3202
Sök

Tråkigt med det som har hänt Boyd.

874 Inlägg
27 februari 2008
Hot-Rods är inte riktigt min grej, men man har allt spenderat några timmar på Discovery, och ett par vackra bilar har de allt ynglat av sig.

tragiskt, och oväntat.

R+I+P

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

DFFL
9 020 Inlägg
27 februari 2008
Pompös fjolla med storhetsvansinne, ingen att sörja över.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Ace Ventura
1 240 Inlägg
27 februari 2008
FireTraXX skrev:

Vi kommer inte sörja dig den dagen du är borta heller.. Så de e lugnt! roll

DFFL
9 020 Inlägg
27 februari 2008
Aruzo skrev:
FireTraXX skrev:

Vi kommer inte sörja dig den dagen du är borta heller.. Så de e lugnt! roll

Struntar väl jag i, tror inte att du bryr dig över att jag inte letar efter din dödsruna i tidningen heller va?

Men jag gillade verkligen inte honom, han trodde att han var den enda människan i hela världen som kunde göra annat än att stoppa fingrarna i rumpan och kissa på mattan.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

89 Inlägg
27 februari 2008
Rest in peace Mr Boyd sad
Senast redigerat av TurboKolle (27 februari 2008)

\\ Mer laddtryck åt folket! //

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
27 februari 2008
WeDo skrev:
John87 skrev:
Tyckte inte så bra om honom ändå.

Lika bra att han dog så kanske någon annan får chansen att visa sina talanger.

Inte alla hästar i stallet här inte...

Älskade/Älskar American Hotrods på Discovery... Visst, Boyd var väl inte den snällaste alla gånger men han brydde sig ändå om sin personal... Sen som en tidigare sa, så ska han ha STOR cred för att han hela tiden tog in unga som fick lära upp sig....

RIP !

john dumförklarade sig just för ett antal tusen personer som kommer läsa denna tråd o de är de nog många som gör.
John needs a cookie..

du WeDo har också märkt de där att han inte var nån vanlig rod byggare, han var en viss lärare också.
fortfarande förundrad över hur han klarade alla så jävla korta deadlines, så nånting måste han och duane ha gjort rätt med personalen som offrar sig så där som t.ex charlie som jobbade 20 timmar isträck för att fixa lack på en bil som släppte. alla nya byggare som precis kom från skolan, tog han in mångt o mycket lärde upp och lät dom gå vidare i livet, o ändå klarade dessa jävliga deadlines, de pågår ett jävla sammanhållning i personalen där man inte får se i tv, som jag tror ingen riktigt kommer förstå sig på om man inte jobbar med sån personal själv, de är en speciell känsla att de alltid finns nån som offrar sig lite extra om de behövs när de behövs... Boyd Coddingtong, kommer nog aldrig finnas nån som bygger som du, du hade en speceill Touch på alla du byggde, " The boydster "
Senast redigerat av The_Mechanic (28 februari 2008)

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

341 Inlägg
28 februari 2008
Trist som fan! Var kul o se på hans programm.......

294 Inlägg
28 februari 2008
Någon som vet vad som kommer hända med företaget?  kanske lite tidigt att börja spekulera i iof..

Säljas? Frun fortsätter ? Duane tar över ? :S

rest in peace boyd

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"

Golfare
164 Inlägg
28 februari 2008
Alltid tråkigt när folk ramlar bort, kända eller inte.

Som många andra följt hans program på tv,
Fast jag mest sett han gå å gorma men händerna i fickan dom senaste programmen så har han vissat många gånger innan att han var en otrolig rod-byggare, sen är det ju oxå så att Tv-program brukar mer fokusera på allt snack och intriger istället för det dom verkligen jobbar med.

Chips byggen har dock fallit mej mer i smak och tycke, tråkigt att han och Boyd inte fick löst allt gammalt bråk. Både för Chip själv och för oss bilintresserade.

Även värt att nämna Roy, oxå han av av den "gamla skolan" dog för ett tag sen oxå,  hantverks legenderna var redan innan alldeles för få.

Hitta dock en del annan info på Wikipedia om hans död förutom den länk som finns:
"Until his death, Coddington had a 50,000 square feet (5,000 m²) garage located in La Habra, California and had 70 employees. He died on February 27, 2008 while working on a car. While underneath a new hot rod being constructed, the transmission slipped into gear and the vehicle rolled over his neck. He was killed instantly."
http://en.wikipedia.org/wiki/Boyd_Coddington

Vet inte vad som är sant om detta men det spelar iofs mindre roll
Senast redigerat av Karl_Kravall (28 februari 2008)

KHRacing
28 februari 2008
John87 skrev:

Hur pass stora är dina problem i livet egentligen ?
med tanke på din 99% negativa attityd på detta forum...

Vila i Frid Boyd Coddington

KHRacing
28 februari 2008
FireTraXX skrev:

Din syn på Boyd verkar du ha fått enbart efter att ha sett han på Discouvery Channel - stämmer detta ?

Hojmek
748 Inlägg
28 februari 2008
Trodde det var ett skämt först hmm R I P!

Smack that ass!!
2 953 Inlägg
28 februari 2008
J_Storm skrev:
Någon som vet vad som kommer hända med företaget?  kanske lite tidigt att börja spekulera i iof..

Säljas? Frun fortsätter ? Duane tar över ? :S

rest in peace boyd

skulle tro att frun å hans son kommer att ta över

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

jon
76 Inlägg
28 februari 2008
brillmongo skrev:
Hot-Rods är inte riktigt min grej, men man har allt spenderat några timmar på Discovery, och ett par vackra bilar har de allt ynglat av sig.

tragiskt, och oväntat.

R+I+P

inte min grej heller men det roliga är ju inte alltid vad dom bygger utan att se hur dom gör det! enligt mig iaf..

RIP

Chris

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
28 februari 2008
John87 skrev:

Har du inget bättre att säga i en tråd tillägnad honom kan du lika gärna strunta i att skriva nåt. mad

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
28 februari 2008
putte-p skrev:
John87. Du verkar vilsen och förvirrad. Vill du hålla min hand och dricka mjölk?

Så mycket mjölk finns inte i hela världen... roll Och jag skulle inte ens erbjuda den personen handen, han kanske har ihjäl den.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

118 Inlägg
28 februari 2008
rip boyd,en riktigt duktig man:(

DFFL
9 020 Inlägg
28 februari 2008
KHRacing skrev:
FireTraXX skrev:

Din syn på Boyd verkar du ha fått enbart efter att ha sett han på Discouvery Channel - stämmer detta ?

Ja, inte fan har han varit här på kaffe och kakor iallafall.

Russel Crowe, Gladiator.

2lateuloose
543 Inlägg
28 februari 2008

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

406 Inlägg
28 februari 2008
Fan va dom dör på den där firman, först den där äldre gubben kommer inte ihåg vad han hette, sen nu boyd,

:DPlattan i mattan:D

Sök