4144
Sök

IE eller Firefox?

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
25 februari 2008
TBOC_Razor skrev:
Kanske inte men ska jag installera FF bara för att sen behöva sitta i en timme och ladda ner plug-ins och rota runt bland inställningarna för att få skiten som jag vill ha den istället för att bara starta IE som kommer med windows och som beter sig som jag vill redan från början ??

Rädd att prova på nått nytt som faktiskt kan funka bättre? ;)

IE och FF är precis lika goda kålsupare när det gäller säkerhet. Eller du låg och sov när nyheten kom om att FF släppte iväg användarens sparade lösenord till vem som helst ??

Är det det du kallar säkerhet ?

Då sov jag nog. Fast jag har inte haft några problem med det. Men med FF kan man iaf sitta o surfa vilken bögporr man vill på alla ryska sidor man hittar utan att få problem med virus o spywarez.

Men iaf, gör som ni vill. Less is more för vissa. Själv vill jag kunna customizea allt jag använder så det är precis exakt som jag vill ha det, så därför kör jag firefox, blackbox, dopus jadda jadda istället för microsofts egna produkter. Är för övrigt trevligt att stödja annat än företaget som äger 99% av marknaden.

Whine whine!

DFFL
9 020 Inlägg
25 februari 2008
Ff Ftw Ffs :p

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
25 februari 2008
Urkas skrev:
Men med FF kan man iaf sitta o surfa vilken bögporr man vill på alla ryska sidor man hittar utan att få problem med virus o spywarez.

där bekräftade du min teori om varför folk skaffar FF.... lol
vi som inte surfar rysk bögporr håller oss till IE7

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
25 februari 2008
Urkas skrev:
TBOC_Razor skrev:
Kanske inte men ska jag installera FF bara för att sen behöva sitta i en timme och ladda ner plug-ins och rota runt bland inställningarna för att få skiten som jag vill ha den istället för att bara starta IE som kommer med windows och som beter sig som jag vill redan från början ??

Rädd att prova på nått nytt som faktiskt kan funka bättre? wink

Ooo ja, absolut...  roll

Föredrar som sagt IE7 framför FF och jag brukade ändå alltid dra ner FF och TB och installera det för att ha på datorn förr (fall i fall). TB använder jag faktiskt när jag behöver ett mail-program eftersom det är svinigt mycket bättre än Outlook.

Så nej jag är inte anti-mozilla och pro-M$ om nån nu trodde det wink

IE och FF är precis lika goda kålsupare när det gäller säkerhet. Eller du låg och sov när nyheten kom om att FF släppte iväg användarens sparade lösenord till vem som helst ??

Är det det du kallar säkerhet ?

Då sov jag nog. Fast jag har inte haft några problem med det. Men med FF kan man iaf sitta o surfa vilken bögporr man vill på alla ryska sidor man hittar utan att få problem med virus o spywarez.

Jag e varken bög eller ryss så den där spywaren rör inte mig i ryggen wink

Men iaf, gör som ni vill. Less is more för vissa. Själv vill jag kunna customizea allt jag använder så det är precis exakt som jag vill ha det, så därför kör jag firefox, blackbox, dopus jadda jadda istället för microsofts egna produkter. Är för övrigt trevligt att stödja annat än företaget som äger 99% av marknaden.

Det är just det jag vill slippa, jag vill *inte* sitta en evighet och pilla på allting utan jag föredrar när det funkar som jag vill direkt efter att man installerat det (vilket ju är när man startar windows för första gången när det gäller IE).

Hehe, DOpus tongue  nostalgi smile

Föredrar dock Total Commander före dopus nuförtiden eftersom det är mindre plottrigt med knappar överallt wink

Enkelt och överskådligt ska det vara.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

6 170 Inlägg
25 februari 2008
MeloveGolf skrev:
Urkas skrev:
Men med FF kan man iaf sitta o surfa vilken bögporr man vill på alla ryska sidor man hittar utan att få problem med virus o spywarez.

där bekräftade du min teori om varför folk skaffar FF.... lol
vi som inte surfar rysk bögporr håller oss till IE7

lol

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

8 156 Inlägg
25 februari 2008
Jag har använt Opera väldigt länge nu.
Känns bättre än Firefox.
Enkelt och slimmat.
Dessutom så är det utvecklat av oss i Norden.
(En av människorna bakom Opera kommer ifrån Linköping)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
25 februari 2008
TBOC_Razor skrev:
Hehe, DOpus :P  nostalgi :)

Föredrar dock Total Commander före dopus nuförtiden eftersom det är mindre plottrigt med knappar överallt ;)

Enkelt och överskådligt ska det vara.

Preics, enkelt och överskådligt, därför jag har tweakat det precis som jag vill ha det, två rutor och enbart dom knapparna jag vill ha. :P

Men iaf, det där med rysk bögporr var ju faktiskt bara ett exempel, om det var nån som inte förstog det. :P Dock så är det ju faktiskt så att många barnfamiljer sitter med sina nyköpta hempcs och surfar in på allt dom hittar med sitt IE och får massvis med virus. Och sen ett halvår senare klagar dom på att datorn är seg och köper en ny istället. En del räddas faktiskt av FF.

Annars kan man ju alltid säga såhär för att sammanfatta allt: "Det ni gör är fel och det jag gör är rätt." För det är oftast så det är, eller hur? :P

Whine whine!

Soubee
25 februari 2008
Jag kör på Opera eller Firefox funkar utmärkt för mig!

Sleeper
3 084 Inlägg
25 februari 2008
Gå in bland inställningarna och så kan du bocka i att du får välja var du ska spara filerna. Det finns där som STANDARD. Svårt att missa?

