3066
Sök

Förslag på vad jag kan svetsa i skolan?

319 Inlägg
6 mars 2008
Trådstartare
Ja som ämnet lyder någon som har lite förslag på va jag kan tänkas svetsa ihop i skolan? Ha de fint allihopa smile

1 142 Inlägg
6 mars 2008
vaddå svetsa ihop har du nått projekt att göra eller äre bara för att du verkligen inte har nått att göra??? ja gjorde båtställ och sålde.....tjäna rätt bra

1 079 Inlägg
6 mars 2008
tryckrör/dumprör i rostfritt/alu

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
6 mars 2008
släpvagn som kopplar bakom båten hade varit rätt fränt smile

319 Inlägg
6 mars 2008
Trådstartare
snoddas skrev:
vaddå svetsa ihop har du nått projekt att göra eller äre bara för att du verkligen inte har nått att göra??? ja gjorde båtställ och sålde.....tjäna rätt bra

Har bara verkligen inget att göra kan va svårt att göra nåt spec stort. Men kom gärn med förslag. Har inget projekt. Nåt som vore rätt lagom om man säger så tongue

1 926 Inlägg
6 mars 2008
3 tums avgas wink

schtek
478 Inlägg
6 mars 2008
skarva ett rör-.-

945 Inlägg
6 mars 2008
lägg lite tid på att försök lära dig smide, och då menar jag inte svetssmide, utan öva dig på att glödga välla, nita, straffa, härda, håldriva mm. Finns nästan inga riktiga smeder kvar så där kan man ha en lysande framtid att gå till mötes big_smile
du kan göra det när du får tid över och om det går åt helvete så kan du ja bara kasta det i skrotlådan eller smida om det.

blinka blått om du vill rejsa!

319 Inlägg
6 mars 2008
Trådstartare
TTTTT skrev:
lägg lite tid på att försök lära dig smide, och då menar jag inte svetssmide, utan öva dig på att glödga välla, nita, straffa, härda, håldriva mm. Finns nästan inga riktiga smeder kvar så där kan man ha en lysande framtid att gå till mötes big_smile
du kan göra det när du får tid över och om det går åt helvete så kan du ja bara kasta det i skrotlådan eller smida om det.

Har du lust att berätta mer smile?

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
6 mars 2008
Svetsa en tuff ljuddämpare? tongue Eller fjäderbensstag tongue

1 142 Inlägg
6 mars 2008
ja går sista året på svets nu ja och har knappt nått att göra ja heller så jusst nu hänger ja inne på fordon och mekar med min ford eller nån annans bil...hehe.... gör pallbockar i 3mm plåt tar inte lång tid alls att göra såna...ja gjorde 4st på mindre än 2dar och dom palla typ 15ton sen började sprintarna att böjja sig så ja fick göra nya sprintar hehe om du vill kan du få bild på hur du ska göra pallbockarna

Forummoderator
26 375 Inlägg
6 mars 2008
Bara att komma hit och svetsa  igen mina rosthål. Be my guest smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

945 Inlägg
6 mars 2008
RPMDennis skrev:
TTTTT skrev:

*S*...javisst...vad är det du vill veta?

blinka blått om du vill rejsa!

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
6 mars 2008
De du kan göra om ud vill lära digg svetsa mer o utvecklas som svetsare är de att bygga ihop nån liten formation  rör, kuber, 3kanter, osv mkt hörn vertikal svets osv.., sen medans du håller på svetsar man på en tryck mätare samt en anslutning så du kan tryck testa den sen smile då ser man vad man måste träna på t.ex

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

270 Inlägg
6 mars 2008
Bygg en plåtlåda och svetsa igen den med svetsen innuti.

319 Inlägg
6 mars 2008
Trådstartare
TTTTT skrev:
RPMDennis skrev:
TTTTT skrev:

*S*...javisst...vad är det du vill veta?

Typ bara berätta lite mer o så tongue Va inte så haj på de du skrev

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
6 mars 2008
du kan ju bygga ett par sidesteps till min jeep (så slipper jag göra det själv tongue )

8 156 Inlägg
6 mars 2008
Kan du inte såga itu några cyklar och göra en helt unik custom-bike?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Nyman Motorsport
57 Inlägg
6 mars 2008
Bygg ihop ett extraktor grenrör.. big_smile

" Nyman Motorsport "

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
6 mars 2008
För någon vecka sedan hade en snubbe i klassen fått en ny lur, den snoddes lite snyggt och svetsades in i en kub av ca 5mm stål med ordentliga fogar, gissa om han va glad!? big_smile

Såg att du också gillade bårar, då kan du kanske ge dig på en racepropp big_smile
//Johannes

Rock'n Roll

Sök