3118
Sök

Uppkörningen

3 Inlägg
14 februari 2008
Trådstartare
Hej, det var tänkt att jag skulle köra upp via körskolan nu på måndag i sollentuna. Men jag fick beskedet att jag helst bör vänta någon vecka för att jag verkar vara lite dålig på att ta in information och att jag har mindre uppsikt. Det kanske har att göra med att jag blir ofokuserad ibland för när jag är på topp så kör jag väldigt bra enligt alla jag har kört med. Så ska jag vänta någon vecka eller köra upp privat istället nu på måndag?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
14 februari 2008
Kör upp när du själv känner dig redo, när man ger sig ut i trafiken första gången själv är det en speciell känsla, och då gäller det att man "är på topp" för ingen kan hjälpa dig då.

576 Inlägg
14 februari 2008
Painray skrev:
ofokuserad ibland

Det är helt normalt att bli lite mindre fokuserad efter ca. 1 timmes körning! Uppkörningen varar ju mycket mindre.

207 Inlägg
14 februari 2008
som ni andra säger, Beror helt på körlärarens humör! Jag blev kuggad första gången fast det va hans fel att det blev som det blev! Så andra gången körde jag exakt som första gången! klara det direkt smile Men ha uppkörningen när du känner dig redo och har alla kort i handen! *GOD SPEED*

Bildrulle
499 Inlägg
14 februari 2008
Har körskolan haft en sån där "fake" uppkörning med dig än? När du får åka runt med en annan lärare som sitter och bockar i ett papper medans du kör och bara säger åt dig vart du ska och sen efteråt säger "Om det här varit den riktiga uppkörningen hade du inte klarat dig".

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

3 Inlägg
14 februari 2008
Trådstartare
Mjae alltså jag blev godkänd på fake-uppkörningen, men inte med mycket marginal så att säga och det var lite saker som han tyckte jag borde ta igen. Det visade sig att jag inte riktigt är redo i derss ögon och de nekar tydligen mig att köra upp på måndag. Däremot säger de att jag antingen kan ta samma tid som det var tänkt fast privat. Eller vänta två veckor för att köra upp med dem, hur skulle ni gjort?

jag kan inte riktgit svara om jag känner mig redo, efter dagens feedback så gör jag ju definitivt inte det..

Bildrulle
499 Inlägg
14 februari 2008
Jag hade ju väntat isf, de flesta körskolorna är ute efter att få så hög "success-rate" som möjligt, medans andra, mindre seriösa bara vill sno pengar. Men 2 veckor är ju ingen lång tid.

Kan ju vara värt det, låta körskolan ge dig chansen att fokusera på det dom anser att du har problem med.

www.gunroad.se

3 Inlägg
14 februari 2008
Trådstartare
Det var lite så ajg tänkte också. Alltså jag klarar ju av att köra bil utan problem men jag saknar väl det där lilla extra som kan vara avgörande.

Tack för svaret, var väl något sådant jag ville höra I suppose big_smile

Bildrulle
499 Inlägg
14 februari 2008
Jo, lika bra att kunna spika allt på uppkörningen så gubben inte hittar något att slå ner på om man får en grinig.

www.gunroad.se

Sök