart att 2-3åringa vill smaka på detr mesta men som en dagisfröken så border hon ha lite vett och förstå att man inte äter kattmat.
Det kanska är nyttigt som vissa säger men fan inte vill jag att mitt/någons barn ska käka kattmat på ett dagis iaf.

Hade jag fått bestämma så hade hon blivit avskedad meddesamma

Bike
13 februari 2008
De är inget nytt detta minns då jag var lite yngre inte så liten som dagis dock men
då var det som de stod i tidningen tema vecka o de var djur som gällde då
o då blev hela gruppen där o ja var med bjudna på torr foder för katt o hund o testa själv faktist o de var inte fel faktist,
o mådde inte dåligt heller eller något,  dock åt ju inget större wink

i allafall de var ju de som de handla om i denna tråd
klart de låter skrämmande men om man tänker efter så är de inte farligt
om hade haft barn o dom sa att idag fick vi testa på hur de var med katt mat.

klart man hade kanske tänkt till lite men nog inte gjort något
menar även i dagis ålder så vet dom ju skillnad mellan skit o mat
de är ju inte att dom blev tvingade.

57 Inlägg
13 februari 2008
master_- skrev:
Det spelar ingen roll om det är samma skit som i hotdogs man ger inte kattmat till barn, det tycker jag är ganska självklart.
Spelar ingen roll om hon inte tvingade i ungarn det, man erbjuder inte ens det pga av att kattmat är till katter och inget annat.

Förstår inte att folk inte reagerar hårdare.

nae vadå de va ju ingen som reagera starkt när Mel käka hundmat i "Roadwarrior" ?

Skämt å sida asså!
Senast redigerat av Unknown_Hummer (13 februari 2008)

* Nothing Beats Cubic Inches *

Lagerhjon
178 Inlägg
13 februari 2008
Satt å funderade på hur man skulle reagera. Rent spontant känner jag att det är väll inte så farligt. Finns inget farligt i kattmaten (ja jag har ätit själv), och det var ju inte några överfulla tallrikar som barnen åt. Smakade lite vad det smakade och förmodligen tyckte de nog inte det var gott. Men kanske var det lite överdrivet, för även om barn äter de mest snurriga saker så bör man kanske iaf inte bjuda på kattmat.
Funderar på hur dagiset hade råd att köpa in kattmat. På min sons dagis har de knappt råd med mjölk till lunchen så det blir vatten. Men hon kanske hade med det själv hemmifrån..

ÖSM #1 -08
484 Inlägg
13 februari 2008
Gaijin skrev:
Haha hörde oxå de. Var tydligen en skola i Alingsås som gjort det...

Var säkert någon person som jobbade extra och sålde gammal köttfärs på ica, samma omdömme mao.

Märkligt är det iaf, att låta små barn provsmaka djurfoder.

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17

57 Inlägg
13 februari 2008
TBOC_Razor skrev:
Skyline_dennis skrev:

Hahaha ganska sant faktiskt, inte fan skulle det bli stora tidningsrubriker om man matade sina katter med barnmat inte lol

WORD!

då ska ni få höra, håll i er! Min farmor ger sina hundar kattmat ibland, å katten äter hundmat ibland, det är tidningsrubriker det! vettigare att läsa än vem som "känner sig sårad av ha förlorat i nån såpa" på tv!

* Nothing Beats Cubic Inches *

Sök