4222
Sök

Airbrushar som hobby

10 Inlägg
16 februari 2008
Trådstartare
Hejsan målar lite på fritiden och hittade hit via google, kanske finns lite inspiration här så jag ska kika runt lite när jag får tid.

mitt kladd finna att hitta på www.boneyard.se

Ha det // Tomas

www.boneyard.se finns lite av mina verk.

Low is a lifestyle
956 Inlägg
16 februari 2008
Jag har haft planer på att skaffa en liten kompressor och spruta och testa lite, såg riktigt bra ut på den sidan.

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

:]
469 Inlägg
16 februari 2008
boneyard skrev:
Hejsan målar lite på fritiden och hittade hit via google, kanske finns lite inspiration här så jag ska kika runt lite när jag får tid.

Ha det // Tomas

kladd? det var ju skit snyggt! big_smile

1 833 Inlägg
16 februari 2008
absolute_volvo skrev:
boneyard skrev:

Ha det // Tomas

kladd? det var ju skit snyggt! :D

Måste hålla med! Inget kladd alls, snygg KONST!

Har kopmpressor och allt hemma, men ingen spruta, men jag har fan ingen fallenhet för detta, kan inte ens rita, men hade så gärna velat kunna :D
Senast redigerat av Squadron (16 februari 2008)

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

10 Inlägg
16 februari 2008
Trådstartare
Man tackar,

Kan bara säga, att köp prylar och testa... det är var då mitt bästa beslut ever att börja kladda.

pysslar lite med det här när jag har tid och det blir inte så ofta // Tomas

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
16 februari 2008
Som sagt, vadå kladd????

Du är ju för guds skull konstnär, var stolt över vad du gör. Jag diggar det helskarpt!!

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

4 506 Inlägg
16 februari 2008
Om det är ditt kladd så kan du få kladda
på min bil bässt fan du vill så kan jag visa
upp det åt dig på träffar å mer...

Kan du andas kan du dö.

10 Inlägg
16 februari 2008
Trådstartare
Jag tycker att jag kladdar, och jag gillar det. sen så får ju ni tycka vad ni vill... men eld och skallar är roligast... jag tröttnar aldrig på det konstigt nog...

prövar för tillfället att måla ungar och det har nog varit svårast hitills... men får man hålla på ett tag så blir dom ganska lik faktisk, till och med deras föräldrar känner igen dem smile

// Tomas

Avstängd
1 714 Inlägg
17 februari 2008
riktigt snygga arbeten, har ett proffs som du några nybörjartips? ska precis börja och testa lite.
vad kör du med för spruta? jag har en devilbiss spruta, vet inte vilken modell dock,
lär vara en billig äldre modell men det spelar väl inte så stor roll när man ändå bara ska börja.

10 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
Jag kör med Iwata men ska prova Rich pen mojo härnäst, ska vara en bra spruta till en vettig peng...

mitt bästa tips är lär av misstagen... det är svårt att försöka förklara utan att du gör misstagen och fixar till dem vartefter du gör dem

Ps jag är defenitivt inget proffs, utan gör detta på fritiden för nöjets skull // Tomas

10 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
Just ja köp inget billigt noname skit, du kommer tröttna isåfall... / Tomas

Avstängd
1 714 Inlägg
17 februari 2008
tack för tipsen, har faktiskt haft mina dåliga erfarenheter av billigt skräp så därför verkade det omöjligt att lära sig och tråkigt.
nu har jag riktiga grejer, fick devilbiss sprutan av en lackerare som tyckte att den va schysst men skulle skaffa nytt.

jag tycker det ser professionellt ut men det är ju bara vad jag tycker =P
har du alltid kört frihand?

Smålänning
7 883 Inlägg
17 februari 2008
Jag har en riktig, och en clas-ohslonsprutan, och det är skillnad tongue Men jag kan inte motivlackera hmm Har bara använt dem för att namna saker... big_smile

EDIT: Du vill intre ha en bil att kladda på big_smile Jä*lar va snyggt yikes
Senast redigerat av twin_cam (17 februari 2008)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
17 februari 2008
boneyard skrev:

Ha det // Tomas

Hur mycke tar du för ett motiv? smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

Large Cap
1 816 Inlägg
17 februari 2008
Bra snyggt de där!
Håller själv på med airbrush i skolan och det är jävligt svårt, men kul! smile

10 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
Hyper.. det beror helt på vad det ska vara för motiv på... jag hatar maskering så det får bli frihand som gäller. 1000 lapp och uppåt beroende på vad det ska bli. helbil i flammor nånstans mellan 5-7000 kanske en hojj 3000 och uppåt

men fria händer och om bilen är svart och om jag har lite fritid över så skulle jag kunna måla bara för kul också... men då återstår ju klarlackningen då förståss men det finns ju sånt folk itrakten med wink

// Tomas

10 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
ojsan va tysst det blev smile he he... jag ser det så här, att så länge jag inte har tid å måla det jag vill måla själv (för mig, och åt mig) så måste jag hålla en viss prisnivå för att solla bort en viss grupp som bara tar en massa tid och aldrig kommer till skott. men visst har jag tid och känner att ett projekt är intressant eller tilltalande så är jag nöjd med byteshandel eller en symbolisk summa med // Tomas

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
21 februari 2008
Jag har alltid velat ha snygga "levande" flames på min bil. Men det är så fruktansvärt dyrt att få motivlack på sin bil så det har aldrig blivit av...

Väldigt snygga flames gör du smile

I do it my way

Allfixare
1 475 Inlägg
21 februari 2008
Ni kan lita på mig, Det är värt pengarna. Har sett flera bilar/lastbilar hjälmar gitarrer,vattenkannor mm som tomas ritat! Han är kung. Hur går det med dymeks bil då?? Kris.

10 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
Tja bah, har inte fått huven ännu... du det är helt sjukt nu det ringer och ringer, och folk undrar en massa... jag hinner inte med mitt skrälle heller "tjejjen alltså"... åsså måste jag jobba undertin, plus en massa som ska målas..... suck
Huven får vi nog ordning på huven vad det lider... ska nog ta det lite lugnt med vad jag tar på mig nu, jag gillar ju att kunna drälla lite wink

Ha det Kris // Tomas
Senast redigerat av boneyard (21 februari 2008)

Sök