SweetBabyDoll skrev:
En killkompis hamnade i diket för 2 veckor sedan exakt idag, han voltade några gånger och bilen blev skrot.
Han hade/har halvförsäkring och bilen stod på han själv.
Anledningen till att han hamnade i diket var att det kom en kärring mitt i vägen så han styrde ned i diket och där fanns det stenar och annat skit som fick bilen att volta.
Ja, iaf, han vill ju såklart ha något för bilen nu när den så gott som är reda för skroten, MEN det är ett jävla krångel för kärringa som kom mitt i vägen stannade inte vid olyckan utan hon ställde sig en bit bort, ringde polisen och när hon såg att min kompis klev ur bilen så åkte hon.
Polisen kom till min kompis och han fick blåsa och kolla så att han var nykter och allt det där.
Nu till det hela, det verkar inte som om att han kan få ut något på försäkringen pga att kärringa bara drog.
Enligt polisen så var hon inte ens inblandad i olyckan... Hur dem nu kan tycka det... Hade inte hon kommit mitt i vägen hade det aldrig hänt..
Så, även fast ni har bilen ståendes på er, så räkna inte med försäkrings pengar för det.