har kikat runt lite efter en och hittade en import (från italien) hos autonova 109.900kr med strax under 11.000 mil
har hört lite olika saker om italienska bilar att de ska sakna lite olika saker som t ex stolvärme & spegelvärme/are? :S och nåt annan effekt på italienska bilar pga deras stränga utsläpps lagar? sen känner nån till autonova bil hb i göteborg?!
även kikat in på en annan t5a i gbg för dryga 95.000 och ca 16.000mil full utrustad utom navigator. säljaren pruta själv i pris pga att den stora servicen inte är gjord. ska försöka få fram reg nr till den bara.
1. italien importen var riktigt fin ut & invändigt. hittade knappt nåt att anmärka. lite tråkig utrustning i den då mkt var standard men det låga milen & skicket det var i såg väldigt bra ut.
Fick även se alla papper på ägarbevis & service gjort på volvo i italien samt fick även med kopior och även chassi nr. visst kan de va förfalskat men han verka reko & ordentlig. kan ju skicka in till volvo & gräva fram mer om bilen sedan och då den gått igenom alla papper här i sverige & blivit reggad.
provkörde den och den gick som ett skott tyckte jag. den har iofs stått stilla ett tag & det ryckte väl lite i början när turbon drog igång men det försvann.
Den andra gick även den fint men där ska stora servicen göra & därav gick han ner i priset. Det är en del göra på den men priset låg på 80 till slut för en 01a fullutrustad (utom gps) & automat/tiptronic så man har lite pengar på att fixa upp den & låta den genomgå en ordentlig service. föregående besiktningar har den gått igenom utan anmärkningar.
så tja det är lite val att göra minsann men det känns skönare att ha pengar över & lägga ut på bilen. så vi får se. det kan va ett riktigt kap eller otur men jag kommer nog chansa & ta risken. den är ju iaf svensk såld
Jag hade nog satsat på den svensksålda och fått lite mer utrustning för pengarna + att värdeminskningen inte är lika stor på den som för "italienaren". Sen är det alltid svårare att sälja en importerad bil tror jag, folk är allmänt mer skeptiska! Lycka till
jo det blir den röda. Får lägga ut pengar på att serva(stora servicen) den och piffa upp den. & sedan ta den till ditec här i varberg & låta dem ordna upp skavanker på lacken & bucklan. låt oss hoppas att chansningen blir bra
jag kikande på italienaren och motorn och det var samma motor som sitter i våra svenska t5or fram till 04or
kamremen ska bytas vid 16k och det är la den stora dyra servicen som kan gå på allt från 5 till 7-8-9k om det vill sig.
får lägga upp bilder på före & efter sen när ja förskaffat den.
tack får tips & råden har ni mer så kom gärna med dem:) är nybliven entusiast numera.