3796
Sök

Förbannade skitungar!!

LaddtrycksMissbrukare
355 Inlägg
4 maj 2008
ironhead skrev:
jag kan gå med på att om dom förstör för att stjäla för då är det ju ett syfte men vandaliserar dom utan att själa nått ja då jävlar blir man arg

brukar du göra inbrott i bilar eller? det är ta mig fan aldrig rätt att vandalisera bilar vare sig det är att repa backspeglen eller slå sönder rutor mad

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast

Mustangare
17 Inlägg
4 maj 2008
någon som vet var man kan få tag på såna larm? t.ex. att något piper i sin nyckelknippa eller får ett sms eller nånting liknande?

- Ingen sommar utan en cabbe att glida runt i... kom igen växthuseffekten, ge oss värme :)

DFFL
9 020 Inlägg
4 maj 2008
_tedde88_ skrev:
ironhead skrev:
jag kan gå med på att om dom förstör för att stjäla för då är det ju ett syfte men vandaliserar dom utan att själa nått ja då jävlar blir man arg

brukar du göra inbrott i bilar eller? det är ta mig fan aldrig rätt att vandalisera bilar vare sig det är att repa backspeglen eller slå sönder rutor mad

Lär dig läsa.
Han skrev att han kan förstå varför man gör inbrott och stjäl saker (För att tjäna pengar) men inte varför man bara t.ex. repar en dörr eller hoppar på taket.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Skogsfan
649 Inlägg
7 maj 2008
jakssdsfs skrev:
någon som vet var man kan få tag på såna larm? t.ex. att något piper i sin nyckelknippa eller får ett sms eller nånting liknande?

Ridetech har väll ett sådant larm om jag inte minns fel? dock vet jag inte hur bra det fungerar osv men verkar bra.

www.ridetech.se tror jag det är.

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

DFFL
9 020 Inlägg
7 maj 2008
Faniskogen skrev:
jakssdsfs skrev:

Ridetech har väll ett sådant larm om jag inte minns fel? dock vet jag inte hur bra det fungerar osv men verkar bra.

Hittade det, frågan är ju bara hur säkert det är?
Kan ju vara hur bra som helst och kan vara skräp.

http://www.ridetech.se/Shop/Application … p?iId=8932
"
Ett utav marknadens absolut vassaste billarm! Klart marknadens absolut prisvärdaste säkerhetslarm.

Detta larm bygger på FM teknik och inte AM teknik som de flesta andra, vilket innebär att det har en fruktansvärt mycket bättre räckvidd. Larmet innehåller två snygga larmdoser där du enkelt kan se på en LCD skärm din bils status. Om något händer din bil eller om du glömmer att låsa får du svar direkt på din nyckel!

Några utav larmets funktioner:

1) Ultra-lång FSK kommunikationsräckvidd, över 1000 meter räckvidd!
2) Fjärrstart av motorn
3) Utgång för automatisk fönsterhiss
4) Övervakning av bilens dörrar och/eller innerbelysningen.
5) Justerbar stötsensor som även tar försök till glaskross
6) Justerbar rörelsedetektor som även tar flygande glassplitter
7) Öppning av bagagelucka från handkontroll (Kräver att bilen har bagageluckemotor)
8) Centrallåsstyrning (Kräver att bilen har centrallås)
9) Panikfunktion
10) Immobilizer / Startspärr. Förhindrar tjuven från att tjuvstarta bilen
11) Anti-bilkapningsfunktion / Anti-HiJack
12) Turbo programmering (Turbo Short Run)
13) Dielselkompatibel. Utgång för Wait To Start
14) Övervakning av motorhuv och bagagelucka.
15) Kompatibelt med fabriksmonterat larmsystem   

Hankontrollernas specifikationer:
16) Bakgrundsbelyst LCD display
17) Klocka
18) Rörlig programkod. Förhindrar kopiering av handkontrollens kod.
19) Visuella och ljudande indikationer. Vid angreppsförsök piper och vibrerar handkontrollen, samt indikerar vad som hänt, t.ex. dörrpåverkan, stötsensor etc.
20) Centrallåsstyrning
21) Tyst armering. Om bilen skall armeras t.ex. på natten i bostadsområde, har man här möjligheten att armera larmet utan att det tjuppar till i sirenen.
22) Knapplås"

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Skogsfan
649 Inlägg
7 maj 2008
Jo precis. Lite suspekt billigt. Men det mesta där är ju iof relativt billigt och det jag köpt har kvalitén varierat på från väldigt bra till lite skräp som gick sönder direkt, syftar då på en neonstav jag köpte. Kan ju dock haft otur med den.

Men jag är iaf intresserad av det där. Om det fungerar som utlovar så är det ju kanon!

Ingen som har testat Ridetech's billarm?

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

644 Inlägg
20 maj 2008
hummer89 skrev:
Hata avunsjuka jävlar, ska köpa en billig övervakningskamera sen när jag skaffat en ny bil, så kan man ta dom på bar gärning och vandalisera dom själva lite. mad Krockar hellre igen än att komma ut o se en krossad bil.

