jeg har en helt orginal bmw 520... hva må jeg gjøre hvis jeg skal sette i en kompressor i den? hvor mye må til liksom? når det gjelder eksosanlegg osv...? og er det i det hele tatt mulig å sette i en kompressor når jeg har så liten motor?
En tosk finner alltid en større tosk som vil beundre ham....
I norge har ni ju esstuning som sysslar mycket med kompressorpaket till bmw. Dom borde väl ha något till din bil? Men du borde ju kunna få tag i en större motor och slänga i för en billigare peng. M52:an finns ju upp till 2,8l...borde inte vara några problem att få i och besiktningen lär inte se någon skillnad heller
hmm husk at jeg bor i norge da... der er ingenting enkelt! om jeg setter i en større motor så kan det bli et rent helvete å få godkjent den da... dessuten er alt så jævla dyrt her... men hvor mye tror du en sånn motor koster i sverige da? noen som vet om en nettside hvor man kan finne sånt? har også veldig lyst til å kjøpe meg en gammel m3 eller m5 i sverige å bruke til banebil... nettside i sverige?
En tosk finner alltid en større tosk som vil beundre ham....
hmm husk at jeg bor i norge da... der er ingenting enkelt! om jeg setter i en større motor så kan det bli et rent helvete å få godkjent den da... dessuten er alt så jævla dyrt her... men hvor mye tror du en sånn motor koster i sverige da? noen som vet om en nettside hvor man kan finne sånt? har også veldig lyst til å kjøpe meg en gammel m3 eller m5 i sverige å bruke til banebil... nettside i sverige?
Fanns några m52b28 på autopower.se, 10000 låg dom på. Då får du 193hk Såg att ess hade ett kompressorkit till 520 (dock från 1999...kanske är m54 då?) gav iaf 223hk men kostar ca 41000kr. Nu vet jag inte hur besiktningen går till i norge, men att få igenom en lite större motor är inga problem i sverige då dom ser mer eller mindre identiska ut på utsidan...en kompressor kan vara svårt dock
Haha, jo ja skulle vilja se den bilen hänga med när mina japssnurror trycker. Börjar vid 2300rpm och trycker fullt till redline.
Vid 2300 så är den redan i förväg eftersom den har haft bra med mos redan från tomgång Så då har dom lite "hinna i kapp" att göra
Och så här kan man hålla på i en evighet...turbo och kompressor ger helt enkelt olika karaktärer till motorn, där man får välja den som passar sin egen smak
hmm husk at jeg bor i norge da... der er ingenting enkelt! om jeg setter i en større motor så kan det bli et rent helvete å få godkjent den da... dessuten er alt så jævla dyrt her... men hvor mye tror du en sånn motor koster i sverige da? noen som vet om en nettside hvor man kan finne sånt? har også veldig lyst til å kjøpe meg en gammel m3 eller m5 i sverige å bruke til banebil... nettside i sverige?
han som satte i en 11,4 liters motor( Lr va fan de va ) i en granada då? den va väl gatlegal...
Haha, jo ja skulle vilja se den bilen hänga med när mina japssnurror trycker. Börjar vid 2300rpm och trycker fullt till redline.
Vid 2300 så är den redan i förväg eftersom den har haft bra med mos redan från tomgång Så då har dom lite "hinna i kapp" att göra
Och så här kan man hålla på i en evighet...turbo och kompressor ger helt enkelt olika karaktärer till motorn, där man får välja den som passar sin egen smak
Man släpper inte en turbobil på så lågt varv att man inte har ladd. Jag t ex står och mosar upp laddet med launch controll och släpper den på ca 3500rpm. Sedan ger ju AWD en mkt bra start.