syre skrev:
Som så ofta det sig bör när det händer saker, så var jag lite drucken på väg hem. Bodde hemma hos föräldrarna vid tilfället och det gick att ta sig dit gåendes 2 km igenom skogen. sagt o gjort lunkandes (vinglandes) på G hem ser jag en cykel vid sidan av vägen.
Ingen i närheten & efter en närmare undersökning ser jag att den redan verkar stulen...
tilltygad & dan. men kanske funkar??
leder cykeln en liten bit & jo då den verkar ok.
Min "snabba" resa hem blir ettt faktum.
Inser efter en mindre bit att växlarna är inte vad de borde (gammaldags treväxlad) trean ligger i ! Det går tungt som faen & jag får slita ganska bra, men vafaen jag cyklar, bättre än att gå.
Till slut kommer jag väl hem svett som en maratonlöpare & intar en välförtjänt sovstund...
På morgonen när jag jag tagit mig till frukostbordet, frågar min kära mor mig om jag var drucken då jag kom hem natten innan?
- Näe inte så värst, hurså?
Jo det var ett satans väsen här utanför när du kom hem & du skulle nog gå ut & titta till den där cykeln.
Jag fick väl gå ut & titta till den.... MEN VA.....
Punktering!! & inte nog med det, innerslangen hade krängt sig ur fälgen & virat sig runt navet. DET GICK INTE ATT RUBBA BAKHJULET ! Jag fattar inte än idag hur jag orkade cykla på den....