4207
Sök

Denver, bra saker?

313 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
Har precis köpt ny bil, och tänkte bygga eller lägga in baslåda, och även byta ut stereon.
Undrar lite över denver, är det bra saker?

typ dessa produkter.:

Denver Bilstereo
CAT-140 4'' TFT

Denver Subwoofer
CSW-1200 (12'')

Denver Slutsteg
CAP-4100 (4 Kanaler, 800W)

Har hört att denver är dåliga, eller en kompis sa.
Erfarenheter? Eller något ni vet?
Tipsa gärna. Tack

Annordnar illegala ubåtsrace i Venedig

RM-operatör
667 Inlägg
29 februari 2008
Mja, jag har inga bra erfarenheter utav dem.
Vill du komma undan billigt så kör på GAS steg och bas, och HU kan du ta vilken Sony/Panasonic/Clarion/Pioneer etc. som helst.
Senast redigerat av ShyGuy (29 februari 2008)

313 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
ShyGuy skrev:
Mja, jag har inga bra erfarenheter utav dem.
Villd u komma undan billigt så kör på GAS steg och bas, och HU kan du ta vilken Sony/Panasonic/Clarion etc. som helst.

Tack för svar. Billigt e väl inte min första tanke. Det skall vara BRA, men inte kosta skjortan. Första bilen jag sätter in eget ljud i. Vad finns det för bra saker att köpa? Huvudenheten ska stödja dvd, men behöver inte ha en skärm, bara man kan koppla på extern. Sedan elementen, ska ligga bak i en 9-3cab, så det är ganska begränsat med utrymme. tror det får plats max 10" där. Gärna med dubbla talspolar, men även ett alternativ jag kan välja på om det inte skulle få plats. Vad har ni att rekomendera?

Sedan ett slutsteg, som ska driva de två baselementen?

RM-operatör
667 Inlägg
29 februari 2008
HU : Sony MEX DV1000  2498:-
Basar : Rockford Fosgate Punch2 8" 1198:- (10" 1498:-)
Steg : JBL GTO 75.4 2498:-

Alla priser är hämtade från BRL

313 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
ShyGuy skrev:
HU : Sony MEX DV1000  2498:-
Basar : Rockford Fosgate Punch2 8" 1198:- (10" 1498:-)
Steg : JBL GTO 75.4 2498:-

Alla priser är hämtade från BRL

Okej, tackar: )

Ger fosgate ett fint basljud? så de inte bara brölar?

Yrkesförare
1 267 Inlägg
29 februari 2008
Ta en titt på http://supermarket.jetshop.se/ Där har dom stereo,basar m.m. Köpte själv min stereo där och är mkt nöjd med den.
MVH//Niklas

GBrt (Göteborg Borås Race Team)

RM-operatör
667 Inlägg
29 februari 2008
I min mening så är det otroligt bra ljud i RF-basar.
Har själv en 10" från 02 ungefär. Och den går djupt,mycket djupt. 400rms/800max, men matas med blott 170rms.

Jag vill avråda från länken där från Bluepower. Köpte min JVC därifrån(som visade sig bara en Asiat-pirat,dock framkom det aldrig från dem), och när det såklart blev fel på den så vägrade dom göra något på garanti. "Vi rör inte piratgrejjer" var ungefär deras ord.
Så ansvar har dom inte även om det är hyffsade priser.

313 Inlägg
29 februari 2008
Trådstartare
Okej, funderar på att dra till brl kanske. För de du skickade där fanns ju på deras sida, såå kan ju fråga dom om dom gräjerna där. Å se fall dom rekomenderar något annat. Annars säger min vän samma sak, de som du visade Shy_guy.

Tack för svaren smile

RM-operatör
667 Inlägg
29 februari 2008
You´re welcome Mr Danjel=)

400 Inlägg
1 mars 2008
Mutant har en dvd som heter MT7007DVD
Denver har samma modell, sen vem som är OEM vet ja inte...
Så Denver kanske görs av nåt annat företag?

Ride Like You´ve Never Been Hurt

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
1 mars 2008
CroZZeN skrev:
Mutant har en dvd som heter MT7007DVD
Denver har samma modell, sen vem som är OEM vet ja inte...
Så Denver kanske görs av nåt annat företag?

Har vi inte redan rett ut detta i en annan tråd för längesedan ??  tongue

Denver är bara ett namn dom sätter på "no name"-stereos, likadant med tex branford etc.

Var ju en tråd uppe om någon som hittat just den där mutant-stereon och sen sett denver-stereon och jag postade en jäkla massa exempel på samma sak hos många tillverkare.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Grundare av MidNightMeet och Så Enkelt TV
1 314 Inlägg
2 mars 2008
BRL har ju massa rea nu.

Skulle rekomendera denna bas : GAS 123PRO
Polaren hade ne sådan. Den lätt bättre än båda mina JBL GT4 10" 1000kr

Sedan steg skulle du kunna spela med Pioneer DEH-P4900IB 2000kr
Har nte hört just denna spelaren men pappa har modellen  innan denna och den låter riktigt bra.

Steg så prova med detta GAS ALPHA1600M 2000kr

Skulle iaf inte ha köpt något från Denver. De jag har för erfarenhet är att dom är bland dom sämsta märkerna på marknaden.

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN HEMSIDA www.Ziggs.se
ProjektTråden min
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p2986707/

46 Inlägg
2 mars 2008
fosgate är bra grejjor smile

The Queen
200 Inlägg
3 mars 2008
Jag tycker att mitt ljud i min bil funkar bra, två 10" basar från märket GAS och två 6x9" i hatthyllan från GAS en Pioneer stereo ett 4-kanals slut steg från GAS. Det funkar fint i min golf 2:a i allafall smile 

Golf Racing*

The Queen
200 Inlägg
3 mars 2008
Jag tycker inte om märket denver, i allafall inte när det gäller en helt vanlig DVD-spelare... men billjud vet jag inte, men tror faktiskt det inte är någon skillnad. så om jag var du skulle jag satsat på ett annat ljud.

Golf Racing*

245 Inlägg
3 mars 2008
Golf_bunny skrev:
Jag tycker inte om märket denver, i allafall inte när det gäller en helt vanlig DVD-spelare... men billjud vet jag inte, men tror faktiskt det inte är någon skillnad. så om jag var du skulle jag satsat på ett annat ljud.

Lustiga här är att jag köpte en Denver DVD-spelare för snart 5 år sen som fortfarande fungerar och som även sålts under Panasonic:s namn så Denver gör med stor sannolikhet inte sina grejer själva utan det är OEM det handlar om så där finns nog skit som bra grejer ifrån Denver isf.

2 924 Inlägg

Sök