2255
Sök

Idè om taxirörelse?!

underordnad allfixare
696 Inlägg
13 februari 2008
Trådstartare
Satt o klurade lite och började funderar på om man skulle starta en taxi firma med tex evo,porsche osv som taxibilar.. skulle det gå runt tro?

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!

Rent A Retard !
674 Inlägg
13 februari 2008
tror absolut att det skulle gå runt, alla brats som ska hem från krogen måste åka med lite klass lol ^^

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

82 Inlägg
13 februari 2008
I en större stad, typ. Stockholm, Göteborg eller Malmö tror jag det skulle kunna funka. Men, det är väl i stort sett på dom enda ställena å nästan är jag rädd för.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
13 februari 2008
Skulle väl funka överallt istortsett om du tar samma priser som vanliga taxin men det misstänker jag att du inte hade tänkt göra utan ta lite mer och då är det nog bara storstäder som gäller.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
13 februari 2008
Jag o en polare hade liknande idé för ett tag sen. Det skulle kunna funka men det är ett stort problem, många av dessa bilar tar bara en person + föraren, Dyra bilar + bensinen e snordyr + dyra försäkringar.

Sen är de jävligt stöldbegärliga också, plus de kräver en storstad om dte skulle gå runt. Jag tror uthyrning av dessa bilar med marknadsföring hade fungerat bättre

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

Körv
3 535 Inlägg
13 februari 2008
man kan alltid ha en vanlig taxifirma med kanske 1-2 coola bilar och resten v70is tongue Då kanske det funkar smile

Truckdriving Man

underordnad allfixare
696 Inlägg
13 februari 2008
Trådstartare
funderade även att man hade kunnat köpt en bil sedan gått med i en taxifirma..

82 Inlägg
13 februari 2008
TBOC_Razor skrev:
Skulle väl funka överallt istortsett om du tar samma priser som vanliga taxin men det misstänker jag att du inte hade tänkt göra utan ta lite mer och då är det nog bara storstäder som gäller.

Köra Porsche å ta samma priser som vanlig taxi blir nog inte så bra om man vill kunna gå plus på det kan jag tänka mig?

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
13 februari 2008
tänk på att folk skiter nog lite i om dom får åka en ny volvo v70 eller en porsche cayenne. folk vill använda sig av ett taxibolag som kommer i tid när man bokar och även kommer snabbt om man vill ha en direkt. tänk vad många bilar du skulle behöva för att få det att funka wink

alternativet kan ju va att sammarbeta med ett redan existerande taxibolag med många bilar och göra någon lyxgrej av de hela så att folk kan ringa och försöka boka dom fina åken men om det inte går kan dom åka med annan bil.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
13 februari 2008
andreas_hudik skrev:
TBOC_Razor skrev:

Köra Porsche å ta samma priser som vanlig taxi blir nog inte så bra om man vill kunna gå plus på det kan jag tänka mig?

Nej det e ju det jag menar wink

Tar man samma priser som vanlig taxi så kommer man ju definitivt få kunder men det kommer inte gå runt, tar man högre priser så kommer kunderna vara få och det kommer inte gå runt av den anledningen.

Enda sättet är som sagt om man lyckas etablera sig i en större stad där man har god tillgång på kunder som kanske skulle kunna bli "stammisar" och på så sätt få in lite deg.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

8 156 Inlägg
14 februari 2008
Jag har fundera i samma banor. Fast kanske med etanolkonverterade gamla bilar?
Typ Amazoner/PV:s osv?
Skattebefriade och låg försäkring?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

3 390 Inlägg
14 februari 2008
Men man skulle väl kunna köra vanliga streetcars ??  Typ inte exklusiva bilar utan bara extremt stylade ?? Skulle vara lite fränt.... och vilket drömjobb big_smile

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

Yrkesförare
1 073 Inlägg
14 februari 2008
Skulle nog aldrig klara av de där. Jag är så jäkla pedant med min bil så skulle bara bli förbannad om någon lutade sig mot bilen, sparkade på sätena, pillade på allting, spydde ner inredningen mm mm mm som drabbar taxibilar ofta.... Så nä, då får det duga med vanliga Astrakombisar.

1 703 Inlägg
14 februari 2008
Kan fungera.
En taxiägare här i stan var tidigt ute med BMW 535 diesel, chippad och rejält vridstark. Han fick många kunder som ville känna på hur det känns att sitta i ett fordon som kan vrida runt jorden smile

Men porsche som taxi.... får bli cayenne isf, med 4 dörrar.

553 Inlägg
14 februari 2008
alla mindre taxibolag har ju svårt att gå runt, blir ju ofta att det kanske blir två större bolag i en normalstad, skulle ju antagligen gå bättre i t.ex. stockholm eller göteborg, men det skulle nog bli svårt ändå.

Sen beror det ju på hur mycket du vill plocka ut i lön varje månad också

Fotograf
966 Inlägg
14 februari 2008
Kan ju tänkas bli några kapnings försök på dom bilarna iallaflal.wink

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se

3 390 Inlägg
14 februari 2008
Tega skrev:
Skulle nog aldrig klara av de där. Jag är så jäkla pedant med min bil så skulle bara bli förbannad om någon lutade sig mot bilen, sparkade på sätena, pillade på allting, spydde ner inredningen mm mm mm som drabbar taxibilar ofta.... Så nä, då får det duga med vanliga Astrakombisar.

Mjooo, ifs... men det är ju bara ha det skrivet att alla skador som uppkommer av passagerare ersätts... ?

Sen om man hade just ett bolag med enbart stylade bilar så skulle det ju bara vara förbokning på dom.. så får man alla uppgifter på beställaren så kanske man kommer ifrån eventuell "kapning" eller springnota om någon spyr osv ?  Bara checka av när personerna hämtas att det stämmer överens med namnet på beställaren.....
Senast redigerat av WeDo (14 februari 2008)

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

Allfixare
1 475 Inlägg
14 februari 2008
Lars, varför ringer du inte till T,ex bollnäs taxi å frågar?? Eller jocke på driver. han borde ju veta. Om du startar firman så ska jag personligen bli din stammis=)

underordnad allfixare
696 Inlägg
14 februari 2008
Trådstartare
fish skrev:
Lars, varför ringer du inte till T,ex bollnäs taxi å frågar?? Eller jocke på driver. han borde ju veta. Om du startar firman så ska jag personligen bli din stammis=)

Det är ju bara en fundering än så länge smile

333 Inlägg
14 februari 2008
Rullade en modifierad Subaru Impreza GT som taxi här i Stockholm förut smile

Sök