2550
Sök

Adrian-styling - uppdaterad 7 juli Corvette C6

Medlem 34530
908 Inlägg
22 november 2008
#721
Vilket arbetstempo du måste ha Adrian, jag är imponerad. Nu ser det ju lite ljusare ut, att du ska hinna i tid wink  Misstänker att du ska lacka om bilen oxå, vet inte om det nämnts tidigare. Men vilken färg ska det bli? eller är det hemligt big_smile

// victor

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)

514 Inlägg
22 november 2008
Trådstartare
#722
maki89 skrev:
Adrian-Styling skrev:
maki89 skrev:
host host du kan gärna få labba med min 93a och fixa widebody till den haha, sen kan du sälja kittet till realcar tongue
vad väntar vi på ? big_smile
kommer då så får du sätta kapen i den tongue va hade du velat ta för ett widebody
inte så värst mycket, skicka ett pm.


Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
22 november 2008
#723
Hur blir det med stötfångarna?

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

514 Inlägg
22 november 2008
Trådstartare
#724
VictorW skrev:
Vilket arbetstempo du måste ha Adrian, jag är imponerad. Nu ser det ju lite ljusare ut, att du ska hinna i tid wink  Misstänker att du ska lacka om bilen oxå, vet inte om det nämnts tidigare. Men vilken färg ska det bli? eller är det hemligt big_smile

// victor
Här är det inget som hålls hemligt!
Ledtråd till färgen! big_smile

http://www.motorcities.com/media/image/640/05FQ8272612208D/2004-Lamborghini-Gallardo-orange-D.jpeg
Senast redigerat av Adrian-Styling (22 november 2008)


835 Inlägg
22 november 2008
#725
Då hoppas jag på att du inte ville avslöja för mycket och körde med ett långskott dvs att du köra den gröna lambofärgen istället eller gula.... Orange passar verkligen inte på saabar och är sådär originellt tycker jag i alla fall! Kommer bli grymt hursom men var tvungen att lätta på åsiktsregistret. Hehe.

rakäre
1 275 Inlägg
22 november 2008
#726
Dont do it ................................. it will not work....................... imo

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
http://www.heave.se/mp3/8ball.mp3
"Masterworks" elmia 2010

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
22 november 2008
#727
Adrian-Styling skrev:
VictorW skrev:
Vilket arbetstempo du måste ha Adrian, jag är imponerad. Nu ser det ju lite ljusare ut, att du ska hinna i tid wink  Misstänker att du ska lacka om bilen oxå, vet inte om det nämnts tidigare. Men vilken färg ska det bli? eller är det hemligt big_smile

// victor
Här är det inget som hålls hemligt!
Ledtråd till färgen! big_smile

http://www.motorcities.com/media/image/ … nge-D.jpeg
Säger likadant, ingen realcar-kopia FFS.

Orange är verkligen inte en saab-färg och kommer nog aldrig bli det heller. Gul kan funka om man balanserar det med tex svarta detaljer osv.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

514 Inlägg
22 november 2008
Trådstartare
#728
PaintWorX skrev:
Dont do it ................................. it will not work....................... imo
Om du hade fått välja, vad hade du valt för färgkombination? tänk på att kunden i fråga är lite snål.


Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
22 november 2008
#729
Adrian-Styling skrev:
PaintWorX skrev:
Dont do it ................................. it will not work....................... imo
Om du hade fått välja, vad hade du valt för färgkombination? tänk på att kunden i fråga är lite snål.
när paul skrev dont do it så hade ja trott att du skulle ta illa upp men att du frågar va han skulle gjort visar bara att du är proffs!

Inspiration comes standard

Avstängd
386 Inlägg
22 november 2008
#730
Jag tror du ska satsa på en färg som inte e så vanlig lambo orange har man ju sett på allt för många bilar det senaste åren. Jag tycker du ska höra me paul vad han tycker för han verkar kunna det där med sätta rätt färg på rätt bil.

514 Inlägg
22 november 2008
Trådstartare
#731
vw___tompa skrev:
Jag tror du ska satsa på en färg som inte e så vanlig lambo orange har man ju sett på allt för många bilar det senaste åren. Jag tycker du ska höra me paul vad han tycker för han verkar kunna det där med sätta rätt färg på rätt bil.
kunden är rätt envis men ger ni mig nån grym färg som skulle passa på bilen så ska jag nog kunna övertala han big_smile kommer på besök på måndag, så snabba svar skulle underlätta.


