3341
Sök

vart i borås hittar man bilstereo?

288 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
Är inflyttad, o totalt ointresserad, men min tjej villl byta bandaren mot nått bättre...

Darth Vader
1 644 Inlägg
7 mars 2008
Micro, Kjell & Company, Netonnet.

JBR ska öppna, men det lär dröja.

Braaaaap?

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
7 mars 2008
BiggerDigger skrev:
Är inflyttad, o totalt ointresserad, men min tjej villl byta bandaren mot nått bättre...

Hmm.. ja.. precis som DoWahDiddy sa smile

Men alltså... man flyttar väll inte till Borås Frivilligt? :S

Sump Runk Rätt O Slätt!

Hmm.
7 mars 2008
sry för jag snor tråden:
ska JBR öppna igen?- vart?

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
7 mars 2008
Hmm. skrev:
sry för jag snor tråden:
ska JBR öppna igen?- vart?

Ja du... det undrar jag oxå :S har inte hört nått om de

Sump Runk Rätt O Slätt!

SQ
1 343 Inlägg
7 mars 2008
DoWahDiddy skrev:

ska de? dom har blåst mig på en garanti!

Ljudnörd!

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
7 mars 2008
Lardi skrev:
DoWahDiddy skrev:

ha ha... tror du är liite sent ute med den då tongue

Sump Runk Rätt O Slätt!

SQ
1 343 Inlägg
7 mars 2008
HyperSonica skrev:
Lardi skrev:
DoWahDiddy skrev:

ja den skiter ja i nu.. men ja kommer juh inte handla där mer..  eller ja, dom betalade inte reparatören som fixade mitt steg.. så ja gav jbr pengar, dom skickade vidare steget..  blev lagat.. dom tog pengarna å stack.. steget kom tillbaka helt, koppla in de å poff!  de va inte riktigt helt trr ja tongueo

Ljudnörd!

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
7 mars 2008
Lardi skrev:
HyperSonica skrev:
Lardi skrev:

ja den skiter ja i nu.. men ja kommer juh inte handla där mer..  eller ja, dom betalade inte reparatören som fixade mitt steg.. så ja gav jbr pengar, dom skickade vidare steget..  blev lagat.. dom tog pengarna å stack.. steget kom tillbaka helt, koppla in de å poff!  de va inte riktigt helt trr ja tongueo

hmm.. aj då sad du får väll leta upp nissarna som jobbade där... de finns här på garaget ;P

Sump Runk Rätt O Slätt!

SQ
1 343 Inlägg
7 mars 2008
HyperSonica skrev:
Lardi skrev:
HyperSonica skrev:

hmm.. aj då sad du får väll leta upp nissarna som jobbade där... de finns här på garaget ;P

de har ja försökt med, dom svarar la inte på sånt.. de gynnade dom.. asså steget blev juh lagat..  men samma sak gick sönder igen.. så de ska va en lagningsgarati som ja skulle haft som ja inte fick för dom inte pröjsade lagar snubbarna...  men ja har kastat de steget åt helvet  big_smile
å köpt mig ett båättre tongue

Ljudnörd!

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
7 mars 2008
Lardi skrev:
HyperSonica skrev:
Lardi skrev:

de har ja försökt med, dom svarar la inte på sånt.. de gynnade dom.. asså steget blev juh lagat..  men samma sak gick sönder igen.. så de ska va en lagningsgarati som ja skulle haft som ja inte fick för dom inte pröjsade lagar snubbarna...  men ja har kastat de steget åt helvet  big_smile

ha ha.. Lika bra de smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

542 Inlägg
7 mars 2008

288 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
HyperSonica skrev:
BiggerDigger skrev:

Hmm.. ja.. precis som DoWahDiddy sa smile

Men alltså... man flyttar väll inte till Borås Frivilligt? :S

Riktigt. Blev hit tvingad.

43 Inlägg
8 mars 2008
Finns bara en bilstereobutik i borås.
www.bilradiohuset.se
ligger i knalleland.

Jag vetiallafall var jag köpte min bilstereo i borås:)

198 Inlägg
25 juli 2008
Lardi skrev:
HyperSonica skrev:
Lardi skrev:

Det var värst vilka rykten som går...

Känner inte igen incidenten med steget i fråga, jag kan dock lova att vi som jobbade på JBR inte blev gynnade på något sätt alls. Ägarna däremot...jag är inte så pigg på att smutskasta folk, och undviker det även här... När det gäller enskilda fall av garantier och dyl, så är det bara att kontakta respektive märke och kolla av läget där, vissa är hjälpsamma och tillmötesgående, vissa kommer troligtvis att ge er kalla handen.

Anledningen till att jag börjat rota i eftersvallet av JBR är de rykten jag fått höra via omvägar, att vi blev jätterika, att vi gick i konkurs, att vi ska öppna igen, att vi är genomonda människor som ger blanka fan i alla våra trogna kunder.

Kan rensa luften direkt.

Jag var anställd på JBR i ca 4½ år, under fyra år var jag butikschef, min sista lön från JBR innehöll inga bonusar, inga tack/avskedsbrev eller dylikt, tvärtom fick jag mindre betalt den månaden än vad jag fick vanligtvis.

Butiken blev nedlagd pga en svikande marknad, beslutet togs över ett år före vi stängde dörrarna för gott, beviset för att ingen konkurs ägde rum är att aktiebolaget JB Radio AB fortfarande finns kvar.

JBR kommer (vad jag vet) aldrig öppna igen. Ägarna har byggt nytt lager/kontor för racesport här i Borås, dock sker där ingen försäljning till slutkund.

Vi som jobbade på JBR i slutet, jag, Linus, Oscar, Arto, är samma gubbar som vi alltid har varit, vi har inte tjänat en krona extra på att slå igen butiken, tvärtom, ni får tänka på att när butiken stängde förlorade vi allihopa våra jobb.

Jag, oscar och Linus finns allihopa här på garaget. Jag jobbar för tillfället på www.creatix.se , och börjar nu i september på Alpine, jag har alltså inga band som längre knyter mig till JBR. Vad de andra grabbarna gör får ni fråga själva, men jag hoppas verkligen att smutskastningen/pajkastningen mot min f.d. personal upphör!

Nu finns Alpine på Facebook!
www.facebook.com/AlpineSweden

SQ
1 343 Inlägg
26 juli 2008
Du har pm krans!

återstår om inlägget mitt kommer stanna i pm eller in på forumet...
inte ute efter smutskastning ja heller, tvärtom..
Senast redigerat av Lardi (26 juli 2008)

Ljudnörd!

Sök