har fått problem med min volvo 740gl -90, den bara dog häromdagen när jag stog på tomgån och vägrar starta, har testat att byta tändmodul men problemet kvarstår.
kolla tändspole (byt till en hel) Kolla fördelaren så inte smuts och olja sitter där, Kolla om du har gnista på något stift! Tändmodulen (har du iof kollat) Sen som ovanstående författare skriver, svänghjulsgivare!!!!! Jag hade det problemet på min! Det sitter en givare i fördelaren också, som kan kortslutas om det är mkt olja där!
OK.. sen så skall vell varvräknaren vara helt död när svänhjulsgivaren e död? vad heter givaren som sitter i fördelaren? och går det bara att byta just den eller e det komplett fördelare?
OK.. sen så skall vell varvräknaren vara helt död när svänhjulsgivaren e död? vad heter givaren som sitter i fördelaren? och går det bara att byta just den eller e det komplett fördelare?
Hallgivare heter den, och du behöver inte byta fördelaren det räcker med just den lilla detaljen Och ja varvräknaren ska inte röra sig när du kör på starten om den är paj.
Kolla även om kamremmen har kuggat över några kuggar, för jag hade det felet på en 740. Kolla om du har gnista och om tändstiften luktar bensin när du skruvar ur dom. I så fall kan du kolla kamremen... Billigare o kolla det innan man köper massa nya delar
Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.