3851
Sök

Prestanda Calculator! Testa denna!

Reservdansk
6 271 Inlägg
1 mars 2009
#21
newkie skrev:
Första drivlinan i historien som ger mer effekt tongue

285 på hjulen med 10% förlust i drivlinan. Vilket jag tycker låter mycket ger i så fall nästan 317 på Veven.

Ja, jag insåg det nu. wink

Är för trött... Ska ut i friska luften nu ett par timmar och rensa hjärnan lite. tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

424 Inlägg
1 mars 2009
#23
0 - 60 (Secs) :    6.00
0 - 100 (Secs) :    15.81
60 - 100 (Secs) :    9.81
Quarter Mile (Secs) :    14.69
Terminal Speed (MPH) :    96.38
Drag Strip Quarter Mile (Secs) :    14.29
Drag Strip Terminal Speed (MPH) :    99.25

Det stämmer rätt bra mot vad jag har mätt upp. Fast jag har mätt upp den lite snabbare till 60 (som är 96,6).

Enligt flera tester i USA är den verkliga siffran 0-60mph = 5,7s. S80 V8 awd.....
Senast redigerat av C70 (1 mars 2009)

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
1 mars 2009
#24
Har haft länk till den sidan ett tag men länge sen jag kollade.

Om det stämmer någorlunda har jag iaf en 12sec bil till sommaren, kommer förmodligen aldrig testas på strippen så blir svårt att se om det stämmer roll .

- Time Attack -

1 291 Inlägg
1 mars 2009
#25
RC-corsan
Power at Flywheel (BHP) :  180
Weight without Driver (KG) :  920
Power to Weight Ratio (BHP Per Ton) :  198.79
0 - 60 (Secs) :  5.74
0 - 100 (Secs) :  14.58
60 - 100 (Secs) :  8.84
Quarter Mile (Secs) :  14.16
Terminal Speed (MPH) :  98.56
Drag Strip Quarter Mile (Secs) :  13.96
Drag Strip Terminal Speed (MPH) :  100.34

Vectra turbon
Power at Flywheel (BHP) :  204
Weight without Driver (KG) :  1510
Power to Weight Ratio (BHP Per Ton) :  137.27
0 - 60 (Secs) :  7.14
0 - 100 (Secs) :  21.34
60 - 100 (Secs) :  14.20
Quarter Mile (Secs) :  15.94
Terminal Speed (MPH) :  86.42
Drag Strip Quarter Mile (Secs) :  15.54
Drag Strip Terminal Speed (MPH) :  88.92


1 814 Inlägg
1 mars 2009
#26
Tar den där inte hänsyn till utväxling o effektkurvor eller? (verkar ju inte sÅ)

250 Inlägg
1 mars 2009
#27
Power at Flywheel (BHP) :     450
Weight without Driver (KG) :     1300
Power to Weight Ratio (BHP Per Ton) :     351.71
0 - 60 (Secs) :     3.72
0 - 100 (Secs) :     8.05
60 - 100 (Secs) :     4.33
Quarter Mile (Secs) :     11.87
Terminal Speed (MPH) :     121.44
Drag Strip Quarter Mile (Secs) :     11.77
Drag Strip Terminal Speed (MPH) :     122.83

Min siffror med den effekt och vikt jag siktar på i sommar..

------------------------------------------------------
ICQ: 15322608 MSN: Newkiepc@hotmail.com

648 Inlägg
1 mars 2009
#28
Power at Flywheel (BHP) :     208
Weight without Driver (KG) :     1120
Power to Weight Ratio (BHP Per Ton) :     188.70
0 - 60 (Secs) :     5.94
0 - 100 (Secs) :     14.82
60 - 100 (Secs) :     8.88
Quarter Mile (Secs) :     14.33
Terminal Speed (MPH) :     98.35
Drag Strip Quarter Mile (Secs) :     14.13
Drag Strip Terminal Speed (MPH) :     100.10
Senast redigerat av Ejan (1 mars 2009)


