Phaetoon skrev:
Hammarslag skrev:
Phaetoon skrev:
Fast om polisen inte får något mätvärde då dom har fri sikt så kan dom kräva att söka igenom bilen efter en laserstörare. Det krävs ju inte många sekunder för polisen att fatta att du har monterat en laserstörare på din bil.
I din bil börjar en "buzzer" tjuta o du får tid på att bromsa ner till lagligfart, för att sedan slå av varnaren så polisen får sitt mätvärde. = ingen anledning att ta in dig.Läs ovan igen.
Och även om de söker igenom bilen, och hittar enheten så kan de ALDRIG fälla dig (dra in kortet) för trafikbrottet utan du åker då på böter för du haft enheten.
Och jag betalar hellre 5000-12000kr i böter än behöva ta om kortet.
Nja, vad jag menar är väl att om dom har svårt att få ett mätvärde så kanske dom blir misstänksamma?
Det räcker ju med att dom inte får någon träff på säg 2 sekunder så blir dom misstänksamma?
Hur snabbt hinner man sen reagera? Det tar väl mer än 2 sekunder att bromsa ner till laglig fart om man ligger över kortgränsen?
Sen kan dom väl uppskatta din hastighet om dom filmat dig, genom att jämföra tiden med kontrollpunkter, dvs jämföra med stolparna...
Vet en person som råkade ut för det. Laserstöraren beslagtogs och personen ifråga blev av med körkortet. Det räckte inte med att han deaktiverade laserstöraren och att han bromsade. (För han bromsade först och deaktiverade laserstöraren någon sekund försent.)
Hur många gånger har du deaktiverat din laserstörare?
Min tanke var mest att polisen blir misstänksam. För laservarnare/störare fungerar ju bevisligen.
Det bästa vore väl en laservarnare som stänger av sig själv efter säg 2 sekunder?
För då hinner man ju förhoppningsvis bromsa ner hastigheten en aning? Fast du hinner ju ändå mer än 50 meter på 2 sekunder om du kör relativt lagligt.
Det har funkat för mig och jag har inte blivit instannad ännu. Och har väl blivit beskjuten 5ggr, men höll då näst intill laglig fart, men den kommer vara ovärdelig den dagen man bara måste göra den där idiot omkörningen på 50väg som vi alla gör ibland med fullt laddtryck.
Och mig får de inte ur ett ord ifrån, hatar snutar o spenderat en heldel timmar nere på stationen så mig får de inte ett ord ur, förutom "jag är oskyldig, jag körde lagligt/jag har inget gjort/jag vet inget"
Sen är det upp till dom och bevisa, o det kommer läggas ner kostar för mycket med rättegång.
Dom drar bara upp rättegångar om det är i princip solklara fall, en åklagare tar inte upp fall som han är osäker att han vinner på.
En laserstörare är inte till för att kunna köra som ett jävla svin, kommer du i 100 på däckskrik så kommer dom förmodligen vinka in dig.
Och aparaten är som ett litet glasögonfodral o lätt att gömma i grillen, även bygga in om man så vill så de inte hittar den.
Snicksnack att han blev av med kortet, dom kan ALDRIG dra inkörkortet utan att ha fått ett mätvärde på dig!
Det är om idioten ifråga själv erkände att han körde för fort.
Laserstöraren tar dom, men det går även att få tillbaka den. Vet flera fall där dom fått tillbaka den då den fungerat som automatsiskt garageöppnare, och det krävs bara ett kvitto på en sån port som bevis, varken polis eller åklagare har tid och åka och kolla upp om garageporten är motordriven eller ej.
Dom kan inte uppskatta hastigheten om de skjuter mot en mötande bil, och dom börjar skjuta runt 400m o neråt vilket ger dig många meter på att bromsa in osv.
Kör du i 100km/h så åker du runt 10m i sek om jag inte är helt ute o cyklar.