3709
Sök

hej jag undra var jag ska ha för bilar att köra streetrace och drifting

racer85
3 mars 2008
Trådstartare
hej jag undrar vad tycker ni att jag ska köra för bilar med automat om jag ska köra streetrace eller drifting vad tycker ni big_smile

Thorssa
3 mars 2008
Trådstartare
En Nissan Micra 1,3 tror jag är ganska lämpligt.

4 670 Inlägg
3 mars 2008
racer85 skrev:
hej jag undrar vad tycker ni att jag ska köra för bilar med automat om jag ska köra streetrace eller drifting vad tycker ni big_smile

automat är väl kanske inte det ultimata inom drifting!

584 Inlägg
3 mars 2008
Fråga 1: Kan man drifta med en automat?

Fråga 2: Varför ska du ha automat om du ska drifta och köra streetrace? Du får ju nästan alltid sämre tider typ 0-100 osv med en automat än om du skulle haft manuell..

Fråga 3: Hur många bilar har du tänkt att köpa? "vad tycker ni att jag ska köra för bilar"

Fråga 4: Prisklass?

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
3 mars 2008
Eddie_Boy skrev:

Klart man kan. Sålänge man har tillräckligt med motor så är det bara att gasa på cool

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

584 Inlägg
3 mars 2008
John87 skrev:
Eddie_Boy skrev:

Klart man kan. Sålänge man har tillräckligt med motor så är det bara att gasa på cool

Aa men de måste va lättare att drifta manuellt? Så slipper bilen växla upp mitt i en skön sladd? Men men, har bara kört manuell bil två tre gånger så ja vet inte smile

271 Inlägg
3 mars 2008
BMW 320 E30 med Turbo och Agadiff! Enjoy

Smålänning
7 887 Inlägg
3 mars 2008
En Corvette eller så är nog lämpligt.

Eller varför inte en porsche carerra med tiptronic? Den växlar ju själv om man inte har lust...

Måste ju skriva prisklass också...

En 740 med 400BB och TH700 låda? wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
3 mars 2008
Eddie_Boy skrev:
John87 skrev:
Eddie_Boy skrev:

Aa men de måste va lättare att drifta manuellt? Så slipper bilen växla upp mitt i en skön sladd? Men men, har bara kört manuell bil två tre gånger så ja vet inte smile

Det är mycket lättare att drifta med en manuell, men det går med automat också.

Flesta automater kan man låsa på en viss växel. Så problemet med att den växlar utan förvarning behöver man inte riktigt oroa sig för.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

DFFL
9 020 Inlägg
3 mars 2008
En NSX med drygt 1000hk är väl en bra början?

Man måste ju lära sig nånstans.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 703 Inlägg
3 mars 2008
FireTraXX skrev:

Ja, eller varför inte en NSX med 2000 hästar?

DFFL
9 020 Inlägg
3 mars 2008
henkebenke skrev:
FireTraXX skrev:

Ja, eller varför inte en NSX med 2000 hästar?

Definitivt, åtta växlar och trasig handbroms också?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Toker
491 Inlägg
3 mars 2008
racer85 skrev:

Finns paddlar att sätta bakom ratten och styra växlarna med automatlådan till supra, nissan 300sx.
Dom funkar nog i drifting..

Men ultimata är väl manuella bilar..
Då finns det billiga ganska trevliga varianter..

Toker Jr 081102

racer85
6 mars 2008
Trådstartare
okej

Meister
6 763 Inlägg
6 mars 2008
Supratok skrev:
racer85 skrev:

Finns paddlar att sätta bakom ratten och styra växlarna med automatlådan till supra, nissan 300sx.
Dom funkar nog i drifting..

Men ultimata är väl manuella bilar..
Då finns det billiga ganska trevliga varianter..

Finns att köpa till cheva th700låda åxo.

Men ska du köra street race så är de automat som gäller. Inga missade växlingar eller något. Och skulle du hamna på strippen och köra bracket så får du jämnare tider än om du åker manuellt. Sen vad du ska åka för bil får du välja själv men jag säger Chevrolet men antingen sb eller bb. Ingen Corvette då de har delad bakaxel som inte pallar över jävligt med effekt. Varför Chevrolet? Billigt!

Drifting: Modern Cheva med manuell-låda. Varför? Mycket vridmoment och billigt trimm. big_smile

337 Inlägg
6 mars 2008
en bmw 740 lr 735 av äldre modell är ganska billiga smile skaffa en diffad bakaxel lr svetsa orginal så har du en hyfsad driftingbil för ca 10 000 smile

3 liters diesel, mumma!

Sök