230 Inlägg
1 mars 2009
#29
Power at Flywheel (BHP) :  760
Weight without Driver (KG) :  1280
Power to Weight Ratio (BHP Per Ton) :  603.28
0 - 60 (Secs) :  3.04
0 - 100 (Secs) :  5.53
60 - 100 (Secs) :  2.50
Quarter Mile (Secs) :  10.76
Terminal Speed (MPH) :  141.50
Drag Strip Quarter Mile (Secs) :  10.66
Drag Strip Terminal Speed (MPH) :  143.08

204 Inlägg
1 mars 2009
#30
Power at Flywheel (BHP) :  700
Weight without Driver (KG) :  1100
Power to Weight Ratio (BHP Per Ton) :  646.58
0 - 60 (Secs) :  2.66
0 - 100 (Secs) :  5.71
60 - 100 (Secs) :  3.05
Quarter Mile (Secs) :  10.77
Terminal Speed (MPH) :  138.58
Drag Strip Quarter Mile (Secs) :  10.37
Drag Strip Terminal Speed (MPH) :  143.52


Det stämde ganska bra. 10.4 är pb fast slutfarten stämde inte. det är ju lite beroende på start/60fot

dock var detta förra årets setup! i år jagar man världsrekord big_smile

Vem fan e evo-joCCe??
Evo VI GSR
WWW.JRM-RACING.SE

186 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
#31
Nice, snart sitter 9an wink


Avstängd
233 Inlägg
3 mars 2009
#32
expect1991 skrev:
Tar den där inte hänsyn till utväxling o effektkurvor eller? (verkar ju inte sÅ)

hehe verkar inte så, stämmer rätt dåligt tycker jag.

Blå saab 9-3 turba

1 661 Inlägg
3 mars 2009
#33
Nya Bilen
0 - 60 (Secs) :  3.12
0 - 100 (Secs) :  6.74
60 - 100 (Secs) :  3.62
Quarter Mile (Secs) :  11.41
Terminal Speed (MPH) :  130.42
Drag Strip Quarter Mile (Secs) :  11.01
Drag Strip Terminal Speed (MPH) :  134.87

Bilen som ska säljas
0 - 60 (Secs) :  4.89
0 - 100 (Secs) :  12.39
60 - 100 (Secs) :  7.49
Quarter Mile (Secs) :  13.54
Terminal Speed (MPH) :  104.56
Drag Strip Quarter Mile (Secs) :  13.14
Drag Strip Terminal Speed (MPH) :  107.85

Synd att man inte fick med några 201m så man kan se om det stämmer.

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
3 mars 2009
#34
Power to Weight Ratio (BHP Per Ton) :     217.73
0 - 60 (Secs) :     4.64
0 - 100 (Secs) :     12.22
60 - 100 (Secs) :     7.58
Quarter Mile (Secs) :     13.34
Terminal Speed (MPH) :     104.47
Drag Strip Quarter Mile (Secs) :     12.94
Drag Strip Terminal Speed (MPH) :     107.85



Schysst 0-100 tid roll
Senast redigerat av Dawe_A (3 mars 2009)

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
3 mars 2009
#35
Hardjim skrev:
Nya Bilen
0 - 60 (Secs) :  3.12
0 - 100 (Secs) :  6.74
60 - 100 (Secs) :  3.62
Quarter Mile (Secs) :  11.41
Terminal Speed (MPH) :  130.42
Drag Strip Quarter Mile (Secs) :  11.01
Drag Strip Terminal Speed (MPH) :  134.87

Bilen som ska säljas
0 - 60 (Secs) :  4.89
0 - 100 (Secs) :  12.39
60 - 100 (Secs) :  7.49
Quarter Mile (Secs) :  13.54
Terminal Speed (MPH) :  104.56
Drag Strip Quarter Mile (Secs) :  13.14
Drag Strip Terminal Speed (MPH) :  107.85

Synd att man inte fick med några 201m så man kan se om det stämmer.