De skulle varit perfekt å ha en liten kamera på instrumentbrädan å en i skuffen

11 Inlägg
27 maj 2008
Faniskogen skrev:
jakssdsfs skrev:

CarGard (http://cargard.defa.com/index.html) har också larm med massa mysiga funktioner på, finns å köpa på flera olika hemsidor (kommer bara på MDS just nu, men har sett det på flera ställen).

Verkar vara bra grejjer, funderar på å skaffa ett sånt till min 200SX när jag fått hem åbäket.
Tänker även bygga allt ljud och all multimedia i den för att synas så lite som möjligt när bilen är avstängd, det är tillräckligt hög sno-faktor på en sån bil som det är. Kommer gå åt lite elmotorer till inredningen tongue

Annars vore det ju kul, om man hade en van, och stoppa in typ ett signalhorn från ålandsfärjan i bak och koppla till larmet. Sedan massa videoövervakning, vore kul å se minerna på ungarna när det går igång...

Det är aldrig för sent att bättra sig...
...så jag väntar ett tag till!

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
6 juni 2008
Allstå ungarna måst ju fan ha nå jävla ufon ti päron när dom better sig på de här visse, nej när ja skaffar barn o dom går o snor eller vandaliserar så då sku dom nog få veta att dom lever iallafall mad .....synd bara att flickvännen int är av samma åsikt roll

5 Inlägg
8 juni 2008
springa efter och använda våld vore kanske bra?

148 Inlägg
1 juli 2008
Toffe10 skrev:
Allstå ungarna måst ju fan ha nå jävla ufon ti päron när dom better sig på de här visse, nej när ja skaffar barn o dom går o snor eller vandaliserar så då sku dom nog få veta att dom lever iallafall mad .....synd bara att flickvännen int är av samma åsikt roll

Haha precis, själv skulle mina ungar få valet att sköta sig eller bli utkastade på gatan men som vanligt så är flickvännen för mesig och skulle aldrig göra så..

5 198 Inlägg
1 juli 2008
Toffe10 skrev:

Jag tror inte päronen vet så mycket vad ungarna håller på med.. oftast är ju ungarna ute på egen han, ,tror inte päronen följer med å håller dom i handen. och de lär inte få veta nåt om ingen talar om det heller,,men som vanligt när nån ser eller vet nåt här i detta land så är  folk blinda.vill/ vågar inte veta nåt.

Lastbils Mekaniker
357 Inlägg
1 juli 2008
gamlingen skrev:
Toffe10 skrev:

Jag tror inte päronen vet så mycket vad ungarna håller på med.. oftast är ju ungarna ute på egen han, ,tror inte päronen följer med å håller dom i handen. och de lär inte få veta nåt om ingen talar om det heller,,men som vanligt när nån ser eller vet nåt här i detta land så är  folk blinda.vill/ vågar inte veta nåt.

Jo de e sant att dom int alltid vet va ungarna sysslar med men de finns dom som vet också men int bryr sig ett skit....

Lite allt möjligt
51 Inlägg
1 juli 2008
Irmscher Vectra skrev:
Usch! Jävla folk... mad
Skulle ha ett sånt larm jag såg i USA. Det stod en Ferrari Testarossa på en parkering, jag gick fram och skulle titta in, då blinkar bilen med varningsblinkern och det börjar låta bzzzz bzzz... Sen börjar bilfan prata! "You are too close to this vehicle, please step away". Jag blev ju givetvis genast harig. Trodde ju ägaren stod och pratade i en mic och hade högtalare under bilen.

Men den lät lika när en tjej gick förbi bilen också, först efter fem minuter kommer ägaren och trycker på fjärren, då låter det givetvis "welcome!" samtidigt som den blinkade glatt tre gånger. tongue

SÅNT larm vill jag ha på min bil.. wink*
EDIT:Apropå det, hittade ett:
http://www.bimbambanana.com/index.php?p … prod_id=19

En polare hade sånt larm förut, blir lite halvdrygt när bilskrället börjar babbla varje gång man låser/låser upp.. Men antar att det går att koppla bort tongue

5 198 Inlägg
1 juli 2008
Toffe10 skrev:
gamlingen skrev:
Toffe10 skrev:

Jo de e sant att dom int alltid vet va ungarna sysslar med men de finns dom som vet också men int bryr sig ett skit....

Helt klart ja,,,,

^^ Jenny ^^
5 Inlägg
4 juli 2008
Fan va surt! lamberthsson här på garaget va med om samma sak för ett par dagar sen. Bucklor i bilen och fotavtryck. Idioter som inte har ngt bättre för sig än att förstöra.. hmm

Sänk blicken Biatch^^

7 Inlägg
4 juli 2008
Jotack, jag vet.. Bad nåra ungar va lite tysta förra helgen. Klockan va 23.00 o mina två töser skulle sova.. Gissa vad jag såg på min motorhuv dagen efter....? En repa.. Så roligt så... :mad

Oldschool
299 Inlägg
6 juli 2008
Leta upp dom och ge dom stryk. Bra idé va?lol

Avstängd
89 Inlägg
6 juli 2008
skaffa ett garage och ställ bilen där.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
6 juli 2008
hände mig då jag hade 740 med. gick över taket och hoppade ner på huven samt sparkade lite på passagerar dörren vad nu den hade gjort dom. skaffade då garage och fick inbrott i den istället wink

2slow

Sök