4367
Sök

Klimathotet, finns det och i så fall vad orsakar det?

4 001 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
Klimathot är det så allvarligt som medierna säger eller är det t.o.m mycket värre?

Vilka är de stärsta "bovarna" i så fall?

Jag påstår att bilar är största klimathotet och att bensin/diesel bör höjas till minst 20 kr/liter omedelbart för att rädda världen!

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

804 Inlägg
2 mars 2008
Jag påstår att klimathotet är bluff/okunskap.
Jorden har alltid haft sina cykler där det blir varmare och kallare, det vi ser idag är inget speciellt.

Är himla lätt att bara påstå saker, men att bevisa att det verkligen är så är svårare. wink

8 883 Inlägg
2 mars 2008
Om det hjälper så visst 20,30 eller 40:- per liter.
Men ärligt talat så bryr jag mig inte, lär ju inte hända så mycket under min livstid.

Fotograf på tierpidag.se

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
2 mars 2008
klimat hotet visst finns de men de är gjort för lite forskning omkring de för att fastställa att är på grund av människan, vädret och temperaturer har alltid gått upp o ner, jorden kommer fixa en till istid när den känner att den behöver de typ...., men en naturkatastrof på fel ställe o de blir en ny istid, klimatet har blivit värmare just för att golfströmmen inte saktar in som den brukar under vinter halvåret o då ökar temperaturen samt allt som hör till de..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Sleeper
3 084 Inlägg
2 mars 2008
Hehe 20 kr lit kommer ju inte göra någon skillad när man kommer gå + - 0 på jobbet så kommer alla  lägga sig ner för att dö eller alternativt leva på sossebidrag sfår se hur länge det kommer hålla lol!
man kan ju börja höja miljöskatterna överallt nämner inga länder/världsdelar men  (USA!!) sverige utgör någon promille av världens utsläpp ska det bli ändring måste även andra länder börja göra något (USA!!!)

Någon måste ju komma med nått bra förslag typ utveckla elbilar som satan typ kanske...

Fast mitt förslag står fast vid en gigantisk vätebomb då är ju klimatfrågan löst smile
Senast redigerat av Sushikocken (2 mars 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

4 001 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
Är E85 ett bra bränsle som kan ersätta bensin? Ur ett miljöperspektiv alltså, inte effektmässigt.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Makaronborrare
993 Inlägg
2 mars 2008
Klimathotet finns men vad som orsakar det är en annan femma.

Sleeper
3 084 Inlägg
2 mars 2008
kolvas skrev:
Är E85 ett bra bränsle som kan ersätta bensin? Ur ett miljöperspektiv alltså, inte effektmässigt.

NEJ! finns hur många sånna här diskussionstrådar som helst om just detta sök!

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.

Makaronborrare
993 Inlägg
2 mars 2008
kolvas skrev:

Inte på det sättet att dom fäller en massa regnskog som tar upp koldioxid för att göra plats för åkermark i stället tongue

2 021 Inlägg
2 mars 2008
kolvas skrev:

inte för tillfället, avgasvärderna må vara bättre, men vid framställningen av etanol går det åt stora mängder bensin och andra bränslen, samt att man hugger ner Amazonas regnskogar för att odla...ja vfan de nu är man gör etanol av, regnskogen är jordens största "luftrenare", så hur smart är det egentligen..

4 001 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
Sushikocken skrev:
kolvas skrev:

Vad ska man satsa på istället?

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
2 mars 2008
kolvas skrev:

E85 IS CRAP, de kostar fortfarande så jävla mycket att tillverka sen skeppa de runt i världen till dom jävlarna som ska ha det.. sen drar ju bilarna mer man kör  de i så de blir som +-0 hur fan man än gör. många gånger blir de mer utsläpp har dom räknat på...

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

-utan 940
1 728 Inlägg
2 mars 2008
Klimathotet existerar och det är Sveriges fel.

2 021 Inlägg
2 mars 2008
Andreas 940 skrev:
Klimathotet existerar och det är Sveriges fel.

knappast, sverige har typ 0,1 % av jordens utsläpp, däremot har våra vänner på andra sidan atlanten ca 25% av utsläppen

956 Inlägg
2 mars 2008
Eller tar man och Skjuter alla kor, om dom nu släpper ut så mycket metan eller vad det är. sen får alla äta något mjölkersättnings ihopkok istället. Sen kan man ge köttet från kossorna till alla människor som svälter, så har man slagit 2 flugor i en smäll.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

4 001 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
The_Mechanic skrev:
kolvas skrev:

E85 IS CRAP, de kostar fortfarande så jävla mycket att tillverka sen skeppa de runt i världen till dom jävlarna som ska ha det.. sen drar ju bilarna mer man kör  de i så de blir som +-0 hur fan man än gör. många gånger blir de mer utsläpp har dom räknat på...

I sverige används bara E85 som tillverkats på ett miljövänligt sätt och tekniken förbättras hela tiden samt att världens oljereserver minskar och att oljan kommer att ta slut.

Sleeper
3 084 Inlägg
2 mars 2008
The_Mechanic skrev:
kolvas skrev:

Kom att tänka på en sak, när du snackar om att skeppa så krävs fler skepp än om man skeppar typ bensin eftersom det krävs större volymer etanol.

Sleeper
3 084 Inlägg
2 mars 2008
kolvas skrev:
The_Mechanic skrev:
kolvas skrev:

I sverige används bara E85 som tillverkats på ett miljövänligt sätt och tekniken förbättras hela tiden samt att världens oljereserver minskar och att oljan kommer att ta slut.

ja men det krävs 3 ggr mer energi att tillverka 1l etanol än 1l diesel vart tar man energi ifrån jo bla från kolkraftverken i polen..

Sleeper
3 084 Inlägg
2 mars 2008
Elda skrev:
kolvas skrev:
Sushikocken skrev:

Vad ska man satsa på istället?

Diesel med partikelfilter? eller kanske nån gas (kan ingenting om gaser så är helt borta där)

FT Diesel smile fast också svårtillverkat tror jag kan man köra med i vanliga dieselbilar också.
Senast redigerat av Sushikocken (2 mars 2008)

4 001 Inlägg
2 mars 2008
Trådstartare
ja men det krävs 3 ggr mer energi att tillverka 1l etanol än 1l diesel vart tar man energi ifrån jo bla från kolkraftverken i polen..

Vad har du som stöder den teorin?

Sök