4050
Sök

Koppla volt mätare`? hjälp snälla

102 Inlägg
9 september 2011
#21
Piratstikin skrev:
läste igenom detta lite nu men är lite för seg i huvet då jag är lite halv sjuk :S men vi ska även koppla in volt mätaren, är ett gäng kablar och det står att man ska koppla in den på tänningens ström sen plus & minus osv..

Är det helt enkelt att bara koppla in den på en kabel som leder ström när bilen är på eller ev som tidigare skrev på remoten så när man startar stegen/stereon så startar voltmätaren?

Är endast för att hålla koll på strömmen när man poppar lite.

Stämmer bra.
Plus på 12v plus, minus på minus och "tändningens ström" på valfri kabel som ger ström när tändningen är på (eller så kopplar du den på samma som plus kabeln, fast då är mätaren igång konstant.)

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
9 september 2011
#22
monki89 skrev:
Piratstikin skrev:
läste igenom detta lite nu men är lite för seg i huvet då jag är lite halv sjuk :S men vi ska även koppla in volt mätaren, är ett gäng kablar och det står att man ska koppla in den på tänningens ström sen plus & minus osv..

Är det helt enkelt att bara koppla in den på en kabel som leder ström när bilen är på eller ev som tidigare skrev på remoten så när man startar stegen/stereon så startar voltmätaren?

Är endast för att hålla koll på strömmen när man poppar lite.

Stämmer bra.
Plus på 12v plus, minus på minus och "tändningens ström" på valfri kabel som ger ström när tändningen är på (eller så kopplar du den på samma som plus kabeln, fast då är mätaren igång konstant.)

fint smile tack för det. blir nog att koppla in den i helgen smile


Team Breehäng
1 623 Inlägg
19 december 2011
#23
Även jag lånar denna tråd lite smile Alla skriver att det ska va så lätt att tjuva ström fån ciggpluggen, men ska man bara snitta upp pluskabeln på den då ellr?

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
19 december 2011
#24
-BASmannen- skrev:
Även jag lånar denna tråd lite smile Alla skriver att det ska va så lätt att tjuva ström fån ciggpluggen, men ska man bara snitta upp pluskabeln på den då ellr?

Undrat desamma smile tycker det känns som att det är lättare att hitta på en plus kabel istället för cigg uttaget smile


BASS GLAD
1 381 Inlägg
20 december 2011
#25
Jag körde sådan i min förra bil jag hade
http://www.totalljud.se/pub_images/large/85731_2063.jpg
US Blaster 6026
Artnr:85731
Beskrivning:
Voltmätare med blå display & röda siffror för montering i t.ex: Inuti bilen för övervakning av batteriets voltstyrka, så du hela tiden har koll på vad som händer.

Och den koppla jag på battreiet fram + & -
och den stå på dyngnet runt .
den drar ju knappt någon ström dom mätarna och jag hade aldrig problem med den ...
samma sak som en bilsterio står ju på dygnet runt med i stanbay läge
annars försvinner ju radiokanalerna smile

mvh p

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

BASS GLAD
1 381 Inlägg
20 december 2011
#26
-BASmannen- skrev:
Även jag lånar denna tråd lite smile Alla skriver att det ska va så lätt att tjuva ström fån ciggpluggen, men ska man bara snitta upp pluskabeln på den då ellr?

man kan använda sådan tjuvstömskontakt winkwink
https://www1.elfa.se/data1/wwwroot/assets/large/500166f.jpg
https://www1.elfa.se/data1/wwwroot/assets/large/500166z.jpg
Senast redigerat av birka76 (20 december 2011)

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

2 665 Inlägg
20 december 2011
#27
birka76 skrev:
-BASmannen- skrev:
Även jag lånar denna tråd lite smile Alla skriver att det ska va så lätt att tjuva ström fån ciggpluggen, men ska man bara snitta upp pluskabeln på den då ellr?

man kan använda sådan tjuvstömskontakt winkwink
https://www1.elfa.se/data1/wwwroot/asse … 00166f.jpg
https://www1.elfa.se/data1/wwwroot/asse … 00166z.jpg

Man kan JA. Men det blir inte BRA.

Dra 2 nya kablar 1,5mm2 direkt från batteriet om du vill veta sanningen. Mäter du i instrumentbrädan så ingår spänningsfallet i klena kablar när förbrukaren är igång. O kanske även spänningfall i strömtjuven.

Vill du vet vilken spänning steget får så dra kablarna från steget istället för batteriet o fram till voltmetern.
Kanske enklare att ansluta vid kondingen? Som någon funderade på.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

4 074 Inlägg
20 december 2011
#28
Rickard-v skrev:
birka76 skrev:
-BASmannen- skrev:
Även jag lånar denna tråd lite smile Alla skriver att det ska va så lätt att tjuva ström fån ciggpluggen, men ska man bara snitta upp pluskabeln på den då ellr?

man kan använda sådan tjuvstömskontakt winkwink
https://www1.elfa.se/data1/wwwroot/asse … 00166f.jpg
https://www1.elfa.se/data1/wwwroot/asse … 00166z.jpg

Man kan JA. Men det blir inte BRA.

Dra 2 nya kablar 1,5mm2 direkt från batteriet om du vill veta sanningen. Mäter du i instrumentbrädan så ingår spänningsfallet i klena kablar när förbrukaren är igång. O kanske även spänningfall i strömtjuven.

Vill du vet vilken spänning steget får så dra kablarna från steget istället för batteriet o fram till voltmetern.
Kanske enklare att ansluta vid kondingen? Som någon funderade på.

Håller med om detta..

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!


Sök