Men Micran då?big_smile

Power at Flywheel (BHP) :     150
Weight without Driver (KG) :     910
Power to Weight Ratio (BHP Per Ton) :     167.48
0 - 60 (Secs) :     6.57
0 - 100 (Secs) :     17.55
60 - 100 (Secs) :     10.97
Quarter Mile (Secs) :     15.02
Terminal Speed (MPH) :     92.53
Drag Strip Quarter Mile (Secs) :     14.82
Drag Strip Terminal Speed (MPH) :     94.17

Min gamla Kadett... stämmer ganska bra överrens med verkligheten
Senast redigerat av alexbenhard (3 mars 2009)

1 661 Inlägg
3 mars 2009
#36
alexbenhard skrev:
Hardjim skrev:
Nya Bilen
0 - 60 (Secs) :  3.12
0 - 100 (Secs) :  6.74
60 - 100 (Secs) :  3.62
Quarter Mile (Secs) :  11.41
Terminal Speed (MPH) :  130.42
Drag Strip Quarter Mile (Secs) :  11.01
Drag Strip Terminal Speed (MPH) :  134.87

Bilen som ska säljas
0 - 60 (Secs) :  4.89
0 - 100 (Secs) :  12.39
60 - 100 (Secs) :  7.49
Quarter Mile (Secs) :  13.54
Terminal Speed (MPH) :  104.56
Drag Strip Quarter Mile (Secs) :  13.14
Drag Strip Terminal Speed (MPH) :  107.85

Synd att man inte fick med några 201m så man kan se om det stämmer.

Men Micran då?big_smile

Power at Flywheel (BHP) :     150
Weight without Driver (KG) :     910
Power to Weight Ratio (BHP Per Ton) :     167.48
0 - 60 (Secs) :     6.57
0 - 100 (Secs) :     17.55
60 - 100 (Secs) :     10.97
Quarter Mile (Secs) :     15.02
Terminal Speed (MPH) :     92.53
Drag Strip Quarter Mile (Secs) :     14.82
Drag Strip Terminal Speed (MPH) :     94.17

Min gamla Kadett... stämmer ganska bra överrens med verkligheten

Det funkade inte på bilar under 70hk.. hahahah

35 Inlägg
5 mars 2009
#37
Power at Flywheel (BHP) :  550
Weight without Driver (KG) :  1060
Power to Weight Ratio (BHP Per Ton) :  527.20
0 - 60 (Secs) :  3.95
0 - 100 (Secs) :  7.58
60 - 100 (Secs) :  3.63
Quarter Mile (Secs) :  12.00
Terminal Speed (MPH) :  125.81
Drag Strip Quarter Mile (Secs) :  11.80
Drag Strip Terminal Speed (MPH) :  128.11

Verkar inte stämma så bra på framhjulsdrift, den visar c:a 0,5s saktare än vad jag kört, drygt 10km för lite i slutfart. Dock stämmer 0-160 tiden ganska bra.

Mats


715 Inlägg
5 mars 2009
#38
äsch fattar ju inte också står det på utrikiska

Power at Flywheel (BHP) :  105
Weight without Driver (KG) :  1190
Power to Weight Ratio (BHP Per Ton) :  89.65
Invalid Entry :  Power to Weight Ratio must be between 95 and 700 BHP/Ton

4 767 Inlägg
5 mars 2009
#39
Power at Flywheel (BHP) :     450
Weight without Driver (KG) :     1335
Power to Weight Ratio (BHP Per Ton) :     342.49
0 - 60 (Secs) :     3.78
0 - 100 (Secs) :     8.15
60 - 100 (Secs) :     4.37
Quarter Mile (Secs) :     11.93
Terminal Speed (MPH) :     120.97
Drag Strip Quarter Mile (Secs) :     11.83
Drag Strip Terminal Speed (MPH) :     122.35


Måste nog bli bättre på att köra innan jag klarar dom tiderna.. hehe big_smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

vinnarskalle!
907 Inlägg
6 mars 2009
#40
Power at Flywheel (BHP) :    286
Weight without Driver (KG) :    1500
Power to Weight Ratio (BHP Per Ton) :    193.73
0 - 60 (Secs) :    5.65
0 - 100 (Secs) :    13.71
60 - 100 (Secs) :    8.06
Quarter Mile (Secs) :    13.96
Terminal Speed (MPH) :    100.90
Drag Strip Quarter Mile (Secs) :    13.86
Drag Strip Terminal Speed (MPH) :    102.04

Det verkar stämma hyffsat bra. Men jag må ju göra lite tester i sommar smile



Sök