4 767 Inlägg
22 november 2008
#732
Lambo orange är 2007 års färg!! Och iår 2008 fanns det huuuur många orange byggen som helst.. 2009 vill nog ha nåt nytt tror jag smile

Min bil var lambo orange 2007 och då kändes det rätt, men det känns gammalt nu smile Välj nån ny färg från 2009 års modellprogram hos våra biltillverkade så får du en ny fräsch färg.

Kolla bara på loaded, som fick en 2009 års volvo färg, och blev hur cool som helst smile

Keep up the work!! smile Följer tråden smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

rakäre
1 275 Inlägg
22 november 2008
#733
Adrian-Styling skrev:
PaintWorX skrev:
Dont do it ................................. it will not work....................... imo
Om du hade fått välja, vad hade du valt för färgkombination? tänk på att kunden i fråga är lite snål.
I think i have something in mind , give me untill monday......... cool

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
http://www.heave.se/mp3/8ball.mp3
"Masterworks" elmia 2010

16 197 Inlägg
22 november 2008
#734
PaintWorX skrev:
Adrian-Styling skrev:
PaintWorX skrev:
Dont do it ................................. it will not work....................... imo
Om du hade fått välja, vad hade du valt för färgkombination? tänk på att kunden i fråga är lite snål.
I think i have something in mind , give me untill monday......... cool
MATTSVART!!!!

"Testar man inte så får man aldrig veta"

92 Inlägg
22 november 2008
#735
Har nu läst igenom alla 55 sidor, o herrejösses vad jag e impad, ser ju helt sjukt bra ut smile smile

//Gahmen\\

Billackerare
50 Inlägg
22 november 2008
#736
snyggt bygge! vill du ha en riktigt ball färg så kolla på standox Alu-Star med matt klarlack, ser nästan ut som borstad aluminium. Skulle passa kanon på de formerna :-)


Dawndrifter -"The Black Curse"
301 Inlägg
22 november 2008
#737
mattsvart är ju rätt vanligt nuför tiden.. men på bilderna i början av tråden så tycker jag det passar riktigt bra, det eller super-mega-blanksvart hehe




Pastellgrå, med supermatt klarlack? kunde va nåt?
Senast redigerat av Potkin (22 november 2008)

1 464 Inlägg
22 november 2008
#738
Tummarna upp för ditt arbete (som vanligt). Färgen tror jag kan bli bra ändå, trots kommentarer om realcarkopior och dylikt. Rättfärdiga kommentarer iofs. men färgen har inte synts på en SAAB som du varit och pillat på än vad jag vet, så resultatet kan ingen sia om.

Inte funderat på tvådelad lackering? Orange (alltså mörk, mörk orange, guld nästan) nertill och svart upptill eller vice versa? Kanske som denna.
http://www.trollhattansaab.net/wp-content/uploads/2007/11/orangeblack9-5.jpg

Edit: Alltså som en sorts referens. Jag hade bilden framför mig så det var det jag tänkte på. Fungerar bra om man vill anlägga kolfiberhuv / drapera tak i framtiden.
Senast redigerat av MrJAM (22 november 2008)

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

2 788 Inlägg
22 november 2008
#739
Ser kanon ut big_smile Blanksvart lack går alltid hem, grymt stilrent också wink Någon mörkblå pearl eller metallic kanske vore något annat? Labba i photoshop wink Lycka till för övrigt smile


Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
22 november 2008
#740
MrJAM skrev:
Tummarna upp för ditt arbete (som vanligt). Färgen tror jag kan bli bra ändå, trots kommentarer om realcarkopior och dylikt. Rättfärdiga kommentarer iofs. men färgen har inte synts på en SAAB som du varit och pillat på än vad jag vet, så resultatet kan ingen sia om.

Inte funderat på tvådelad lackering? Orange (alltså mörk, mörk orange, guld nästan) nertill och svart upptill eller vice versa? Kanske som denna.
http://www.trollhattansaab.net/wp-conte … ack9-5.jpg

Edit: Alltså som en sorts referens. Jag hade bilden framför mig så det var det jag tänkte på. Fungerar bra om man vill anlägga kolfiberhuv / drapera tak i framtiden.
Det där *är* ju realcar-saaben tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P


Sök