3010
Sök

Vad är det för skillnad på ps3 20 40 60 å80 gb hdd ???

Höghöjds Tekniker
20 Inlägg
16 februari 2008
Trådstartare
är det bara hdd som skiljer eller vad är de mera som skiljer dom åt?? måste ju vara nå mera med tanke på priset.. 3800 för 40gb å 5300 för 60 t.ex

någon som VET vad de är för skillnad?? snälla gissa inte...
Senast redigerat av Harryson (16 februari 2008)

7 120 Inlägg
16 februari 2008
Fråga Firetraxx, han har koll på det där med PS3 tongue
Annars kan du ju söka på google

517 Inlägg
16 februari 2008
60 är bakåtkompatibel, d v s man kan spela ps2-spel på den. Det är en egenskap 40gb saknar.

Fattig student
1 282 Inlägg
16 februari 2008
Jag vet att på min 80gb där är en tystare och effektivare fläkt (dom mindre har tydligen en tendens att bränna om man har på dom för länge..)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

OEM <3
6 957 Inlägg
16 februari 2008
Tiger1978 skrev:
Jag vet att på min 80gb där är en tystare och effektivare fläkt (dom mindre har tydligen en tendens att bränna om man har på dom för länge..)

Finns de 80gb nu? Trodde 60 var max..

40 gb saknar usb uttagen som 60 gb har berätta min polare.

OEM <3

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
16 februari 2008
ErikAxelsson skrev:
60 är bakåtkompatibel, d v s man kan spela ps2-spel på den. Det är en egenskap 40gb saknar.

Alla ps3or är väl ändå bakåtkompatibla, skillnaden är väl bara HUR den emulerar skiten. I början hade dom hårdvaruemulering, fast sen gick dom över till mjukvaruemulering. Dock är jag inte helt säker, men jag har för mig om att det är så.

Whine whine!

Dr Snuggles
956 Inlägg
16 februari 2008
60gb säljs väl inte längre ?

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

804 Inlägg
16 februari 2008
Urkas skrev:
ErikAxelsson skrev:

Alla ps3or är väl ändå bakåtkompatibla, skillnaden är väl bara HUR den emulerar skiten. I början hade dom hårdvaruemulering, fast sen gick dom över till mjukvaruemulering. Dock är jag inte helt säker, men jag har för mig om att det är så.

40gb är endast bakåtkompitabel med PS1-spel, sen saknar den även minneskortsplatserna och har bara 2 usb-portar mot 4st på 60gb. Sen 20 och 80gb-versionerna vet jag inget om, är endast import, såldes aldrig här.

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
16 februari 2008
baaki skrev:
Urkas skrev:
ErikAxelsson skrev:

40gb är endast bakåtkompitabel med PS1-spel, sen saknar den även minneskortsplatserna och har bara 2 usb-portar mot 4st på 60gb. Sen 20 och 80gb-versionerna vet jag inget om, är endast import, såldes aldrig här.

Japp, du har rätt, en kompis berättade precis det för mig också. Men tydligen så är det iaf så att dom amerikanska 60gb:arna har hårdvaruemulering medans dom europeska 60gb:arna och amerikanska 80gb:arna har mjukvaru. Men 40 har som sagt ingen ps2 emulering öht. Verkar som sony fortfarande vill att man ska köpa den riktiga prylen... :\

Whine whine!

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
17 februari 2008
en fin liten silverlist och fler usbportar och bakåtkompartibel. sen om du inte bryr dig om de och ändå vill ha en större hårddisk så är det hur enkelt som helst att byta smile

Höghöjds Tekniker
20 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
dusty skrev:
en fin liten silverlist och fler usbportar och bakåtkompartibel. sen om du inte bryr dig om de och ändå vill ha en större hårddisk så är det hur enkelt som helst att byta smile

Vad används hddn till då?? är de lika värdelöst som på xbox360 bara att man "save"ar på den eller går de att lägga in backuper på den??

945 Inlägg
17 februari 2008
80gb:n såldes visst i Sverige. Det var den som lanserades först..

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
17 februari 2008
Harryson skrev:
dusty skrev:

Vad används hddn till då?? är de lika värdelöst som på xbox360 bara att man "save"ar på den eller går de att lägga in backuper på den??

ps3an har ju stöd för de mesta du kan ladda hem spel (lagligt) du kan föra över filmer till boxen, du kommer evenetuellt kunna spela in från tv med den osv

Fattig student
1 282 Inlägg
21 februari 2008
Du kan ju köpa spel på playstationstore som lägger sig på disken.. Det var en 60 gb jag hade skrev fel i förra inlägget.. där är även minneskortsläsare i den större modellen.. Skitbra då du kan lägga över film osv. på minneskort och spela upp..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

4 571 Inlägg
21 februari 2008
Saxat från webhallen

Hur skiljer sig denna utgåva jämfört med 60 GB-modellen?
• 40 GB hårddisk, istället för 60
• 2 USB-portar, istället för 4.
• Saknar kortläsare.
• Saknar bakåtkompabilitet till Playstation 2.
• Något tystare, Maskinen utvecklar mindre värme vilket gör att kylningen inte behöver jobba lika hårt.

Beställde en i går kväll smile

DFFL
9 020 Inlägg
21 februari 2008
Izual skrev:
Saxat från webhallen

Hur skiljer sig denna utgåva jämfört med 60 GB-modellen?
• 40 GB hårddisk, istället för 60
• 2 USB-portar, istället för 4.
• Saknar kortläsare.
• Saknar bakåtkompabilitet till Playstation 2.
• Något tystare, Maskinen utvecklar mindre värme vilket gör att kylningen inte behöver jobba lika hårt.

Beställde en i går kväll smile

Och inget SACD-stöd som garanterat väldigt få här vet vad det är ändå. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

saabtok
1 306 Inlägg
21 februari 2008
vilket är bäst att  köpa då? har nämligen funderat på ett ....

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

DFFL
9 020 Inlägg
21 februari 2008
Greatsnyggo skrev:
vilket är bäst att  köpa då? har nämligen funderat på ett ....

60Gb ifall man inte vill ha nån liten budgetmodell.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

4 571 Inlägg
21 februari 2008
FireTraXX skrev:

SACD stöd?

DFFL
9 020 Inlägg
21 februari 2008
Izual skrev:
FireTraXX skrev:

SACD stöd?

Super Audio CD
"något" bättre ljud än i vanliga cd-skivor.

Russel Crowe, Gladiator.

Sök