3563
Sök

Volvo 850, Automat eller Manuell?

58 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
#1
Tjena.
Funderar på om man ska köpa en 850 med Automat eller Manuell.
Hur är Automaten på den? Är det bättre drag med manuellen, eller vad tycker ni 850 ägare?

/Mvh

Hojmek
748 Inlägg
20 februari 2008
#2
Kör automat å är helnöjd smile

Meister
6 763 Inlägg
20 februari 2008
#3
Jag har kört v70 GLT med automat och de är ju ungefär samma bil och jag kans säga att 170hk är jävligt dött. Farsans 740 GlE (130-140hk) med manuell-låda är mycke snabbare. Så jag tror att autmaten är väldigt tråkig. Har dock inte kört manuell 850/x70 så jag vet inte hur de är men jag kan tänka mig att den är snabbare. Annat är pinsamt.


Hojmek
748 Inlägg
20 februari 2008
#4
Ska ju vara en turbo om man sak ha automat annars äre värdelöst smile

58 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
#5
Tänker på 850 T5

German Engineering
9 083 Inlägg
20 februari 2008
#6
Jag tycker att man ska ha manuell, automat suger ju! Det är ju inte roligt om man inte får växla tongue

Mvh/Sam176

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

184 Inlägg
20 februari 2008
#7
Klart att du ska ha en Man. Har du tänkt att trimma ngt så är de ju uteslutet med automat.. e va ja tkr

MvH: Johan

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
20 februari 2008
#8
Har automat i min och ångrar inte det valet än iaf.
Den känns inte trött trots att det är en 4-stegad automat, jämfört med den 5-växlade manuella.

Har kört en 850 GLT med automat också, och den kändes mycket slöare, så det går inte att jämföra riktigt.
Har man bara tillräckligt med motorkraft så är automat inte så tråkigt som man tror.

Däremot om du ska trimma så ska du välja den manuella.
Automatlådan klarar sig upp till ~350hk innan den packar ihop.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

850turbo
20 februari 2008
#9
MANUELL!! ursäkta C-lock:)

154 Inlägg
20 februari 2008
#10
automat på sugmotor, manuell på turbo smile

Kör automat så är du smart ;)

58 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
#11
300 Hk kommer den väll trimmas till, sen börjar allt bli så svinit dyrt, till 325 hk är det 15000kr mer från 300 Hk.

Lutar åt en manuell dÅ?

399 Inlägg
20 februari 2008
#12
Ja e sugen på en MAnuell låda. Atomat e uteslutet för mig. det e mer sportigare chänsla att åka manuellt.

VOLVO for life

Sleeper
3 084 Inlägg
20 februari 2008
#13
Är du "MAN" så är det ju självklart att du ska ha "MAN"uell
850GLT har 170 lama törstiga kameler inget drag i den i vilket fall..

Personligen så tror jag en AUT drar MAN i orginalskick men det är bara vad jag tror...
Senast redigerat av Sushikocken (20 februari 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

76 Inlägg
20 februari 2008
#14
Svårt att säga vad som är bäst för dig, smaken är som baken, själv har jag haft både en manuell och automat 855 t5:a (automat just nu), inget fel alls på automaten om man tar hand om den, är  faktiskt förvånansvärt pigg enligt mig, men som tidigare sagt så blir det ju lite sportigare men manuell plus att de lådorna är kända för att hålla lite bättre än automaten.

Gå på det du tror passar just dig bäst, i vilket fall som helst så får du en kanon fin och rolig bil.

Live your life in the fast lane

1 418 Inlägg
20 februari 2008
#15
är de framhjulsdrivet och utan turbo de gäller så är de sak samma med automat eller inte i mina ögon även om jag personligen föredrar manuell.

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
21 februari 2008
#16
Har en med manuell och den funkar klockrent för mig. Tycker det är lite halvtråkigt att köra om man inte får växla.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

8 251 Inlägg
21 februari 2008
#17
Enda fördelen med automat på 850 är att det är skönt. Men automaten är klent dimensionerad om man vill vässa och tung som s***n. Och när den rasar så är det bra dyrt att köpa en annan. Dessutom så byts inte oljan i de lådorna på nån service, och på en bil som gått 20k mil + så kan det börja innebära en del bekymmer. Så räkna med att spola ur lådan som en av de första åtgärderna om du köper en automat, för att va lite säkrare på att den funkar som den ska.



Sök