TBOC_Razor skrev:

Ja men varför ladda hem IE med all skit du inte vill ha från början? det tar ju typ 10 sekunder att installera en plugin i FF (gå in på sidan inräknat) så jag vet inte riktigt om att jag håller med om att det är drygt..

Fast Opera är också en bra läsare men fulare smile
Senast redigerat av Sushikocken (25 februari 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

801 Inlägg
25 februari 2008
Alltid firefox

4 571 Inlägg
25 februari 2008
FF alla dagar i veckan.

Ser ingen mening att använda IE längre, finns ju t.o.m IEplugin till FF så man kan gå in på illa kodade sidor som inte funkar i FF annars.

8 156 Inlägg
25 februari 2008
Sushikocken skrev:
Ja men varför ladda hem IE med all skit du inte vill ha från början? det tar ju typ 10 sekunder att installera en plugin i FF (gå in på sidan inräknat) så jag vet inte riktigt om att jag håller med om att det är drygt..

Fast Opera är också en bra läsare men fulare smile

Fulare? Man kan ju byta skins osv?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

245 Inlägg
25 februari 2008
nu ska jag vara udda...Netscape, kör det på några av burkarna å det som IE7 har nu, hade Netscape för 6 år sedan, ungefär....använder inte nån av dom burkarna nu å har inte kikat hur det ser ut idag

BMW 540 e39 -97
940Turbo -91 brukis *såld* BMW 318is e36 -92*såld*
240GLT -83 projekt *skrotad* 240DL -85 möjligt tidsfördriv *skrotad*
LEG. åkafrånpolisåcykla6månder *genomförde kursen med bravur*

Vw trimmare
2 995 Inlägg
25 februari 2008
Izual skrev:
finns ju t.o.m IEplugin till FF så man kan gå in på illa kodade sidor som inte funkar i FF annars.

tål inte att sägas för många gånger FF saknar rendering kantiga jobbiga irreterande fonter som ser SKIT
ut....CSS/strict Html/strict Xhtml saknar betydelse trots att det ska vara cross-browser.....heja firefox:

http://www.garaget.org/gallery/archive/9339/265375_6yrvle.jpg
FF sucks

1 079 Inlägg
25 februari 2008
Jag körde Firefox till den versionen jag hade börja lagga, och sen bytte jag till en äldre version men laggade fortfarande så jag kör med IE tills Firefox kommer med en ny bra version. Men med nyaste IE är det nästan ingen skillnad på hastigheten, förut upplevde jag Firefox som snabbare och därav bytte jag då.

583 Inlägg
25 februari 2008
Alltså, det är roligt och se vilken OKUNSKAP som finns här. Många tror på rykten och liknande. Du kan aldrig vara riktigt säker på internet, och du kan framförallt aldrig vara helt säker om lösenorden kommer ut eller liknande. Jag har ff för att jag tycker de är snyggare, medans andra kör på ie7 för att de är snyggare.

Ni pratar om att det är segt att ladda ner de mm. och om det är erat största problem fair enough. Det är erat val era datorer.

anledningen till att jag inte annvänder opera är att dom,
1. Annvänder falsk marknadsföring om att det skulle vara mindre virus där.
2. Opera stödjer inte alla hemsidor.
3. jag tycker det är fult.

Anledningen till att jag inte annvänder ie7,
1. Det är inte licka snyggt som ff.
2. Jag är less på de efter 8 år användning.
3. Ie7 är tråkigt utformat.

Detta är bara mina tycken, och jag kommer säkert få höra av er att jag har fel nånstans mm. Men I DONT CARE!

EDIT: Nyaste firefox drar mindre ram än Ie7 också.
Senast redigerat av Skyline_dennis (25 februari 2008)

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

238 Inlägg
25 februari 2008
Laddade ner Firefox och sen spenderade jag 10 mins tittandes på olika teman tills jag hittade "RedShift" vilket jag gillade stort. Nu surfar jag säkrare, snabbare, enklare, snyggare, har en läsare som uppdaterar sig själv snabbt och enkelt. Sen är det ju en fördel att många sidor är optimerade just för Firefox - "If a video is not working, you need to get Firefox for FREE and it WILL help and stream faster. Download here" - som tex en viss video site jag använder skriver.

IE är för resurs krävande och slött, sen gillar jag inte IE's "tolkning" av andra läsares funktioner så som tex dess "flikar".

Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.

Smålänning
7 883 Inlägg
25 februari 2008
Vad är det för snack om att IE är långsamt?
Visseligen kör jag IE6 men kan inte tänka mig att 7:an är segare, för man försämrar väll inte en programvara... Eller??

På den bärbara finns både FF och IE7, och jag tycker att den största skillnaden är att IE7 kan visa alla sidor korrekt... Tycker inget är snabbare än det andra...

Är väll skitsamma... Jag föredrar IE för jag vill veta vad datorn gör och bestämma själv över uppdateringar, nedladdningar m.m... Och för att det är en utmärkt bra webbläsare som följer med windows just för att man ska slippa bekymra sig...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

6 170 Inlägg
25 februari 2008
Sushikocken skrev:
Gå in bland inställningarna och så kan du bocka i att du får välja var du ska spara filerna. Det finns där som STANDARD. Svårt att missa?

TBOC_Razor skrev:

Ja men varför ladda hem IE med all skit du inte vill ha från början?

Ladda hem IE ??

IE installeras när du installerar windows och är klart att användas så tidigt som första gången du startar windows, inget att ladda ner där inte.

Och "all skit du inte vill ha från början" vet jag helt enkelt inte vad du menar med tongue

66 Inlägg
26 februari 2008
Använder Firefox... Gillar about:config i FF man kommer åt att ändra allt man vill på ett lätt sätt...

Sök