2913
Sök

Var kan man få tag i avgasbandage?

R-Berg
392 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
Har hört från vissa att det finns att köpa på ex. Mekonomen, Auto Experten etc.
Någon som vet exakt, priser och sånt?

Mvh Jimmy

945 Inlägg
3 mars 2008
hansen racing
persåkers speedshop

blinka blått om du vill rejsa!

Starkt Nürburgring-beroende :)
95 Inlägg
3 mars 2008
Realcar har också avgasbandage, både beige och svart.

1 688 Inlägg
3 mars 2008
Avgasbandage för att täta med, eller för att isolera värme?
Tror på det sista, men varför ha det på en fiat brava?
Det finns på kl-racing har jag för mig.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
3 mars 2008
Kolla garagets sponsorer som har reklam längst ner på sidan här, kollade runt efter coilovers till bilen och på någon av dom där så snubblade jag över avgasbandage.

xtremt, creatix och dom där smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

volvoraggare
4 776 Inlägg
3 mars 2008
finns hos mchandlare också

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

204 Inlägg
3 mars 2008
Om du kollar med någon MC-handlare kolla bara så att det är ett banage av den typen som klarar högre värme...1100*C använder man till bilar... Vissa tål bara på 600*C... Denna kommer från Realcar och klarar 1100*C....var kanon att jobba med... cool

http://www.garaget.org/gallery/archive/987/271823_820eq3.jpg
Senast redigerat av joacim77 (3 mars 2008)

"Tamdiu discendum est, quamdiu vivas"

945 Inlägg
3 mars 2008
joacim77 skrev:
Om du kollar med någon MC-handlare kolla bara så att det är ett banage av den typen som klarar högre värme...1100*C använder man till bilar... Vissa tål bara på 600*C... Denna kommer från Realcar och klarar 1100*C....var kanon att jobba med... cool

tror nog att mc-bandage kan vara lite i kortaste laget åxå big_smile

204 Inlägg
3 mars 2008
TTTTT skrev:
joacim77 skrev:

Kanske....jag vet inte hur långa dom är.... Den jag har använt är 15 meter...det räckte till mitt manifold....

945 Inlägg
3 mars 2008
joacim77 skrev:
TTTTT skrev:
joacim77 skrev:

Kanske....jag vet inte hur långa dom är.... Den jag har använt är 15 meter...det räckte till mitt manifold....

Ja men dom är ju till bil eller hur big_smile
Var det såna man kan spänna torra eller var du tvungen att blöta dom?
Senast redigerat av TTTTT (3 mars 2008)

204 Inlägg
3 mars 2008
TTTTT skrev:
joacim77 skrev:
TTTTT skrev:

Ja dom är till bil. Jag lindade dom torra men det går att blöta innan oxå....bl.a. så kliar och sticker det lite mindre efteråt då.... cool

945 Inlägg
3 mars 2008
joacim77 skrev:
TTTTT skrev:
joacim77 skrev:

Ja dom är till bil. Jag lindade dom torra men det går att blöta innan oxå....bl.a. så kliar och sticker det lite mindre efteråt då.... cool

hahaha.....*ASG*.........ett bra tips är att spola händerna i iskallt vatten efteråt, då brukar fibrerna kunna krypa ut ur fingrar och händer. Man brukar kunna få lite bättre spänn på dom när man blöter dom. Dom drar ju ihop sig när dom torkar sen. Men det såg ju ut som att du fick till det riktigt bra!
snyggt jobb!

204 Inlägg
3 mars 2008
TTTTT skrev:
joacim77 skrev:
TTTTT skrev:

hahaha.....*ASG*.........ett bra tips är att spola händerna i iskallt vatten efteråt, då brukar fibrerna kunna krypa ut ur fingrar och händer. Man brukar kunna få lite bättre spänn på dom när man blöter dom. Dom drar ju ihop sig när dom torkar sen. Men det såg ju ut som att du fick till det riktigt bra!
snyggt jobb!

Eller oxå så är man van vid att det sticker lite.....funkar det oxå... cool Ja om man lindar några varv och sen vider runt det vart efter så blir det ruskigt tajt så det funkar utan att blöta.....gjorde detta hemma i köket så jag ville inte blöta heller...blir ju så jäkla grisigt.... neutral

1 Inlägg
7 mars 2008
www.uthulin.se har super avgasbandage, samt att dom är billigast i Sverige.

//ZS

Sök