3831
Sök

Sänkning av 940-91

241 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
#1
Tänkte sänka min 940, men då var det någon som nämde att fjädern fram sitter samman med fjäderbenet att man måste byta hela fjäderbenet stämmer det? eller är det bara att köpa sänknings sats och dunka på ?


Volvotok
38 Inlägg
1 mars 2008
#2
köp sänksats å dunka på, alt. kapa fjädrarna på plats

745 Turbo -88

1 062 Inlägg
1 mars 2008
#3
hej. det går att byta fjädrarna, japp bara köpa och dunka på smile

299 Inlägg
1 mars 2008
#4
Va äre för idiot som säger att fjädern sitter ihop med fjäderbenet? de är ju bara lossa över mutern så man får bort allt brikor och skit och sen dra fjädern rätt upp! Eller som kapar man fjädrana på plats och sliper bänna ut fjäderbenet! lycka te ;D

//Andreas Johansson.
-->Volvo 940 LTT<--

Volvoskadad
6 017 Inlägg
1 mars 2008
#5
kapade mina för en vecka sen utan problem! men man fär tänka på att fjädrarna måste sitta fast när man hissar upp bilen!

Jonas

241 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
#6
Ahh okej smile Jag har inte hittat nåra bra sidor med sänksats till bilen så jag vet inte om man ska kapa fjädrarna? det är väl bara lös med fjäderbenet och lös med fjäder och kapa ?


Volvoskadad
6 017 Inlägg
1 mars 2008
#7
annars fins ju fjädrar på http://www.kgtrimning.com/ de har mycket snabba leveranser kan tilläggas! men ska du kapa är det väl bäst att ta bort fjädern, jag kapade på plats,

Men ska VARNA för det!! har man otur sprnängs rondellskivan när det nyper och det är inte trevligt!

Jonas

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
1 mars 2008
#8
Ska man kapa så ska man använda fjäderspännare, inga fjuttiga saker utan rejäla grejer. Har sänksats runt om men har även kapat ett varv fram. Sänkfjädrarna är hårdare än orginal så bilen blir roligare att köra. Gungar inte så som med org fjädrar tongue
Senast redigerat av Marcus_89 (1 mars 2008)


Palfinger tekniker
1 248 Inlägg
1 mars 2008
#9
eller så köper man biltemas sänkning tongue fast det tycker inte sbp om

nej men om man ska ha det så ha det endast tillfälligt och det blir bättre med sänkfjädrar
Senast redigerat av volvo_245 (1 mars 2008)


241 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
#10
Okej.. Ja jag får väl se om jag hitta nått.. Annars får det bli kapning av fjääder smile


241 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
#11
Hur många varv ska man kapa då? Blir lite osäker så man inte kapar för många osv..


299 Inlägg
1 mars 2008
#12
Ta 3 varv i fram och 2 i bak de brukar bli lagom! tycker jag iaf!

//Andreas Johansson.
-->Volvo 940 LTT<--

Volvoskadad
6 017 Inlägg
1 mars 2008
#13
kolla min bil, den är kapad två varv runtom

Jonas

241 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
#14
Såg riktigt najs ut smile


796 Inlägg
2 mars 2008
#15
vad kostar en sänkningssats

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

241 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
#17
Det är inte så att det kommer ta i när jag svängar om jag kapar 2varv på fjädern?


241 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
#18
Okej nej det är helt vanliga 15" på plåtfälgar så då borde det inte ta ;D


796 Inlägg
5 mars 2008
#19
fanns inte 40 mm sänkning på kg trimning bara 30 så kanske funderar på dessa

http://www.blocket.se/vi/5343370.htm?ca=14_s

frågan är kvaliteten på dämparna men ska väl inte vara nåt skit för de priset?! big_smile

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

huh?
10 427 Inlägg
7 mars 2008
#20
ronne skrev:
fanns inte 40 mm sänkning på kg trimning bara 30 så kanske funderar på dessa

http://www.blocket.se/vi/5343370.htm?ca=14_s

frågan är kvaliteten på dämparna men ska väl inte vara nåt skit för de priset?! big_smile

40mm är räknat från Volvo 740 GLs standardfjädrar. 940 har något kortare fjädrar original så blir
inte lika mycket sänkning.  Det är typ samma från alla tillverkare.
Min bil ska ju vara sänkt 25mm bara (med 40mm fjädrar).

Har inte läst om nån som klagat på GEs kit till Volvo 7/900 bilar så kör på det cool



Sök