_Wallis_ skrev:
RWD:
*Bättre grepp vid starter än FWD.
*Du kan med rätt däck/instälningar dra på mer i kurvor utan att riskera
att förlora styrförmåga.
*Mycket bättre känsla än FWD.
*Inga ryck i ratten vid ax.
___________________________________________
AWD*Överlägset grepp mot både RWD & FWD
*Riktigt bra grepp i kurvorna och du kan ladda på rätt friskt.
*Tar starterna.
*Lite större effekt förlusst i drivlinan, Rätt logiskt..
*Överlägset vid halka & teräng.
___________________________________________
FWD*Du får inte ner krafften i backen vid överladdat.
*Kan ej dra på fullt lika mycket i kurvorna.
*Mer arbete med att håll bilen rakt vid krafftigt gaspådrag.
*Sämmst egenskaper vid körning i halka, eller uppförsbacke, Frånsett bakvagnssläpp.
__________________________________________
Jag har kört både standard, och trimmade bilar av
både, Rwd, Awd & Fwd.
Jag gillar motorsport, Tänkte på bla olika serier och
det är RWD som gäller i allt utom Standardvagns race
då det inte finns så många fabrikat med Rwd på standard
bilar längre.
Sedan kan man inte gämföra sin te.x Fwd bil rakt av med
en RWD bil, eller tvärt om eller 4wd.
Ni måste ju tänka på vikt m,m som spelar stor stor roll.
Och effekt för er som inte tänker på det, men såpas vakna
är ni väll hoppas jag.
//Wallis