3963
Sök

Rassel från motorn

40 Inlägg
14 mars 2008
Trådstartare
Jag har en BMW 528i -99 V6a 2.8 liters som gått 16000 mil.
Det är så att för någon vecka sen hörde jag att de rasslar från motorrummet när bilen går på låga varv. Det låter som att något sitter löst ungefär. De rasslar även till då och då när den står på tomgång.

Vågar man köra me bilen över helgen? Känner någon igen symptomen?

/Alex

Teddan
2 495 Inlägg
14 mars 2008
dålig kamkedja eller taskig vanos...

sen har du garanterat en rak sexa..

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Better than God \o/
1 883 Inlägg
14 mars 2008
Är det kamKEDJA eller kamREM på de där bilarna? Har du kedja sätter jag en slant på att den behöver bytas.  Annars är det väl bara att öppna huven och stoppa ner örat så kanske man kan hitta var exakt som det låter.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

40 Inlägg
14 mars 2008
Trådstartare
Jo det är kamkedja på den, om vi säger att det är kamkedjan som är utsliten vågar jag köra bilen över helgen då tills jag åtgärdat problemet tidigt nästa vecka. Har även hört att de kostar runt 15000 kr att byta kamkedja stämmer det?

40 Inlägg
15 mars 2008
Trådstartare
Haha aja, var inte kamkedjan iaf, det kom visst från under bilen. Det var en liten anordning som stödjer avgassystemet som satt löst så de var bara att ta bort den så försvann ljudet smile

Livsnjutare (ibland å på helgerna)
228 Inlägg
15 mars 2008
lånar tråden lite för man kan aldrig få för mye kunskap.. kanske dum fråga men ändå.. vad är en vanos?

4x4 is tha shit!

Gorgilus addictus
4 760 Inlägg
15 mars 2008
bybban skrev:
lånar tråden lite för man kan aldrig få för mye kunskap.. kanske dum fråga men ändå.. vad är en vanos?

Variabla kamaxeltider.

(rätta mig gärna)

Mvh.

Allt för den där jävla hatten!

40 Inlägg
15 mars 2008
Trådstartare
Ja fyfan skulle blivit en dyr historia annars.. tur att de var en sån simpel sak. Men kände de på mig hela tiden att de var något litet skit som satt löst bara. För bilen har varit pedant skött under sinna år och är i jävligt bra skick, så tyckte de verka konstigt me nått större fel.

Sök