4397
Sök

Hyra flygfält, vilka finns det?

13 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
Tänkte höra mig kring.

Skriv ned alla ödelagda (delvis verksamma) flygfält ni vet i Sverige, enda kriteriet är att det ska gå och hyra för diverse evenemang.

/Falken
Senast redigerat av Falk3n (20 februari 2008)

Varje verktyg som man tappar medan man reparerar en bil rullar in under bilen till den exakta geografiska mittpunkten under fordonet.

191 Inlägg
20 februari 2008
Emmaboda är ju ett ställe.. Där EDPS körs.

Åttafemti R

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
20 februari 2008
Moholm borde väl vara tillgängligt? Där brukar de köra racing välarrangerat ibland.

Vet inte vem som äger fältet, men racingsidan finns här:
http://www.402m.se/

Moholm ligger för den delen ett par mil från Mariestad i Skaraborg.

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

509 Inlägg
20 februari 2008
ska du flyga? varför ett helt flygfält? Ya utanför värnamo finns men vet dock ej om du kan hyra det!

13 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
Tack för era snabba svar, ös på, vill ha fler! Anledningen är diverse bilaktiviteter.

Varje verktyg som man tappar medan man reparerar en bil rullar in under bilen till den exakta geografiska mittpunkten under fordonet.

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
20 februari 2008
Kom på ett ställe till! Brännebrona, utmed E20, strax söder om Mariestad, vet inte om det är Mariestad eller Götene kommun det ligger i, gränserna är lite skumma däromkring... smile

De har en aktiv flygklubb dock. Men förresten, det kanske bara är gräsbanor där?! Gah, blir akut osäker där... Men annars ligger ett gammalt juste motell utmed E20 i Brännebrona också, och där finns stora asfaltsytor.

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Konsult
1 247 Inlägg
20 februari 2008
Ludvika flygfält brukar det vara div evenemang på, trafikskolor i närheten använder den som halkbana så det kanske går att hyra?

1 827 Inlägg
20 februari 2008
Ljungbyheds flygfält går att hyra. Går att lägga upp fältet som en hel bana om man vill det. Några bilder på min bil är tagna därifrån.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

fotointresserad
2 307 Inlägg
20 februari 2008
Vi har ett gammalt flygfält här i Söderhamn där det brukar anordnas olika evenemang..

13 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
Norde skrev:
Vi har ett gammalt flygfält här i Söderhamn där det brukar anordnas olika evenemang..

Som heter?

956 Inlägg
20 februari 2008
ähh..vafan..varför inte slå på stort och hyra arlanda:p

eldus veldus

841 Inlägg
20 februari 2008
tja   jo de finns en i anderstorp nära mig i värnamo men gå i skola men hört att de e racing bana me flygfält inne elle så men kan se me min kompis han bo i anderstorp ,tro at man kan hyra fö de finns sånna som redan gort de fö drift i sommar kommer angasjeras men de kan bli dyrt eftersom de racing bana,,,,,,nordensbästa e de:D

13 Inlägg
20 februari 2008
Trådstartare
dadooo skrev:
tja   jo de finns en i anderstorp nära mig i värnamo men gå i skola men hört att de e racing bana me flygfält inne elle så men kan se me min kompis han bo i anderstorp ,tro at man kan hyra fö de finns sånna som redan gort de fö drift i sommar kommer angasjeras men de kan bli dyrt eftersom de racing bana,,,,,,nordensbästa e de:D

Bra, prata gärna med honom. Vill gärna få reda på namnen på flygfältet, alt. ortsnamnet. Tack.

fotointresserad
2 307 Inlägg
20 februari 2008
Falk3n skrev:
Norde skrev:

Som heter?

Kallas iaf för Flygstaden. Är nog det vanligaste namnet om inte Söderhamns Flygstad då.. Är en gammal flygflottilj från dåvarande F15.

Finns lite att se här:
http://www.smksoderhamn.com/

sen finns det en bana som inte syns på deras sida där det tidigare körts bankörning med mc och bilar.
Senast redigerat av Norde (20 februari 2008)

3 113 Inlägg
20 februari 2008
barkarby flygfält, hyrs för det mesta utav SCF

Semper Fi

841 Inlägg
20 februari 2008
skandinavian raceway  heter den i anderstorp  o man kan säkert hyra den  men kan kosta lite

654 Inlägg
20 februari 2008
Kosta flygfält, det har varit en hel del orienteringsaktiviteter där. Tror dock att det fortfarande är militärt...

*Edit: Kosta användes för att lagra stockar från Gudrun, så någon större militärstrategisk betydelse har det inte. smile
Senast redigerat av danhild (20 februari 2008)

3 650 Inlägg
20 februari 2008
Tullinge raceway, f18 i stockholm, fast där har dom ju bommat, men kanske går att snacka till sig nåt tongue

Weber frälst!
223 Inlägg
20 februari 2008
Brandholmen i Nyköping finns, där har bland annat drift4fun.se hållit till och driftat...Vet iof inte om det går o hyra men...

Flygplans bogserare
103 Inlägg
20 februari 2008
I Karlstad finns de ett som används av Karlstad Racing!

Sök