3591
Sök

Trasig handbroms på 740, ska kosta 6000 att reparera =S

107 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
hejsan,

var ute och skulle parkera och drog för hårt i handbromsen så det small till och hade ingen bromsverkan alls.

åkte till mekonomen idag och dem sa att det skulle kosta upp till 6000 kronor utan att ens kolla på bilen.

tycker det verkar väldigt mycket pengar.

min fråga är då, vad kostar det att byta ALLTING som en handbroms på en volvo 740 består utav, och vad kostar delarna i sig?

och vad är det för delar?

mvh sour

593 Inlägg
19 februari 2008
hehe, vilket skitsnack!!

de som har hänt i ditt fall är nog bara vajern som gått av,, kostar runt tusenlappen för komplett vajer (lika bra att byta den andra när den första gått av), sen finns det ju biltema, vilket ja själv inte föredrar men där kan du nog halvera kostnaden.

kan även vara så att dina handbromsbackar har separerat (behöver ju inte vara vajern), kostar kanske 300kr, max, så sammanlagt 1300kr för både vajer och backar, för att gardera sig alltså, plus ev. arbete om du inte kan det själv vill säga.. så för 6000kr är fantasipris..
lycka till nu

mvh

274 Inlägg
19 februari 2008
det är oftast örat på bakaxeln där förgreningen går mellan en till 2 vajrar.. kostar inte en spänn att laga om du är lite händig..

fyllo

812 Inlägg
19 februari 2008
dom menar nog 600 skulle jag tro.. å då med reperations satsen för bak axeln..

man lever bara en gång..

593 Inlägg
19 februari 2008
brelasten skrev:
det är oftast örat på bakaxeln där förgreningen går mellan en till 2 vajrar.. kostar inte en spänn att laga om du är lite händig..

finns rep.sats på rejmes för det örat på bakaxeln, kostar 170kr om ja inte minns fel smile

274 Inlägg
19 februari 2008
haha ja brukar ta en 2mm plåtbit smile

epapower skrev:
brelasten skrev:

finns rep.sats på rejmes för det örat på bakaxeln, kostar 170kr om ja inte minns fel smile

fyllo

107 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
känner ni någon i stockholms området som skulle kunna fixa det här för en rimlig summa inklusive material?

för inte fan pröjsar jag 6000 kronor åt mekonomen pirater!

812 Inlägg
19 februari 2008
kolla med mekanikerna på ok makarna..  dom brukar ha hyfsade priser på bromsar.

man lever bara en gång..

107 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
tack så mycket, om ni har fler förslag är jag jättetacksam smile

274 Inlägg
19 februari 2008
ja kan göra det åt dej, men då vill jag ju ha 5500?

fyllo

274 Inlägg
19 februari 2008
haha skoja bara big_smile åk ner på stan en kväll med en låda öl i bageget och kolla efter volvoraggare på stan så ska du allt se att du kan hitta nån som vill käna en låda öl smile

fyllo

107 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
hahaha bilen köpte jag för 6000 kronor, så billigare ska det va.

274 Inlägg
19 februari 2008
läs längre upp tongue

fyllo

Mr White
1 072 Inlägg
19 februari 2008
Som dom andra säjer så är de säkert vajern som smällt av...Skriv gärna ut vart du var å hörde efter vart du fick den falska prisuppgiften så man vet vart man inte ska åka för å få dessa fantasi summa=)

107 Inlägg
19 februari 2008
Trådstartare
oj du posta medans jag höll på att skriva big_smile, jo fan det ska gå att komma undan lite billigare tycker man, volvo förknippar jag med kärlek vaselin och våld - vill man så går det!

107 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
Robban 245 skrev:
Som dom andra säjer så är de säkert vajern som smällt av...Skriv gärna ut vart du var å hörde efter vart du fick den falska prisuppgiften så man vet vart man inte ska åka för å få dessa fantasi summa=)

det hände på Mekonomen i blackeberg/islandstorget, ligger precis vid en preem mack, ett tips HÅLL DIG OCH DINA PENGAR BORTA DÄRIFRÅN.

tackar för mig och för alla tips från er

peace out big_smile

/sour

10 Inlägg
22 februari 2008
Vilken mekonomen pratade du med...känner många här i shlm som jobbar där......somsagt tidigare här i tråden..vill veta så man kan avråda folk! Kan du inte fixa själv?

Fuck the police!

107 Inlägg
23 februari 2008
Trådstartare
mekonomen vid islandstorget...

kan inte fixa problem då jag ej har tillgång till verktyg och vetenskap hur man gör :S

10 Inlägg
1 mars 2008
ok....då förstår jag!....vart isthlm bor du...jag kan kanske fixa åt dig?

Fuck the police!

underordnad allfixare
696 Inlägg
1 mars 2008
eller så menade dom helt enkelt att du skulle köpa en annan volvo smile

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!

Sök