3880
Sök

Toning: Råd & Frågor

Valkyrie
118 Inlägg
13 mars 2008
Trådstartare
Hej,

Får min Golf GTI levererad i början av April. Tänkte börja med att proffstona den. Har lite frågor angående de. Ska tona bakrutorna Bilen är för övrigt svart metallic.

- Uppskattat normalpris för proffstoning? (Bakre sidorutor & bakrutan)
- Vilken mörkhet bör jag ha? Med tanke på att bilen är svart. Vad passar bäst?
- Om mörkast, hur blir de på kvällar/nätter? Ser man hyfsat bra bak ändå? Tänkte speciellt vid tillfällen då man behöver backa.

Tacksam för svar!

Forge Distributer http://www.maptun.com/

442 Inlägg
14 mars 2008
vill också veta hur mycket toning kostar fast jag kommer inte behöva kosta på min dock eftersom det är klart på den jag kanske ska köpa.

-Men helt klart mörktonat, hur snyggt som helst.
-Jag såg inte så bra bak på min GTI så tog bort det på bagaget.

Driifter;)
1 630 Inlägg
14 mars 2008
du kommer ju inte o se alltför bra.. speciellt inte me de där fattiga backljuset som sitter på orginal.. klart att de s nyggt med mörkt på mörk bil.. fast halvmörkt funkar fint också blir de inte riktigt lika "svart och vitt" om man jämnför främre sidorrutorna o de i bak

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
14 mars 2008
riggley skrev:
Hej,

Får min Golf GTI levererad i början av April. Tänkte börja med att proffstona den. Har lite frågor angående de. Ska tona bakrutorna Bilen är för övrigt svart metallic.

- Uppskattat normalpris för proffstoning? (Bakre sidorutor & bakrutan)
- Vilken mörkhet bör jag ha? Med tanke på att bilen är svart. Vad passar bäst?
- Om mörkast, hur blir de på kvällar/nätter? Ser man hyfsat bra bak ändå? Tänkte speciellt vid tillfällen då man behöver backa.

Tacksam för svar!

På Bmwn funkade inte med toning, dock biltema, vart skitmörkt. På min scorpio(som fö blev borttagen pga dåliga bilder) Funkar det inte heller, svart toning och mörkt ute blir också mörkt inne.

Kör på en lättare röktoning istället.

Och för att få det billigare skruvva loss alla lister och paneler och sådant själv så slipper tonaren det.

Valkyrie
118 Inlägg
18 mars 2008
Trådstartare
Ja kör på en lättare röktoning istället. Jag räknar med att få betala cirka 3000:- för proffstoningen i GBG området. Är jag ute o cyklar? Finns de bättre priser än så?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
18 mars 2008
Antec tar 2500 för min Golf och räknas som en proffstoningsfirma. Skulle köra på en lätt toning på alla rutor, ser ganska konstigt ut det blir för stor skillnad på front o bakrutorna

417 Inlägg
19 mars 2008
35% på bakdörrarna och 20% på bakrutan hade jag rekommenderat.
Smidigt att se ut bak i mörker och du får en jämnare övergång mellan de otonade framrutorna och bakdörrarna smile.
good luck!
mv/Jocke

Yrkesförare
1 073 Inlägg
19 mars 2008
Har du svart bil, ska du ha svart toning, punkt. wink

Har nyligen tonat min svarta octavia med omega 95 och det blev asläckert.
Det där med att det blir för mörkt att se ut måste ju gälla fattig och billig toning.
Jag ser skitbra ut med min. Kör helsvart!

342 Inlägg
19 mars 2008
har precis tonat alla mina rutor med 5% toning. det blev riktigt mörkt i bilen vill jag lova tongue

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
19 mars 2008
jag har super svart och jag ser..man måste ju inte alltid kolla genom bakrutan..hur gör dom som inte har en bakruta?...smile

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

Solfilmsmontör
950 Inlägg
19 mars 2008
Nyans: Smak sak
Pris: Smakar det så kostar det. runt +-3000:-  skulle väll inte vara helt orimligt.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

Valkyrie
118 Inlägg
19 mars 2008
Trådstartare
Tack för alla svar. Är ganska säker på att de får bli 20/35. Är som sagt lite skeptisk till 5 då de kan bli lite väl mörkt.

Sök